Microsoft uruchomi w lipcu swój sklep z grami mobilnymi, rywalizując z Apple i Google

Dowiedzieliśmy się wcześniej, że Microsoft planuje uruchomienie sklepu z grami mobilnymi jeszcze w tym roku, a teraz firma rzuciła jeszcze więcej światła na to, kiedy taki sklep może zostać uruchomiony.

Bloomberga donosi dzisiaj, że prezes Xbox Sarah Bond powiedziała na szczycie technologicznym Bloomberg, że sklep Microsoftu z grami mobilnymi ma zadebiutować w lipcu tego roku. Plan, jak powiedział Bond, zakłada wprowadzenie na rynek gier Microsoftu, takich jak Candy Crush Saga, a następnie udostępnienie sklepu internetowego innym wydawcom. Bond zasugerował, że Minecraft może być wczesnym dodatkiem do witryny sklepowej.

Bond powiedział również, że sklep zadebiutuje w Internecie, a nie w aplikacji, dzięki czemu będzie bardziej dostępny na różnych urządzeniach i w różnych krajach.

Sklep z grami mobilnymi Microsoftu będzie stanowić alternatywę dla Apple i Google, które obecnie dominują w środowisku sklepów z aplikacjami. Jak zauważa Bloomberg, Apple i Google „pobierają opłatę w wysokości około 30% od sprzedaży”.

Candy Crush Saga będzie jednym z tytułów dostępnych w sklepie z grami mobilnymi Microsoft w momencie premiery.

Ostatnio potwierdził to szef Xbox, Phil Spencer Microsoft zobowiązał się do otwarcia sklepu z grami mobilnymi w zeszłym roku, zwłaszcza że w marcu ubiegłego roku weszła w życie unijna ustawa o rynkach cyfrowych. Celem tego zestawu przepisów europejskich jest uczynienie krajobraz rynku cyfrowego „bardziej sprawiedliwy”, i dał firmom technologicznym możliwość tworzenia własnych sklepów internetowych poza ekosystemami Apple i Google.

„Chcemy mieć możliwość oferowania konsoli Xbox i treści od nas i naszych zewnętrznych partnerów na dowolnym ekranie, na którym ktoś będzie chciał grać” – powiedział Spencer w wywiadzie dla „Financial Times”. ostatni rok. „Dzisiaj nie możemy tego zrobić na urządzeniach mobilnych, ale chcemy budować świat, który naszym zdaniem nadejdzie tam, gdzie te urządzenia zostaną otwarte”.

Historia gier mobilnych Microsoftu bez wątpienia będzie opierać się na treściach pochodzących z przejęcia Activision Blizzard, w tym na popularnych tytułach, takich jak wspomniana wyżej Candy Crush Saga i Call of Duty: Mobile. Microsoft nie ujawnił jednak żadnych dalszych szczegółów.

Alex Stedman jest starszym redaktorem wiadomości w IGN i nadzoruje reportaże rozrywkowe. Kiedy nie pisze ani nie redaguje, można ją spotkać czytającą powieści fantasy lub grającą w Dungeons & Dragons.

źródło