Major League Baseball nie jest przekonany, że właściciele sieci Bally Sports, Diamond Sports Group, mogą utrzymać działalność po porażce zawrzeć umowę z Comcast.

Pod koniec kwietnia Bally Sports North – i inne stacje Bally Sports w całym kraju – zniknęły z Comcast Xfinity po tym, jak obu firmom nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie nowego kontraktu.

Od tego czasu Diamond Sports Group rozpoczęła kampanię mającą na celu wywarcie nacisku na Comcast do zawarcia nowej umowy, podczas gdy fani sportu w Minnesocie zostali pozostawieni samym sobie. Składając wniosek do sądu upadłościowego, liga MLB uważa, że ​​strata Comcast będzie dla Diamond Sports Group „nie do pokonania”.

W swoim zgłoszeniu liga MLB wskazuje na kluczowe momenty, które fani baseballu przeoczyli podczas przerwy w dostawie prądu w Comcast, w tym passę 12 zwycięstw drużyny Twins z rzędu.

„Fani, którzy oglądają lokalne transmisje meczów wyłącznie za pośrednictwem Comcast, przegapili to wszystko i wiele więcej w okresie od 1 maja” – piszą prawnicy ligi MLB. „Z każdym dodatkowym dniem, w którym transmisje (Diamond Sports Group) w Comcast są wyłączone, fani tracą znacznie więcej. Jak pokazują te znaczące przykłady, liga MLB, kluby i fani baseballu ponieśli natychmiast i nieodwracalną szkodę w wyniku niezapewnienia przez (Diamond Sports Group) ich umowę przewozu z Comcast, a szkody tej nie można naprawić po prostu odszkodowaniem pieniężnym.

Z akt wynika, że ​​Diamond Sports Group planowała likwidację po sezonie MLB, ale w styczniu 2024 r. zmieniła plany, zmierzając do reorganizacji spółki zamiast jej likwidacji – w zależności od kilku warunków.

MLB zwraca się do sądu o zajęcie się tą sytuacją, a Diamond Sports Group o wyjaśnienie dalszego postępowania.

źródło