Final Fantasy 7 Rebirth, Final Fantasy 16 i Foamstars sprzedały się mniej niż oczekiwano, mówi prezes Square Enix

Trzy z Square EnixWedług doniesień prezes firmy, najnowsze wydawnictwa sprzedawały się gorzej niż oczekiwano.

Według Bloomberga Takashi Mochizuki, prezes Square Enix Takashi Kiryu powiedział analitykom, że sprzedaż Final Fantasy 7: Odrodzenie, Ostateczna fantazja 16 I Piankowe Gwiazdy wszystkie nie osiągnęły oczekiwanych przychodów i zysków.

W rezultacie wydawca spodziewa się osiągnąć w tym roku finansowym dochód operacyjny w wysokości 40 miliardów jenów (255 milionów dolarów), zamiast szacowanych przez analityków 57 miliardów jenów (364 milionów dolarów).

Wyjaśniając bardziej szczegółowo w poście na X, Mochizuki donosi, że Kiryu stwierdził, że sprzedaż wszystkich trzech gier była niższa od oczekiwań. Według doniesień sprzedaż Final Fantasy 16 w momencie premiery była zgodna z oczekiwaniami, jednak nie utrzymała tempa sprzedaży i ostatecznie nie osiągnęła całkowitego celu Square Enix na rok finansowy.

Tymczasem Final Fantasy 7 Rebirth i Foamstars od pierwszego dnia nie osiągnęły wewnętrznych celów.

Kiryu podobno powiedział także, że wydawca jest pewien, że Final Fantasy 16 będzie w stanie osiągnąć swój cel w ciągu 18 miesięcy planu, i chociaż Final Fantasy 7 Rebirth i Foamstars nie były tak wysokie, jak oczekiwano, nie oznaczało to, że były złe .

Ogłoszenie: Aby wyświetlić to osadzenie, zezwól na użycie funkcjonalnych plików cookie w Preferencje plików cookie.

Wszystkie trzy mecze zakończyły się słabymi wynikami PS5 ekskluzywne dla konsol i jako takie można by argumentować, że gdyby zostały wydane Xbox Series X/S też Square Enix mogło wygenerować z nich dodatkowy dochód.

Obecnie wydaje się, że firma przejmuje ten tok myślenia – w poniedziałek opublikowała nowy średnioterminowy biznesplan, który obejmuje czyniąc swoje gry AAA wieloplatformowymi iść naprzód.

Plan, który wydawca nazwał „Square Enix Reboots and Awakens”, przedstawia trzyletnią strategię, która, jak ma nadzieję, doprowadzi do „długoterminowego wzrostu”.

Jeden z czterech filarów tego planu, który obejmuje „wzmocnienie punktów kontaktu z klientami”, spowoduje, że wydawca „przejdzie na strategię wieloplatformową”.

Plan mówi, że Square Enix będzie „agresywnie realizować strategię wieloplatformową, która obejmuje Nintendo platformy, PlayStation, Xbox I komputerS”.

źródło