Niepewność przesłania „szorstki” optymizm przedsiębiorstw z Baltimore po zawaleniu się mostu

Głębokoniebieski stan Maryland od dziesięcioleci jest bastionem Demokratów w wyborach powszechnych. Jednak biorąc pod uwagę, że popularny były republikański gubernator będzie ubiegał się o wolne miejsce w Senacie i osiem wyścigów do Izby Reprezentantów, stan Old Line może sprawić w listopadzie kilka niespodzianek. W tej serii Old Line, New Battles: Maryland odczuwa się przede wszystkim szczyptę, czyli Egzaminator z Waszyngtonu przyjrzy się kluczowym liczbom i ważnym kwestiom sześć miesięcy przed dniem wyborów. Część piąta skupi się na wpływie zawalenia się mostu Francis Scott Key Bridge na lokalne przedsiębiorstwa.

BALTIMOR — Baltimore-obszar biznes dostosowują się do nowego trybu życia dwa miesiące po upadku firmy Kluczowy most Francisa Scottajednak wiele osób nadal jest zaniepokojonych wpływem, jaki wypadek z 26 marca będzie miał na ich wyniki finansowe w dalszej części łańcucha dostaw.

Restauracje i sprzedawcy owoców morza, będący podstawą tożsamości miasta, są szczególnie zaniepokojeni tym, jak wzmożony ruch w połączeniu z sezonem krabów na wschodnim wybrzeżu wpływa na podaż produktów przed latem, najbardziej pracowitą porą roku.

Joe Gold, dyrektor generalny Key Brewing, browaru i restauracji w Dundalk na wschodnim krańcu mostu Key Bridge, powiedział, że miasto jest „przyzwyczajone do tragedii”.

„To po prostu taka natura naszego miejsca, skąd pochodzimy, a my jesteśmy twardymi ludźmi” – powiedział Gold w wywiadzie dla „The Times” Egzaminator z Waszyngtonu. „Myślę, że optymizm w naszym mieście jest podzielony na to, że prawdopodobnie najwięcej optymizmu mają ludzie, którzy ucierpieli najbardziej”.

Gold przyznał jednak, że choć lokalni klienci, z których wielu pracuje w porcie Baltimore, wydają się przychodzić do niego częściej, Key Brewing również utracił wszelkie nowe interesy przybywające drogą wodną z samego miasta.

„Jesteśmy dosłownie odcięci od tej strony rzeki, więc trzeba jechać w górę i w dół, a substancje niebezpieczne muszą obejść całą drogę, ale możemy wejść do obu tuneli” – powiedział w wywiadzie z Egzaminator z Waszyngtonu. „Ale stało się tak, że dojazdy z naszej strony stały się bardziej uciążliwe dla naszych ludzi, ale ludzie mieszkający po tej stronie nie jadą tędy. Mają inne opcje.”

Kontenery towarowe czekają na rozładunek w porcie w Baltimore (Graeme Jennings/Washington Examiner)

„Widzimy, że nasi miejscowi odwiedzają miasto częściej niż kiedykolwiek wcześniej” – kontynuował Gold, zauważając, że dokerzy mieszkający w Dundalk wciąż nie wiedzą, kiedy wrócą do pracy na pełny etat. „Niestety, można by pomyśleć, że ich pieniądze pewnego dnia się skończą i nie będziemy mieli napływu nikogo z zewnątrz”.

The Egzaminator z Waszyngtonu rozmawiał z ponad dwudziestoma sprzedawcami detalicznymi, restauracjami i sklepami spożywczymi po obu stronach zawalonego mostu Key Bridge i prawie wszyscy stwierdzili, że działalność nie spowolniła znacząco od końca marca, ale ostrożnie czekają, czy uda się utrzymać ten poziom przez pracowite lato miesiące.

Ponadto większość właścicieli firm, którzy rozmawiali z Egzaminator z Waszyngtonu stwierdzili, że nie są pewni, w jaki sposób ubiegać się o pożyczki ratunkowe udzielane przez Administrację Małych Przedsiębiorstw prezydenta Joe Bidena, mimo że wiedzą, że fundusze te zostały udostępnione przez rząd federalny.

Urzędnicy SBA odmówili podania całkowitej liczby osób ubiegających się o pożyczkę i odbiorców Egzaminator z Waszyngtonuponieważ naruszałoby to administracyjną ochronę przedsiębiorstw w zakresie „danych osobowych”.

Karen Gaffney prowadzi Gaffney’s Crabs, rodzinny lokal z krabami na wynos w Highlandtown i stwierdziła, że ​​zwiększony ruch zmusza pracowników do ponownego przemyślenia tras dostaw.

Karen Gaffney stoi przed Krabami Gaffneya (Christian Datoc/Washington Examiner)

Mąż Gaffney prowadzi kraby w restauracji w pobliżu Wyspy Salomona w Eastern Shore. Trasa, która wcześniej była stosunkowo łatwa do pokonania przez most Key Bridge, uległa niemal podwojeniu dzięki objazdom, a Gaffney zatrudniła dokera, który stracił pracę na zmianach, podczas gdy prace porządkowe wokół portu trwały, aby wykonać dla niej transport.

„Jeśli będę musiała tam pojechać i zdobyć dla nich kraby, a będę stać w korku, nie będzie mnie tutaj” – powiedziała dziennikarzom. Egzaminator z Waszyngtonu. „To ja tym kieruję”.

Zapytana, czy planuje ubiegać się o jakąkolwiek pomoc federalną, która pomoże złagodzić koszty zatrudnienia pracownika, Gaffney odpowiedziała, że ​​nigdy nie słyszała o programie ulg SBA, ale nie składałaby wniosku, nawet gdyby tak było.

