Netflix dostaje świąteczne gry NFL, które są ziejącym ogniem strzałem w dziesiątkę swoich konkurentów

„Sport w sąsiedztwie.” To określenie często słyszeliśmy z kierownictwa Netfliksa, gdy firma realizowała swoje aspiracje związane ze sportem na żywo.

Jasne, Netflix chętnie inwestował w dobrze przyjęte seriale dokumentalne, takie jak „Formuła 1: Jedź, aby przetrwać” Lub “Rozgrywający” Lub “Pełną parą.” Tak, możesz zobaczyć jednorazowe wydarzenia wystawiennicze, takie jak Puchar Netfliksa, Szlem Netflixa, lub nadchodzący inspirowany PT Barnumem walka Mike’a Tysona z Jake’em Paulem. Nawet niedawna umowa Netflixa z WWE — płacąc ponad 5 miliardów dolarów za wyłączne prawa do długoletniej serii „Raw”.wraz z innymi prawami poza Stanami Zjednoczonymi – można oznaczyć jako powiązane ze sportem, biorąc pod uwagę, że WWE należy do kategorii rozrywki sportowej.

Sportowe ambicje Netflix wywołały niewielkie fale, ale w niczym nie przypominały innych streamerów Peacock i Amazon, które włączyły się najpierw w kask do wyścigu o prawa do transmisji sportowych na żywo dzięki NFL w USA, NHL w Kanadzie i coś, co wygląda na fragment NBAnadchodzącej umowy dotyczącej praw.

Ale środa była wstrząsającą zmianą dla giganta streamingowego wraz z ogłoszeniem, że tak się stało otrzymał wyłączne prawa do transmisji dwóch meczów NFL w Boże Narodzenie 2024 r. Trzysezonowa umowa obejmuje także mecze w Boże Narodzenie w 2025 i 2026 roku. Mecze te będą emitowane w telewizji w miastach rywalizujących drużyn, a także będą dostępne na amerykańskich urządzeniach mobilnych z NFL+.

Jeśli podobają Ci się analogie do „Gry o tron” lub „Domu smoka”, oto co się właśnie wydarzyło: Netflix wypowiedział „Dracarys” w kierunku swoich konkurentów. (Dla fanów spoza GOT „Dracarys” to rozkaz wydawany smokom, aby zionął ogniem; w zasadzie oznacza to, że wszyscy inni są skazani na zagładę.) Netflix ma około 270 milionów subskrybentów na całym świecie i 80 milionów w USA i Kanadzie, co sprawia, że ​​Netflix jest wszelkiego rodzaju gracz walczący o prawa do transmisji sportowych na żywo powinien przestraszyć tradycyjne potęgi liniowe ze względu na swoją siłę finansową.

„Jest to w 100% zgodne z naszymi oczekiwaniami i jest zgodne z modelem opracowanym przez Basic Cable, mającym na celu awansowanie w łańcuchu wartości konsumenta poprzez dodanie wydarzeń sportowych na żywo” – powiedział Michael Nathanson, współzałożyciel i starszy dyrektor zarządzający firmy badawczej MoffettNathanson, która dostarcza trendy w mediach, komunikacji i technologii inwestorom instytucjonalnym.

Nathanson od lat współpracuje z Netfliksem i stwierdził, że nie był zaskoczony przejęciem NFL. Analityk stwierdził, że przez lata nauczył się patrzeć na to, co robi Netflix, a nie na to, co mówi. Netflix przekształcił się z firmy wyłącznie abonenckiej w firmę, która obecnie działa w branży reklamowej, jak ten artykuł Business Insider wyjaśnia. Chcą skalować reklamy, a niewiele jest lepszych gier, które mogłyby sprzedawać reklamy w meczach NFL.

„Myślę, że Netflix jest oficjalnie na etapie namysłu” – powiedział Patrick Crakes, konsultant ds. mediów sportowych i były dyrektor naczelny Fox Sports. „Zaangażowali się już w jedną usługę w mediach sportowych, która idealnie pasuje do ich bazy abonentów skupionej na rozrywce w WWE, a my jesteśmy o kilka lat od jakiegokolwiek tradycyjnego sportu poziomu 1, który ma format skoncentrowany na grach i jest dostępny do inwestycji po sfinalizowaniu kontraktu z NBA. Chodzi więc o budowanie marki i eksperymentowanie z Netfliksem i innymi potencjalnymi partnerami zajmującymi się transmisją strumieniową, podczas gdy NFL ma szansę wypróbować nowe platformy i partnerów, jednocześnie zarabiając za dużo na kilku grach.

