Mortal Kombat 1 jest najnowszą odsłoną jednej z najbardziej kultowych serii gier walki. Ale w porównaniu do innych głównych graczy, takich jak Uliczny wojownik 6 I Tekken 8jego numery rejestracyjne dla EVOnajwiększy na świecie turniej gier walki, jest niewielki i wynosi 645 w porównaniu do SF65265. Na dodatek jego jednoczesnych graczy Steam stanowią prawie połowę liczby z ostatniego wpisu, Mortal Kombat 11Dla tych, którzy nie grają aktywnie w gry walki NetherRealm Studios, te statystyki mogą wydawać się szokujące. Ale dla fanów nie jest to aż tak zaskakujące, choć zdecydowanie niepokojące.

Rozmowa o MK1Status firmy rozpoczął się, gdy Hungrybox, produktywny Super Smash Bros. gracz i poprzedni zwycięzca EVO, odnotowany Mortal Kombat 1słaba frekwencja na EVO w porównaniu do większości innych gier organizowanych na tym wydarzeniu. Zwrócił również uwagę na kilka reakcji na rywalizującego gracza Alexa ”Dylocha” Ruiza niszczący mienie wyskakujący w weekend wsadzaliśmy piłkę do gry. Czy społeczność odrzuciła Mortal Kombat 1? Według osób znających się na scenie, jest to nieco bardziej skomplikowane, ale gra jest podzielona z kilku powodów.

Kupić Mortal Kombat 1: Amazonka | Najlepsza oferta

Komentator Saki Sakura argumentuje To Mortal KombatScena rywalizacji na żywo zawsze była niewielka, a większość graczy pozostawała online. Mówi również, że wielu graczy NetherRealm walczy na konsolach, w przeciwieństwie do Steamwięc współbieżność na PC nie jest najlepszym wskaźnikiem retencji graczy. Twierdzi również, że fani NetherRealm są „słynny” z powrotu do starych gier. Inni, jak długoletni mistrz NetherRealm SonicFox, zauważają, że ponieważ gra jest zakazana w miejscach takich jak Japonia, nie może czerpać z krajowej społeczności gier walki, która jest ważnym regionem dla innych społeczności gier walki. Oni Ważone i powiedział, podczas gdy MK1 ma problemy, Mortal KombatNiższa pozycja w rankingu zapisów na turnieje jest prawdopodobnie skutkiem lat wsadów członków społeczności do tej serii, a nie tylko potencjalnym niezadowoleniem z najnowszej gry.

„To trwa od lat” – napisali na Twitterze. „Naprawdę wierzę, że gra jest niesamowicie dobra i prawdopodobnie jest w najlepszym jak dotąd miejscu, ale ludzie nie przestają mówić o niej w negatywnym świetle. Zwłaszcza od figurantów, którzy nawet w nią nie grają”.

Chociaż niektóre z tych zjawisk mogą być dla graczy NetherRealm tym samym, co zawsze, Mortal Kombat 1 z pewnością wywołało podziały, a niektórzy gracze są mniej wyrozumiali niż Sonic Fox.

Jedną z głównych zmian w Mortal Kombat 1 obejmowało wdrożenie Postacie drugoplanowe „Kameo” którzy zapewniają ataki wspomagające główną postać w walce, co podzieliło społeczność, ale część spadku liczby graczy jednoczesnych można prawdopodobnie powiązać z tym, że gracze okazjonalni nie czują się znużeni. Utrzymanie wysokiej liczby graczy wymaga poświęcenia równie dużej uwagi osobom, które nie chcą walczyć na lokalnym turnieju.

„Tak, od czasu premiery spędziłem w tej grze tylko 45 godzin (według moich statystyk)” — napisał MANavarro17 na Reddicie. „Walka i mechanika Kameo są świetne, ale jako zwykły gracz uważam, że grind jest do dupy i nie daje takiej satysfakcji jak w poprzednich grach. „Invasions” wcale nie jest zabawne, najczęściej frustrujące i żmudne”.