„Po prostu nie chcę brać tego, gdzie jest to potrzebne” – powiedziała.

Arra Cho jest współwłaścicielką Little Fare Deli Krausa i Cho’s Sea Garden, z których ten ostatni został otwarty przez jej ojca na starym targu w Lexington cztery dekady temu. Oba sklepy znajdują się obecnie na nowym Lexington Market, który został otwarty obok starego budynku w 2022 roku, w pobliżu Oriole Park w Camden Yards.

Arra Cho jest właścicielem Cho’s Sea Garden i Kraus’ Little Fare, oba zlokalizowane na Lexington Market (Graeme Jennings/Washington Examiner)

Chos twierdzą, że jak dotąd nie doświadczyli „zbyt dużych opóźnień” w odbiorze swoich produktów, ale obawiają się płatności czynszu za oba stoiska w przypadku pojawienia się jakichkolwiek poważnych wąskich gardeł.

Cho powiedział Egzaminator z Waszyngtonu że Lexington Market rzeczywiście otrzymała od rządu federalnego fundusze nadzwyczajne na czas pandemii, dodała jednak, że nie zna dokładnego mechanizmu samodzielnego ubiegania się o pożyczkę SBA. Jamal McCord, dyrektor generalny Lexington Market, powiedział dodatkowo Egzaminator z Waszyngtonu że rynek bada nową pożyczkę SBA i ustala, w jaki sposób rozdzieli te środki pomiędzy różnych dostawców i pracowników.

Stacey Guzman, właścicielka Chris’ Seafood w Canton, ubolewała nad niską podażą i wysokimi cenami zarówno lokalnych krabów błękitnych, jak i krabów sprowadzanych z Teksasu i Luizjany. Guzman zauważył, że w Zatoce Meksykańskiej również panuje kryzys, a tydzień po zawaleniu się mostu cena krabów przybywających z tego regionu wzrosła o 34 dolary za sztukę.

Chris’ Seafood to rodzinna restauracja na wynos w Canton w stanie Maryland. (Christian Datoc/egzaminator z Waszyngtonu)

„Nie mamy wystarczającej liczby krabów, ponieważ Luizjana była tak krótka, a wszystkie deszcze i burze, których doświadczają, były dla nas naprawdę trudne” – powiedziała w wywiadzie dla „The Times” Egzaminator z Waszyngtonu. „To zdecydowanie prawdopodobnie najwolniejszy sezon, jaki rozpoczęliśmy, jak dotąd”.

Guzman powiedział, że dostawcy z Teksasu i Luizjany realizują dostawy tylko dwa razy w tygodniu, rzadziej niż codziennie, i dodał, że dostawy towarów są opóźnione ze względu na objazdy w Key Bridge.

Powiedziała Egzaminator z Waszyngtonu że dostawy coraz częściej docierają wieczorem, a nie tuż przed otwarciem, co może być wyrokiem śmierci dla firmy zbudowanej na świeżości.

„Tracisz większość tego dnia” – wyraził konsternację Guzman. „Wszystko to jest wąskie gardło z powodu upadku mostu”.

Do Baltimore potrzeba wielu lat wymiany zniszczonego mostu Key Bridge, ale rząd stanowy nie zgłosił żadnych opóźnień w przewidywanym harmonogramie. Władze planują w niedzielę użyć materiałów wybuchowych, aby usunąć część ul Dali statku w celu jego uwolnienia i ponownego otwarcia portu, według Baltimore Słońce.

Richard Scher, rzecznik Maryland Port Administration, potwierdził Egzaminator z Waszyngtonu że stan spodziewa się, że „pełny, głęboki na 50 stóp i szeroki na 700 stóp kanał zostanie ponownie otwarty do końca tego miesiąca”.

Urzędnicy Departamentu Transportu stanu Maryland dodali, że są na dobrej drodze do ukończenia budowy nowego mostu do 2028 r., a szacunkowy koszt waha się od 1,7 do 1,9 miliarda dolarów. Ponadto MDTA planuje w tym miesiącu opublikować zapytanie ofertowe w ramach progresywnego projektowania i budowy, a we wtorek było gospodarzem forum branżowego z wykonawcami i inżynierami.

„Finanse federalne, wpływy z ubezpieczeń i inne zwroty zapewnią różnorodne zasoby na rzecz odbudowy i naprawy” – oznajmił w oświadczeniu rzecznik MDTA. „Państwo poszukuje innych możliwości odzyskania środków, aby zminimalizować koszty netto dla podatników i klientów pobierających opłaty”.

Sam Biden odwiedził Baltimore na początku kwietnia i zadeklarował pełne wsparcie federalne dla wysiłków na rzecz ożywienia gospodarczego i odbudowy.

„Ten port jest starszy niż nasza republika” – powiedział Biden. „Przechodził już przez trudne, trudne chwile. Jesteśmy zdeterminowani, aby wrócić jeszcze silniejsi.”

KLIKNIJ TUTAJ, ABY PRZECZYTAĆ WIĘCEJ OD WASHINGTON EXAMINER

W odpowiedzi na odpowiedź prezydenta Gold powiedział Egzaminator z Waszyngtonu że „żyjemy w pięciominutowym cyklu informacyjnym”.

„To miecz obosieczny, kiedy powiedziałeś „ludzie w okolicy”, a potem „prezydencie Biden” – powiedział. „Tak się składa, że ​​ta część świata prawdopodobnie nie jest tego samego koloru, niebieskiego czy czerwonego, jak jego polityka. Zatem mniej chodzi o Bidena, a bardziej o naszego gubernatora, naszego burmistrza, naszych ludzi pomagających, a mniej o Bidena niż o lokalnych mieszkańców”.

źródło