Deweloperzy Symulator lotu Microsoft mieć wiele powodów do dumy. W zeszłym miesiącu, w Targi FlightSimExpo 2024 w Las Vegas przedstawiciele chwalili się 15 milionami użytkowników i miliardem zalogowanych sesji lotów — liczby, które Asobo Studio twierdzi, że plasują ich na szczycie listy najczęściej granych symulatorów lotów, jakie kiedykolwiek opublikowano. Teraz studio wraca do tej harówki, produkując Symulator lotu Microsoft 2024ma się ukazać jesienią. Asobo nazywa ją „najbardziej ambitną symulacją, jaką kiedykolwiek podjęto”, a biorąc pod uwagę jej historię, jestem skłonny im uwierzyć.

Ten długa rozmowawygłoszone przez szefa Microsoft Flight Simulator Jörg Neumann i współzałożyciela i dyrektora generalnego Asobo Studio Sebastiana Włocha, trwa ponad półtorej godziny. Ale te 90 minut obejmuje mnóstwo smakołyków dla oddanych wirtualnych pilotów — udoskonalenia takie jak oparte na aplikacji planowanie lotów offline, zwiększone zagęszczenie ruchu naziemnego na głównych lotniskach i możliwość faktycznego wyjścia z kokpitu w celu wykonania kontroli przed lotem w pierwszej osobie.

Jednak ciekawostką, która powinna najbardziej zawrócić w głowach graczy PC i konsol, jest powołanie się na nowego partnera, firmę, którą Microsoft niedawno przejął, o nazwie Obrazowanie Vexcel.

Vexcel to pionierska firma zajmująca się obrazowaniem, znana z linii kamer do pomiarów lotniczych UltraCam. Te wielospektralne matryce obejmują bardziej tradycyjne czujniki kolorów RGB obok czujników bliskiej podczerwieni. W połączeniu z ich oprogramowaniem, efektem jest drastyczny wzrost rozdzielczości danych obrazu udostępnianych zespołowi projektantów w Asobo — czego dowodem jest MSFS 2024Najnowszy zwiastun, pokazany na Pokaz gier Xbox.

Neumann wykorzystał trochę czasu spędzonego na scenie podczas FlightSimExpo, aby pozwolić fanom zajrzeć za kurtynę, tak by rzec, i zobaczyć, co tak naprawdę pokazano w zwiastunie — zwłaszcza w początkowych momentach, gdy jednosilnikowy samolot przelatuje nad Monument Valley w Arizonie.

„Środowiska naturalne to coś, czego ludzie nigdy wcześniej nie widzieli” – powiedział Neumann. „Nie na taką skalę, na pewno nie na takim poziomie szczegółowości”. Następnie oddał stery Wlochowi, aby ten zagłębił się nieco bardziej. Możesz obejrzeć cały segment w okolicy 14 minuta.

Ważne jest, aby zrozumieć, że wcześniej, Symulator lotu Microsoft stosowałem trójwymiarowe zasoby — takie jak domy i drzewa — automatycznie na dwuwymiarowych danych. Ale jest tylko pewien stopień automatyzacji, dlatego za pierwszym razem, kiedy przeleciałem nad Wielka Piramida w Giziekompleks piramid był otoczony lasem dziwnie brązowych drzew liściastych zamiast wydm. Korzystając z danych UltraCam, aby to zrobić fotogrametria — czyli trójwymiarowa rekonstrukcja elementów świata rzeczywistego na podstawie samych danych obrazowych — daje oprogramowaniu do renderowania terenu firmy Asobo dużo więcej możliwości pracy.

„Mamy teraz ziemię, która jest cała trójwymiarowa, zamiast (…) dwuwymiarowej z teksturą” — powiedział Włoch. „Jest wiele różnych materiałów trójwymiarowych (w tym) trawa, skały i drzewa. Wszystko jest teraz trójwymiarowe (…) i wszystko jest generowane proceduralnie na podstawie danych świata”.

Ale technologia kamer Vexcel nie stoi w miejscu. Tego lata, austriacka firma dodaje LIDAR do swoich macierzy również. To prawdopodobnie doda wysokość i względna odległość do danych udostępnianych Asobo oprócz danych graficznych. I to, moi przyjaciele, mogłoby umożliwić proceduralnie generowane środowiska, jakich nikt nigdy nie widział w komercyjnym symulatorze lotów.

Spodziewaj się więcej na Symulator lotu Microsoft 2024 przed nim Data premiery 19 listopadakiedy będzie dostępny do kupienia i jako część Przepustka Xbox Game Pass.

źródło