„Kameo to był moim zdaniem zły pomysł” – napisał Exciting_Passenger39. „Myślałem, że to będzie coś w rodzaju tag team setup, a nie takie gówno, jakie mamy”.

„Pod każdym względem jestem wielkim fanem tej serii, ale muszę powiedzieć, że tak, nie jestem nią specjalnie zachwycony MK1„, napisał RealmJumper15. „Rozgrywka jest fajna, a system Kameo jest fajny, ale poza tym gra nie ma nic, co mogłoby mnie zatrzymać”.

Niektórzy jednak nadal twierdzą, że Mortal Kombat 1 (i ogólnie cała seria) nie jest stworzona do długoterminowej rywalizacji, i to właśnie sprawia, że ​​jest przystępna w porównaniu do swoich współczesnych odpowiedników. Więc może nie ma znaczenia, że ​​nie przyciąga tylu graczy rywalizujących do EVO.

„Myślę, że to prawdopodobnie z powodu całkowicie konkurencyjnej strony rzeczy” – napisał ChemistryTasty8751. „Inne gry walki, takie jak uliczny wojownik I Tekken szczycą się równowagą między grą zawodową a rywalizacją, próbując prześcignąć się nawzajem w turniejach o wysokim budżecie. Tymczasem Mortal Kombat nie zadzieraj z tym. Mortal Kombat jest grą, która stawia na niezobowiązującą rozrywkę, ponieważ jest to jedyna gra walki, którą poleciłbym nowicjuszom, ponieważ nie jest to gra na zasadzie „musisz trafić w tę klatkę i ustawić się w tym samym miejscu, aby usunąć opóźnienie końcowe”. Jest to raczej gra na zasadzie „oto twoja postać, idź na całość”.

Ale czy w szerszym kontekście konkurencyjnym nie jest to niepokojące? Mortal Kombat 1 aż tak bardzo odstaje nie tylko od swoich bezpośrednich konkurentów, ale i od własnych gier?

„To jest naprawdę zabawne i żałosne” NatiHanson napisała w sprawie Mortal Kombat 1numery rejestracyjne na Reddicie. „Ludzie wymyślą różne formy copuim, ale to jest smutne. Rok 2 MKX miał więcej uczestników niż ten. NetherRealm został całkowicie zaskoczony konkurencją (Pytanie 8, SF6), ale nie sądzę, żeby Kameos odniosło taki sukces, jakiego się spodziewali.”

Tekken I SF i nawet anime wypuszcza najlepsze produkty, jakie prawdopodobnie kiedykolwiek miały (nie mówię koniecznie o PROJEKTOWANIU gier – ale po prostu JAKO PRODUKT)” – napisał Vergilkilla w odpowiedzi. „Tymczasem NRS – podczas gdy rozgrywka MK1 jest ogromną poprawą w porównaniu MK11—jako produkt jest gorszy. Bardziej zabugowany, mniej treści, mniej trybów, gorszy online niż poprzednia gra z jakiegoś powodu. To gorszy produkt konsumencki, nawet jeśli jest lepszą grą. Nie możesz się cofać, kiedy wszyscy twoi konkurenci idą o wiele, wiele naprzód”.

Ostatecznie, Mortal Kombat 1 może nie jest martwy, ale jest wyraźnie w dziwnym miejscu zarówno w scenach rywalizacji, jak i casualu. Jakie lekcje wyciągnie z tego NetherRealm, jeśli w ogóle? Czy to lekcja, którą studio powinno wyciągnąć Niesprawiedliwość 3 zamiast tego? To właśnie chciałbym zobaczyć. NetherRealm nadal aktywnie wspiera MK1 i ma kilka postaci DLC nadal w kolejce, aby dołączyć do listy. Niektórzy z nich to powracający zawodnicy, podczas gdy inni są crossoverami z innych mediów.

.

źródło