Jalopnik to coś więcej niż tylko blog o samochodach. Zajmujemy się i recenzujemy wszelkiego rodzaju środki transportu, od łodzie Do pociągi Do motocykleale ta recenzja dotyczy czegoś o wiele bardziej mglistego: Proca PolarisWiesz, ten trójkołowy, dwumiejscowy, trójkołowy rower z otwartym dachem z pojedynczym kołem tylnym napędzanym paskiem. Moje obawy sięgały zenitu przed jazdą tym Voltem Orange 2024 Proca Polaris SL i po tygodniu spędzonym z Slingshotem, obawy te się potwierdziły. Proca to naprawdę nie dla mnie.

Całkowite ujawnienie: widziałem, jak Polaris Slingshoty terroryzowały ulice Los Angeles od lat i mogę szczerze powiedzieć, że nigdy nie myślałem, że będę nim jeździł, ale hojni ludzie z Polaris to zmienili. Pożyczyli mi Volt Orange 2024 Polaris Slingshot SL z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i dwoma kaskami, i tak to się potoczyło.

Zdjęcie: Logan K. Carter

Aby wskoczyć do Slingshota, musisz przejść nad konstrukcją ramy rurowej z boku pojazdu, ponieważ nie ma drzwi. Gdy już wsiądziesz na fotel, jest zaskakująco dużo miejsca na nogi, prawie wystarczająco dużo, aby wygodnie zmieścić się w nim, mając 6 stóp i 8 cali wzrostu. Prawie. Oczywiście, przestrzeń nad głową nie stanowi problemu, ponieważ nie ma dachu nad głową, ale ponieważ Polaris wymaga, aby każdy, kto jedzie jednym z ich samochodów prasowych, nosił kask, nie poczułem wiatru we włosach, na co liczyłem jako miłośnik kabrioletów. Co dziwne, oba pasy bezpieczeństwa Slingshota są zakotwiczone w środku pojazdu, więc jako kierowca musisz sięgnąć przez prawe ramię, aby złapać pas i zapiąć go po lewej stronie. Ta decyzja w połączeniu z brakiem drzwi i brakiem odpowiednich podpórek foteli wzmacnia i tak już niebezpieczne uczucie pilotowania Polarisa.

Zrzut ekranu monitora stresu mojego monitora aktywności fizycznej pokazujący podwyższony poziom stresu podczas jazdy Slingshotem

Zgadnij, kiedy prowadziłem Slingshota
Zdjęcie: Logan K. Carter

Jazda Slingshotem przez Los Angeles to stresujące doświadczeniejak dowodzi mój zegarek fitness Whoop, który śledził wszystkie moje jazdy w okresach podwyższonego stresu. Siedzisz bardzo nisko przy ziemi, bez poduszek powietrznych, drzwi i dachu. Silnik jest szarpany w pełnym tego słowa znaczeniu, ale bez pazura aż do czerwonej linii 8500 obr./min, gdzie w końcu osiąga maksymalną moc. Sprzęgło jest sztywne i ciężkie, tunel skrzyni biegów staje się niepokojąco gorący w dotyku podczas jazdy, jazda jest twarda, a ponieważ Slingshot ma tak niezwykły kształt, trudno ocenić, gdzie pojazd się zaczyna, a gdzie kończy. Wszystkie te czynniki przyczyniły się do mojego podwyższonego poziomu stresu za maleńką kierownicą Slingshota, w połączeniu ze świadomością, że każdy z trzyrzędowych samochodów typu mommy mobile na drogach Los Angeles mógłby mnie przejechać, nawet tego nie zauważając.

Ten Gwiazda Polarna– zbudowany 2,0-litrowy silnik rzędowy 4 w Slingshot SL ma moc znamionową 178 koni mechanicznych i zaledwie 120 funtów momentu obrotowego, z czego ten ostatni osiąga szczyt przy 5500 obr./min, a Slingshot waży łącznie zaledwie 1633 funty, prawie 1000 funtów mniej niż Mazda Miata. To powinno sprawić, że jazda będzie bardzo przyjemna, ale gdy tylko moc wzrośnie, po prostu obraca się to pojedyncze napędzane tylne koło, co może wywołać uśmiech, jeśli nie potrzebujesz go do podłączenia. I jest daleki od szybkości, a zachowanie silnika jest sprzeczne. Musisz go rozkręcić do czerwonych linii, aby uzyskać moc, ale silnik jest tak grzechoczący, że brzmi, jakby miał wybuchnąć. Nie do końca przypadł mi do gustu dźwięk wydechu, przypominał bardziej dmuchawę do liści niż samochód. Można by to wybaczyć w przypadku pojazdu typu side-by-side, ale nie w przypadku maszyny przeznaczonej do przyjemnej jazdy po drogach.

