Ten Land Rover Defender Octa debiutuje jako najmocniejszy wariant tego modelu w historii. Pod maską znajduje się podwójnie turbodoładowany 4,4-litrowy silnik hybrydowy V-8 o mocy 626 koni mechanicznych i momencie obrotowym do 590 funtów na stopę. Ale ten SUV oferuje coś więcej niż tylko zwiększoną moc. Land Rover dokonano również przeglądu zawieszenia i zmieniono jego konstrukcję, aby w pełni wykorzystać jego ulepszone właściwości terenowe.

Octa ma podwozie Land Rover 6D Dynamics, które eliminuje przechyły i kołysanie nadwozia, maksymalizując jednocześnie artykulację zawieszenia, aby uzyskać najlepsze osiągi w terenie. Jest o 1,1 cala wyższy niż standardowy Defender, ma o 2,7 cala szerszy rozstaw kół, dłuższe, mocniejsze ramiona poprzeczne i wyjątkowe aktywne amortyzatory. Siłę hamowania zapewniają 15,7-calowe przednie hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami Brembo, a SUV ma najszybszy jak dotąd współczynnik skrętu ze wszystkich Defenderów.

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów to jedyna skrzynia biegów, a silnik zazwyczaj zapewnia 553 lb-ft momentu obrotowego w trybie standardowym. Włącz tryb „Octa”, a odblokujesz pełne 590 lb-ft. Land Rover twierdzi, że Octa może osiągnąć 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 155 mil na godzinę, mając na sobie 22-calowe felgi aluminiowe i opony całoroczne. Może również przejechać przez 3,3 stopy wody.

33-calowe opony Goodyear Advance All-Terrain, opracowane specjalnie dla Octa, znajdują się pod wydłużonymi nadkolami. Przeprojektowane zderzaki poprawiają kąty natarcia i zejścia Defendera, a nowy projekt osłony chłodnicy zwiększa przepływ powietrza pod maską. Cztery rury wydechowe z aktywnym układem wydechowym wystają do tyłu. Ma nawet przednie i tylne punkty odzyskiwania i ochronę podwozia.

Land Rover Defender Octa
Land Rover Defender Octa

Wewnątrz Defender Octa ma nowe fotele Performance z większym wsparciem i zintegrowanymi zagłówkami, a firma po raz pierwszy oferuje w Defenderze technologię audio Body and Soul Seat. Standardowe wnętrze to skóra semianilinowa Burnt Sienna z materiałem Kvadrat w kolorze hebanowym, ale klienci mogą również wybrać kabinę Light Cloud i Lunar lub skórzaną w kolorze hebanowym. Octa Edition One ma dwukolorową tapicerkę siedzeń w kolorze khaki i hebanowym.

Każdy Octa ma nową grafikę w kształcie diamentu i kontrastujący dach i tylną klapę Narvik Black, a klienci mają do wyboru dwa nowe kolory nadwozia — Petra Copper i Faroe Green. Są to opcje obok Carpathian Grey i Charente Grey, ale Land Rover oferuje kolor zielony tylko w modelu Edition One.

Land Rover Defender Octa

Specjalna wersja, dostępna tylko w pierwszym roku produkcji Octa, obejmuje również detale z włókna węglowego na napisach na masce, obramowaniach wlotów powietrza, oparciach przednich foteli i wykończeniu konsoli środkowej. Dostępna jest również z 20-calowymi felgami aluminiowymi i opcją opon Advanced All-Terrain.

Defender Octa, który zawdzięcza swoją nazwę oktaedrycznemu kształtowi diamentu, zadebiutuje publicznie w przyszłym tygodniu na Festiwalu Prędkości Goodwood 2024 w dniach 11–14 lipca. Sprzedawcy Land Rovera przyjmują już zamówienia na SUV-a, którego cena wywoławcza wyniesie 152 000 USD. Defender Octa Edition One będzie kosztował 167 800 USD.



źródło