Toys „R” Us wywołało reakcję w Internecie po opublikowaniu reklamy utworzonej za pomocą nowego narzędzia do generowania wideo OpenAI, Sora.

Chociaż Sora nie została jeszcze udostępniona publicznie, entuzjaści sztucznej inteligencji byli zajęci eksperymentowaniem z dostępnymi generatorami wideo, takimi jak Luma Labs Dream Machine, animowanie kultowych memów w surrealistyczne klipy.

Technologia ta okazała się wysoce kontrowersyjna, a wielu krytyków kpiło z niesamowitego potencjału generatywnej sztucznej inteligencji.

Co dzieje się w reklamie Toys „R” Us generowanej przez sztuczną inteligencję?

Wygenerowana przez sztuczną inteligencję reklama Toys „R” Us przedstawia założyciela firmy, Charlesa Lazarusa, który zainspirował się do stworzenia marki po przeżyciu żywego snu.

Miłośnicy sztucznej inteligencji byli zachwyceni, widząc, jak sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w celach komercyjnych, ale krytycy uznali materiał za odrażający.

Reklama podkreśla możliwości wideo generowanego przez sztuczną inteligencję oraz słabe strony tej technologii.

Na przykład sztuczna inteligencja ma trudności z generowaniem spójnych modeli postaci; młody Charles zmienia postać przez cały film; jeden z komentatorów porównał chłopca do postaci z „dziwnego snu”.

Należy zauważyć, że jest to materiał wybrany do ostatecznego montażu, co oznacza, że ​​te warianty Charlesa są prawdopodobnie najlepszymi, jakie sztuczna inteligencja mogła wygenerować — publiczności nie pokazano odrzuconego dzieła Sory.

Materiał wygenerowany przez sztuczną inteligencję jest pełen błędów

Ponieważ w pracach wygenerowanych przez sztuczną inteligencję nie ma ludzkiego charakteru, jednym z najciekawszych sposobów spojrzenia na dzieło wygenerowane przez sztuczną inteligencję jest dostrzeżenie śladów działania maszyny.

W tej reklamie jest wiele wskazówek – półrowery, które wtapiają się w siebie, chybotliwe szyby okienne i martwe spojrzenie mężczyzny wygenerowanego przez sztuczną inteligencję.

Nagłe odwrócenie głowy Charlesa wydaje się bardzo nienaturalne, a na wypełnionych po brzegi półkach z zabawkami z jego snu znajduje się wiele zniekształconych zabawek, jakby podświadomość chłopca usiłowała sobie przypomnieć, jak zabawki w rzeczywistości wyglądają.

Generacyjna sztuczna inteligencja jest poddawana wzmożonej kontroli, ponieważ spragnionyjest technologia energochłonna obciążając sieć energetyczną i grożenie dewaluacją ludzkiej ekspresji twórczej.

Na tym etapie zwolennicy wideo generowanego przez sztuczną inteligencję muszą udowodnić, że technologia ta jest warta swojej ceny, a jak dotąd wyniki były niezamierzone niepokojące.

Używanie sztucznej inteligencji do automatyzacji ekspresji twórczej jest postrzegane jako tanie, cyniczne i lekceważące wobec artystów, którzy spędzili życie na doskonaleniu swojego rzemiosła, a ich prace zostały wykorzystane jako dane szkoleniowe dla sztucznej inteligencji bez pozwolenia.

Na X jeden komentator napisał„Jest coś tak cynicznego w tworzeniu reklamy o nieograniczonej wyobraźni dziecka, a następnie renderowaniu jej za pomocą bezdusznej sztucznej inteligencji”.

Inny napisał: „Wszyscy wiwatowaliśmy, gdy Toys ‘R’ Us wróciło z bliskiej śmierci, ale teraz wszyscy chcemy wysłać to prosto do piekła. Cóż za rażący policzek dla całej branży zabawek. A poza tym CAŁĄ ideą zabawy wyobraźnią. Beznadziejna zniewaga. Wstyd dla wszystkich zaangażowanych.”

W komunikacie prasowym Kim Miller Olko, dyrektor ds. marketingu Toys „R” Us Global i prezes Toys „R” Us Studios, argumentował, że reklama była innowacją:

„Charles Lazarus był wizjonerem, który wyprzedził swoje czasy i chcieliśmy uhonorować jego dziedzictwo miejscem wykorzystującym najnowocześniejsze dostępne technologie” – powiedział Olko. „Nasza marka łączy w sobie innowacyjność i emocjonalny urok Toys „R” Us, aby łączyć się z konsumentami w nieoczekiwany sposób. Naszym celem jest uchwycenie tego nostalgicznego uczucia i dostarczenie go dzieciom w każdym wieku z Toys „R” Us”.

Dlaczego generatywna sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do atakowania dzieci?

Wielu komentatorów wyraził rozpacz że generatywna sztuczna inteligencja była wykorzystywana do sprzedaży produktów dzieciom, jak gdyby młode umysły nie zasługiwały na cieszenie się sztuką tworzoną ludzkimi rękami.

Reakcję na reklamę generowaną przez sztuczną inteligencję połączono z ogłoszeniem przez Amazon nowej Kubuś Puchatek serial, który powstał za pomocą sztucznej inteligencji za „efektywność produkcji”.

Obraz promocyjny serii zawiera ścieżkę prowadzącą donikąd oraz zniekształcone stworzenie w tle, co wskazuje, że obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję i nie był edytowany.

Serial, który wykorzystuje utratę wyłącznych praw autorskich do postaci przez Disneya, został skrytykowany za wykorzystanie sztucznej inteligencji do obniżenia kosztów. Disney, pomimo wszystkich swoich wad, wykonał świetną robotę, adaptując książki AA Milne’a; Głosu i animacji Puchatku i jego przyjaciołom udzielili artyści, którzy wyraźnie dbali o swoje rzemiosło.

Niestety, wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do pisania i ilustrowania książek dla dzieci staje się coraz bardziej powszechne; Sztuczną inteligencję wykorzystano nawet do promowania niesławnego fiaska Glasgow Willy’ego Wonki.

Automatyzacja sztuki powoduje falę spamu zalewającego Internet i rozprzestrzenianie się nieostrożnych bzdur skierowanych do dzieci; Czy można się dziwić, że sprzeciw rośnie?

ForbesaWyjaśnienie generowanego przez sztuczną inteligencję Facebooka „Shrimp Jesus”.



źródło