Jedyny w swoim rodzaju model Epitome łączy podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 6,0 litra z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów

    Epitome to pierwszy Pagani Huayra z manualną skrzynią biegów

  • Pagani prezentuje Huayra Epitome, wyjątkowy hipersamochód z manualną skrzynią biegów, pierwszą w historii modelu Huayra.
  • Epitome o mocy 852 KM może pochwalić się udoskonalonym zawieszeniem, wyjątkowym pakietem aerodynamicznym i luksusową kabiną.
  • Jest to efekt współpracy działu Grandi Complicazioni firmy Pagani z jednym klientem.

Pagani zaprezentowało wyjątkowy model Huayra Epitome przed jego debiutem na Festiwal Prędkości w GoodwoodJest reklamowany jako szczytowe osiągnięcie samochodów ulicznych Pagani i jest pierwszym Huayrą wyposażonym w manualną skrzynię biegów.

Epitome ma siedmiobiegową skrzynię manualną firmy Xtrac. Pagani powiedział, że jest wyposażony w „najnowszy potrójny dysk sprzęgła zapewniający lepsze przenoszenie momentu obrotowego, z elektronicznie zarządzanym mechanizmem różnicowym i wyścigowym systemem przegubu trójramiennego zapewniającym większą reakcję silnika”.

Recenzja: Pagani Huayra Codalunga to arcydzieło włoskiej mocy warte 7,6 mln dolarów

Przekładnia jest połączona z podwójnie turbodoładowanym 6-litrowym silnikiem V12, który generuje 852 KM (635 kW / 864 PS) i 811 lb-ft (1100 Nm) momentu obrotowego. Mercedes-AMG Silnik ten pozwala modelowi osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 217 mil na godzinę (350 km/h).

Gdzie indziej inżynierowie stworzyli poprawioną geometrię zawieszenia, która „zmniejsza nurkowanie podczas przyspieszania, pochylenie podczas hamowania i przechylanie się na zakrętach”. Epitome został również wyposażony w aktywny system zawieszenia z trybem „super soft” dla dodatkowego komfortu na nierównych drogach.

Choć niebieskie nadwozie z włókna węglowego niewątpliwie przyciągnie uwagę, Epitome zawiera szereg unikalnych akcentów. W szczególności jest nowy przedni zderzak ze zintegrowanym rozdzielaczem, który pomaga zapewnić większą siłę docisku. Dołączają do niego większe wloty, nowe kanały wewnętrzne i ekskluzywne jednostki oświetleniowe.

Przesuwając się dalej do tyłu, znajdują się wentylowane przednie błotniki i wyjątkowy tył ze zintegrowanym skrzydłem. Dołączają do nich aerodynamicznie zoptymalizowane osłony tylnych świateł i sześciokońcówkowy tytanowy wydech.

Uzupełnieniem najważniejszych elementów jest wnętrze pokryte włóknem węglowym oraz kute aluminiowe monolityczne koła, których design inspirowany jest Puchar Imoli należą do klienta. Są owinięte oponami Pirelli P Zero Trofeo R i są niezwykle lekkie.

Huayra Epitome to efekt miesięcy pracy, a wszystko było możliwe dzięki oddziałowi Grandi Complicazioni firmy Pagani, który współpracował z klientem. Firma powiedziała, że ​​początkowa faza koncepcyjna trwała dziewięć miesięcy, a następnie dziesięć miesięcy projektowania i rozwoju.

Zdjęcia Pagani

źródło