Netflix będzie emitować mecze NFL w Boże Narodzenie w ramach znacznej ekspansji na sport na żywo

NOWY JORK — Netflix pozyskał największą w swojej historii ofertę sportową: NFL.

Serwis transmisji strumieniowej ogłosił w środę trzyletnią umowę na transmisję meczów ligi w Boże Narodzenie, co stanowi kamień milowy dla Netflix, którego sportowe ambicje w dużej mierze skupiają się na produkcji filmów dokumentalnych i tworzeniu programów na żywo o golfie i tenisie.

Umowa rozpoczyna się w tym roku od wyemitowania przez Netflix na całym świecie dwóch meczów NFL w Boże Narodzenie. W latach 2025 i 2026 Netflix będzie transmitował „co najmniej jedną” grę świąteczną. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

„Nie ma corocznych wydarzeń na żywo, sportowych ani innych, które dorównywałyby widowni, jaką przyciąga futbol NFL. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że mecze NFL z okazji Bożego Narodzenia będą transmitowane wyłącznie w serwisie Netflix” – powiedziała Bela Bajaria, dyrektor ds. treści w serwisie Netflix, w uwolnienie.

Tegoroczne mecze bożonarodzeniowe zostaną ogłoszone w środę wieczorem w sieci NFL i na stronie internetowej. Nie od razu ujawniono także prezenterów i komentatorów gier Netfliksa.

„Bożonarodzeniowe rozgrywki NFL stały się już tradycją, a współpraca z Netfliksem – serwisem, dla którego najważniejszym dniem w roku jest zazwyczaj właśnie to święto, to idealne połączenie, które umożliwi globalny rozwój tego wydarzenia wśród fanów NFL” – powiedział Hans Schroeder, wiceprezes wykonawczy NFL ds. dystrybucja w mediach, w wydaniu.

Mecze NFL są zazwyczaj najwyżej oglądanymi programami w amerykańskiej telewizji co tydzień w trakcie sezonu, a dodanie serwisu Netflix do swojej oferty mogłoby pomóc lidze w zwiększeniu liczby widzów w kraju i za granicą. Liga ogłosiła, że ​​w nadchodzącym sezonie liga NFL rozegra pięć międzynarodowych meczów w trzech krajach.

Umowa oznacza, że ​​NFL współpracuje także ze wszystkimi głównymi amerykańskimi stacjami nadawczymi i większością głównych platform transmisji strumieniowej, w tym z pakietem meczów na czwartkowy wieczór z Amazon i Sunday Ticket w YouTube TV.

źródło