Na pytanie, czy podczas kwietniowej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych zmienia się strategia sportowa Netflix, współdyrektor generalny i dyrektor Ted Sarandos odpowiedział, że firma nie jest nastawiona antysportowo, ale nastawiona na zysk i rozwój.

„Naszą Gwiazdą Północy jest zwiększanie zaangażowania, przychodów i zysków, a jeśli znajdziemy możliwości osiągnięcia wszystkich trzech celów, zrobimy to w ramach coraz szerszej gamy wysokiej jakości rozrywki” – powiedział Sarandos. „Więc kiedy i jeśli pojawią się te możliwości, co naszym zdaniem zrobiliśmy w naszej umowie z WWE, jeśli uda nam się powtórzyć tę dynamikę i inne rzeczy, w tym sport, na pewno się temu przyjrzymy”.


Netflix wkroczył do świata rozrywki NFL dzięki serialowi dokumentalnemu „Rozgrywający”. Teraz wkracza do przestrzeni gier na żywo. (Chris Delmas / AFP za pośrednictwem Getty Images)

„Przeprowadzałem wywiad z Sarandosem 10–12 lat temu, kiedy pracowałem w innej firmie, a on odpowiedział: «Nie będę wdawał się w oryginalne treści, to ryzykowny biznes»” – powiedział Nathanson. Sportowiec kilka miesięcy temu. „Nie będziemy kręcić filmów, to trudna sprawa”. Myślę, że problem Netflixa polega na tym, że istnieje górna granica możliwości ustalania ceny. W pewnym momencie mówię mojej rodzinie – powiedzmy za 25 dolarów miesięcznie – „Przykro mi, ale zajmujemy może półtorej godziny”. To mnóstwo pieniędzy. Ale jeśli dodasz sport, historia cen sportów jest dość potężna, prawda? Spójrz na obecne ceny biletów na mecze baseballowe na 81 meczów rocznie. Myślę, że wpłynie to na ceny i myślę, że będzie to również lepszy zwrot z inwestycji niż w przypadku filmów, które robią”.

Crakes powiedział, że jednorazowe gry bez długoterminowego zaangażowania działają na streamerów, ponieważ mogą uzyskać informacje na temat tego, jak poradziliby sobie ze sportami pierwszej klasy bez konieczności inwestowania w znaczne zasoby gier (nie wspominając, że większość zasobów NFL to w ramach umowy do 2033 r).

„Sunday Night Football” początkowo był jednorazowym wydarzeniem, które kilkadziesiąt lat później przekształciło się w pełną listę najlepszych gier w NBC, więc to, co dzisiaj jest jednorazowe, często może stać się strategią dystrybucji w przyszłości i oczywiście oznacza, że ​​abonenci mogą w przyszłości spodziewać się wyższych opłat” – powiedział Crakes. „Konsumenci powinni mieć świadomość, że liga NFL eksperymentuje z nowymi możliwymi partnerami i może przygotować grunt pod regularne planowanie meczów wyłącznie w serwisie Netflix lub Peacock, co spowodowałoby podwyższenie cen obu usług. Czy stanie się to w przyszłym sezonie? Nie. Czy mogłoby się to wydarzyć, gdy za kilka lat NFL przejdzie okres przejściowy? Z pewnością.”

Wydaje się, że to ogromna zmiana w prawach sportowych, nawet jeśli ekwipunek obejmuje tylko kilka gier. To, w jaki sposób Netflix zaprezentuje NFL, jest głównym pytaniem, ale podmiot taki jak NFL Network byłby gotowym rozwiązaniem dla talentów produkcyjnych i telewizyjnych. Jasne, ESPN, Fox, NBC i CBS mają dziesięciolecia doświadczenia w tej dziedzinie, ale Amazon bardzo szybko udowodnił, że pieniądze i zatrudnienie odpowiednich ludzi mogą stworzyć taką strukturę. Może to zająć trochę czasu i jest kosztowne, ale pieniądze są atutem Netflix.

Dlatego konsumenci sportowi powinni zwrócić uwagę na radę Nathansona: zwracaj uwagę na to, co robi Netflix, a nie na to, co mówią, ponieważ właśnie wkroczyli w przestrzeń gier NFL.

głębiej

GŁĘBIEJ

Tom Brady zadebiutuje w programie Fox dla Cowboys-Browns

(Górne zdjęcie Szefowie Kansas City rozgrywający Patricka Mahomesa na premierze serialu dokumentalnego „Rozgrywający” Netflixa w 2023 r.: Steve Granitz / FilmMagic via Getty Images)

źródło