Netflix będzie emitować mecze NFL w Boże Narodzenie w ramach znacznej ekspansji na sport na żywo


Nowy Jork
CNN

Netflix pozyskał największą w swojej historii ofertę sportową: NFL.

Serwis transmisji strumieniowej ogłosił w środę trzyletnią umowę na transmisję meczów ligi w Boże Narodzenie, co stanowi kamień milowy dla Netflix, którego sportowe ambicje w dużej mierze skupiają się na produkcji filmy dokumentalne I tworzenie programów na żywo o golfie i tenisie.

Umowa rozpoczyna się w tym roku od wyemitowania przez Netflix na całym świecie dwóch meczów NFL w Boże Narodzenie. W latach 2025 i 2026 Netflix będzie transmitował „co najmniej jedną” grę świąteczną. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

„Nie ma corocznych wydarzeń na żywo, sportowych ani innych, które porównywałyby się z publicznością, jaką przyciąga futbol NFL. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że świąteczne mecze ligi NFL będą dostępne wyłącznie w serwisie Netflix” – powiedziała w komunikacie Bela Bajaria, dyrektor ds. treści Netflix.

Tegoroczne mecze bożonarodzeniowe zostaną ogłoszone w środę wieczorem w sieci NFL i na stronie internetowej. Nie od razu ujawniono także prezenterów i komentatorów gier Netfliksa.

„Bożonarodzeniowe rozgrywki NFL stały się już tradycją, a współpraca z Netfliksem – serwisem, dla którego najważniejszym dniem w roku jest zazwyczaj właśnie to święto, to idealne połączenie, które umożliwi globalny rozwój tego wydarzenia wśród fanów NFL” – powiedział Hans Schroeder, wiceprezes wykonawczy NFL ds. dystrybucja w mediach, w wydaniu.

Mecze NFL są zazwyczaj najwyżej oglądanymi programami w amerykańskiej telewizji co tydzień w trakcie sezonu, a dodanie serwisu Netflix do swojej oferty mogłoby pomóc lidze w zwiększeniu liczby widzów w kraju i za granicą. W nadchodzącym sezonie liga NFL rozegra pięć międzynarodowych meczów w trzech krajach ogłoszony.

Umowa oznacza, że ​​NFL również współpracuje ze wszystkimi głównymi amerykańskimi stacjami nadawczymi oraz większość głównych platform do transmisji strumieniowej, w tym pakiet gier na czwartkowy wieczór z Amazon i Sunday Ticket w YouTube TV.

źródło