Netflix będzie udostępniał mecze NFL w Boże Narodzenie przez 3 lata

Rozrywka

Chiefs i Steelers spotkają się w Pittsburghu w jednym z dwóch meczów dostępnych w tym roku na platformie Netflix.

Netflix ma wyemitować dwa mecze NFL w Boże Narodzenie 2024 roku. Mario Tama/Getty Images

Netflix i liga NFL ogłosiły w środę trzyletnią umowę na strumieniowe przesyłanie gier w Boże Narodzenie.

Gigant streamingowy będzie oferować w tym roku dwie gry i co najmniej jedną grę w latach 2025 i 26. Obrońca tytułu Super Bowl Kansas City w pierwszym meczu zmierzy się z Pittsburghem, a następnie z Baltimore w Houston.

Od 1971 roku liga NFL rozegrała w Boże Narodzenie 30 meczów, w tym trzy w zeszłym roku. Jednak aż do tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia trzymał się z daleka od gier w środku tygodnia.

Hans Schroeder, wiceprezes wykonawczy NFL Media, powiedział, że na marcowym spotkaniu właścicieli drużyn przedstawiono plan, zgodnie z którym drużyny grające w Boże Narodzenie mecze 16. tygodnia będą rozgrywane w sobotę, co zapewni im tę samą ilość czasu na przygotowania, jaką zwykle mają. w krótkim tygodniu, grając w niedzielę i czwartek.

Po tym, jak właściciele wyrazili zgodę na kontynuację, Netflix zwrócił się do ligi w sprawie emisji meczów.

„Przeprowadziliśmy szeroko zakrojony proces, rozmawialiśmy z wieloma potencjalnymi stronami i ostatecznie uznaliśmy, że Netflix jest tą jedyną” – powiedział Schroeder. „To naprawdę pierwsza prawdziwie globalna umowa dotycząca praw autorskich zawarta z dużą ligą sportową lub własnością. Będziemy się wiele nauczyć i będziemy podekscytowani faktem, że nasi fani na całym świecie będą mogli cieszyć się grami na jednej platformie.

Netflix rozpoczął nadawanie programów NFL w zeszłym roku od serialu „Rozgrywający”. W tym roku swoją premierę będzie miał serial o szerokich odbiornikach. 5 maja transmitowano także na żywo pieczeń Toma Brady’ego, a pod koniec tego roku wyemitowany zostanie 10-częściowy serial dokumentalny o Jerrym Jonesie i jego własności drużyny Dallas Cowboys.

Wyprawy Netflixa do transmisji wydarzeń sportowych na żywo rozpoczęły się w zeszłym roku, ale były to wydarzenia pokazowe w dziedzinie golfa i tenisa. Zaplanowano także wyemitowanie 20 lipca walki Mike’a Tysona z Jake’em Paulem, a w przyszłym roku rozpocznie się transmisja flagowego programu World Wrestling Entertainment „Raw”.

„Ludzie kochają piłkę nożną i my też. Gry te są zgodne z naszą strategią dotyczącą wielkich wydarzeń na żywo, obejmującą wszystkie programy na żywo, które zrobiliśmy w zeszłym roku — takie jak pieczeń Toma Brady’ego, Netflix Slam i nadchodzący mecz bokserski Jake Paul kontra Tyson. Jesteśmy podekscytowani możliwością rozmowy o NFL w okolicach Bożego Narodzenia” – powiedziała The Associated Press Bela Bajaria, dyrektor ds. treści w Netfliksie.

Nie wiadomo, kto Netflix wykorzysta do ogłoszenia i wyprodukowania świątecznego doubleheadera.

Większe pytanie dotyczy tego, jak przejście z telewizji nadawczej na transmisję strumieniową wpłynie na oglądalność, ponieważ gry świąteczne zazwyczaj przyciągają dużą widownię. Trzy ubiegłoroczne mecze oglądało średnio 28,68 mln widzów. W popołudniowych meczach pomiędzy Las Vegas Raiders i Kansas City Chiefs oglądalność wynosiła średnio 29,48 miliona widzów.

Dyrektor generalny i prezes CBS Sports, David Berson, powitał Netflix, nawet jeśli oznaczało to, że w jego sieci nie będzie żadnej gry w Boże Narodzenie.

„Dobre dla Netflixa. Im większe zainteresowanie NFL, tym więcej na tym skorzystamy” – powiedział Berson. „Nie możemy mieć wszystkich gier AFC – wiemy, że niektóre trafią do NBC, ESPN, Amazona, a w tym przypadku Netflixa” – powiedział. „To wspaniale, że są częścią tego. Witaj na imprezie.”

Mimo że pojawiły się pewne uwagi krytyczne dotyczące przeniesienia większej liczby gier do transmisji strumieniowej, fani NFL w większości pozostali na bieżąco.

Według danych Nielsena pakiet „Thursday Night Football” z poprzedniego sezonu, obejmujący 16 meczów w Prime Video, oglądał średnio 11,86 mln widzów, co oznacza wzrost o 24% w porównaniu z 2023 r. Dwa mecze obejrzało ponad 15 mln widzów, w tym 15,3 mln w przypadku meczu rozegranego 30 listopada pomiędzy drużynami Seattle Seahawks i Dallas Cowboys.

Mecz barażowy AFC o dziką kartę rozegrany 13 stycznia pomiędzy Miami Dolphins i Kansas City Chiefs na stadionie Peacock przyniósł średnio 23 miliony widzów, co stanowi rekord najczęściej oglądanego wydarzenia w serwisie transmisji strumieniowej. Przewyższył także liczbę widzów sobotnich meczów play-off o dziką kartę, które były pokazywane w telewizji NBC przez dwa z ostatnich trzech lat.

„Przyjrzeliśmy się wszystkim tym elementom, a następnie sprawdziliśmy, co widzowie Netflix mogliby zrobić dzięki swojemu zasięgowi” – ​​powiedział Schroeder. „Chcemy nadal docierać do naszych fanów na nowych platformach i tam, gdzie, jak wiemy, spędzają czas. Jesteśmy podekscytowani możliwością pozyskania nowego partnera, który może przemawiać do jeszcze szerszej publiczności”.

Zgodnie z wieloletnią polityką ligi NFL dotyczącą gier transmitowanych w telewizji kablowej lub na platformach do transmisji strumieniowej, świąteczne mecze Netflix będą emitowane w telewizji w miastach, w których znajdują się rywalizujące drużyny, a także będą dostępne na urządzeniach mobilnych w USA w ramach NFL+.

___

AP NFL: https://apnews.com/hub/nfl



źródło