Zdjęcie przedstawiające centralnie zamontowane pasy bezpieczeństwa

Zdjęcie: Logan K. Carter

Jazda Slingshotem po krętych drogach była również wstrząsające przeżycie. Moja wybrana droga kanionowa miała sporadyczne zanieczyszczenia, które powodowały, że Slingshot tracił przyczepność, bez względu na to, jak wolno jechałem. W jednej sytuacji na środku mojego pasa na zakręcie był mały pas ziemi; zwolniłem do 10 mil na godzinę i nadal prawie zsunąłem się z klifu, ponieważ tylne koło uderzyło w ziemię i straciło przyczepność w dużym stopniu. Na szczęście Slingshot ma kontrolę trakcji i ABS, ale pojedyncze tylne koło sprawia, że ​​jest zbyt niestabilny, abym mógł mu zaufać na krętych górskich drogach. Nieuzasadnienie trudno jest również ocenić szerokość pojazdu, ponieważ przód jest przerażająco szeroki, a tył jest przerażająco wąski, więc nawlekanie igły staje się ćwiczeniem wiary i podwyższonym poziomem kortyzolu.

Mój egzemplarz testowy został dostarczony bezpłatnie 5-biegowa manualna skrzynia biegów, co sprawiło, że jazda była bardziej angażująca, ale nadal miało swoje wady. Skrzynia biegów jest ząbkowana i zmiana biegów jest w porządku, ale wysokoobrotowy charakter silnika Polaris nie pasuje dobrze do przełożeń. Pierwszy do drugiego biegu jest w porządku, ale gdy zmieniasz na trzeci bieg, obroty spadają tak drastycznie, że wybijają cię z pasma mocy i samochód się zatrzymuje.

Zdjęcie przedstawiające widok kierowcy z samolotu Slingshot

Zdjęcie: Logan K. Carter

„A co powiesz na rejs po światowej sławy Autostrada Pacyfiku”, możesz zapytać, „jeśli nie jest dobry na zakrętach, to może przynajmniej jest dobrym cruiserem?” Nie. Nie ma czasu, kiedy możesz się zrelaksować za kierownicą Slingshota. Tylne koło sprawia wrażenie, jakby nieustannie podskakiwało, wymagając niekończących się ruchów kierownicą, aby utrzymać je na środku pasa. Noszenie kasku sprawia, że ​​jazda jest jeszcze mniej relaksująca. Jeśli utkniesz w korku, zaczniesz się gotować na słońcu, zagazujesz się od śmierdzącego wydechu, a twoja lewa noga zacznie kurczyć się od ciężkiego sprzęgła.

Siedzenia w moim testerze były podgrzewane i chłodzone, co jest mile widzianą opcją. Niestety, w połączeniu z pasy bezpieczeństwa które są przymocowane w środku pojazdu, a nie na zewnętrznym ramieniu pasażerów, jak w każdym innym samochodzie, miałem wrażenie, że zaraz wyskoczę ze Slingshota na każdym zakręcie. Inne udogodnienia obejmują Apple CarPlay, który wymaga podłączenia zestawu słuchawkowego Bluetooth, aby umożliwić działanie, więc nigdy go nie wypróbowałem.

Widok tylnej 3/4 procy

Zdjęcie: Logan K. Carter

Mój pojazd testowy miał minimalne wyposażenie, w tym podgrzewane i chłodzone siedzenia za 1629,99 USD, uchwyt na telefon za 100 USD oraz nawigację i klimatyzację za 549,99 USD. CarPlay pakiet, co daje całkowitą sugerowaną cenę detaliczną 30 428,97 USD. Najtańszy nowy Slingshot S kosztuje 21 999 USD bez żadnych opcji, a najdroższy Slingshot Roush Edition kosztuje 38 149 USD przed jakimikolwiek opcjami. Moim zdaniem istnieje cała litania lepszych sposobów na wydanie 30 000 USD, jak na przykład zakup przedłużek do włosów i liftingu twarzy jako alternatywnego sposobu na udowodnienie światu, że nadal to potrafisz, lub zakup używanego samochodu sportowego, lub 30 000 USD w losach na loterię.

Ogólnie rzecz biorąc, nie jestem fanem Polaris Slingshot, ale nie sądzę, żebym był grupą docelową. Jaka jest grupa docelowa, możesz zapytać? Nie wiem, ale ludzie je kupują i wydają się je kochać, więc jeśli mdlejesz, gdy widzisz przejeżdżającego Slingshota, idź i spróbuj. Nie ma nic lepszego niż doświadczenie jazdy Polaris Slingshot, na dobre i na złe.

Widok procy z lotu ptaka

Zdjęcie: Logan K. Carter

Zbliżenie na tylne koło napędowe

Zdjęcie: Logan K. Carter

Zdjęcie tylnej części procy

Zdjęcie: Logan K. Carter

źródło