Silne przywództwo wymaga zdecydowanych działań, mówi CVS Zdrowie Dyrektor generalny Karen Lynch.

Jednak ludzie na każdym szczeblu kariery często mają trudności z podejmowaniem decyzji i popadają w stan „analizy-paraliżu”, powiedział niedawno Lynch w wywiadzie dla LinkedIn:To działa„podcasty i serie wideo.

„Ludzie będą podążać za ludźmi, którzy są zdecydowani” – powiedział Lynch, którego firma jest właścicielem marek, w tym sieci aptek detalicznych CVS i firmy ubezpieczeniowej Aetna. „Jeśli chcesz przewodzić, musisz wiedzieć, w jakim kierunku zmierzasz”.

Kiedy jej pracownicy stają w obliczu blokady psychicznej i nie potrafią podjąć decyzji, zadaje im odmianę tego samego pytania, mówiąc: „Co o tym myślicie? Co według was powinniśmy zrobić? Gdybyście musieli podjąć decyzję dzisiaj, jaka by ona była?”

Ta linia pytań zmusza ludzi do podjęcia decyzji. „Metoda Sokratesa często działa” — powiedział Lynch.

NIE PRZEGAP: Kompletny przewodnik po tym, jak stać się mistrzem komunikacji i mówcą publicznym

Metoda Sokratesa, której nazwa wywodzi się od nauk greckiego filozofa Sokratesa, polega na odpowiadaniu na pytania za pomocą większej liczby pytań, mających na celu skłonienie ludzi do samodzielnego znalezienia odpowiedzi. Możesz włącz to na siebie, aby poprawić swoją samoświadomość — co może zwiększyć Twoją kreatywność i produktywność — według profesora filozofii i psychologii Uniwersytetu Yale’a Tamar Gendler.

Rada Gendlera: Kiedykolwiek nie wiesz, co robić, wyobraź sobie, co powiedziałby sam Sokrates. Filozof stale pytał „Dlaczego?” w odpowiedzi na niemal wszystko, powiedział Gendler na odcinek podcastu „The Happiness Lab” w zeszłym roku. Jeśli będziesz zadawać sobie to samo pytanie, zwiększysz swoje szanse na znalezienie satysfakcjonującej odpowiedzi.

„Nigdy nie próbuję dotrzeć tam od razu” – powiedziała. „Ale pytania sokratejskie mogą mi pomóc zrozumieć, w jakim kierunku muszę iść, aby wykonać następny krok”.

Założyciel Amazona Jeff Bezos był również znany jako zwolennik myślenia sokratycznego w początkach swojej firmy. Przeprowadzał dociekliwe wywiady z kandydatami do pracy i podobno zadawał swoim kolegom z rozmów dodatkowe pytania, aby zawęzić listę osób najbardziej wykwalifikowanych do danej roli.

„Jednym z jego haseł było to, że za każdym razem, gdy zatrudnialiśmy kogoś, ta osoba powinna podnosić poprzeczkę dla kolejnego pracownika, aby ogólna pula talentów stale się poprawiała” – powiedział Nicholas Lovejoy, piąty pracownik Amazona, powiedział Wired w 1999 r.pięć lat po założeniu firmy.

Jeśli pytania Bezosa ujawniały choćby jedną wątpliwość, kandydat zazwyczaj szybko zostawał odrzucony: „Jeff był bardzo, bardzo wybredny” – powiedział Lovejoy.

Chcesz być skutecznym i pewnym siebie komunikatorem? Zapisz się na nowy kurs online CNBC Zostań skutecznym komunikatorem: opanuj sztukę publicznego przemawiania. Nauczymy Cię, jak mówić wyraźnie i pewnie, uspokoić nerwy, co mówić, a czego nie mówić, oraz technik mowy ciała, aby zrobić świetne pierwsze wrażenie. Zarejestruj się już dziś i użyj kodu EARLYBIRD, aby uzyskać wstępną zniżkę 30% do 10 lipca 2024 r.

Plus, zapisz się na newsletter CNBC Make It aby uzyskać porady i wskazówki, jak osiągnąć sukces w pracy, w finansach i w życiu.

źródło