Twórcy gry Elden Ring, studio FromSoftware, wypuścili pierwszą sporą aktualizację gry, wersję 1.12.3, po wydaniu Shadow of the Erdtree, która zmniejsza siłę zbyt potężnych broni.

Szczegóły na stronie wydawcy Bandai Namco strona internetowaAktualizacja wprowadza kilka zmian i naprawia błędy, m.in. zmniejsza moc kilku broni uznanych za zbyt silne.

Należą do nich sztylet smithscript, cyrk smithscript, topór smithscript, wielki młot smithscript, włócznia smithscript, tarcza smithscript i pięść golema — i coś użytego w wersji „OP” odkryto na kilka godzin przed wydaniem poprawki. FromSoftware „naprawiło błąd”, który powodował, że pchnięcia tarczami „zużywały mniej wytrzymałości niż zamierzono”.

Zasięg ataków rzucanych przez Smithscript Dagger i Smithscript Cirque również został zwiększony, co nieznacznie rekompensuje ogólną redukcję obrażeń. Pełne informacje o łatce są dostępne poniżej.

FromSoftware nadal nie wspomniał o błąd dotykający użytkowników Steam Deck, który uniemożliwia grę jeśli pozostanie bezczynny przez dłużej niż pięć minut, może to spowodować uszkodzenie danych.

W Shadow of the Erdtree, który ukazał się 21 czerwca 2024 r., pojawiają się bossowie, z którymi Firma FromSoftware „naprawdę przesunęła granice” w kwestii tego, co gracz może wytrzymaćreżyser Hidetaka Miyazaki powiedział przed premierą. W rzeczywistości, wejście do rozszerzenia stanowi wyzwanie, ponieważ gracze muszą pokonać opcjonalnego bossa.

Osoby chętne do eksploracji każdego centymetra rozszerzenia mogą sprawdzić Obszerny przewodnik IGNktóry obejmuje Nowe bronie w Shadow of the Erdtreeróżne linie zadań i sposoby pokonywania irytujących nowych bossów.

W naszej recenzji 10/10IGN powiedział: „Podobnie jak poprzednia gra podstawowa, Elden Ring: Shadow of the Erdtree podnosi poprzeczkę dla rozszerzeń dla jednego gracza” — powiedzieliśmy. „Bierze wszystko, co uczyniło grę podstawową tak przełomowym RPG, kondensuje to w stosunkowo zwartej kampanii trwającej 20–25 godzin i zapewnia fantastyczne nowe wyzwania dla mocno zaangażowanych fanów”.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree Aktualizacja 1.12.3 Informacje o łatce

Dostosowania równowagi wyłącznie dla trybu PvP

  • Zmniejszono obrażenia i animację obrażeń efektu ścinającego podciśnienia umiejętności „Szybkie Cięcie”.

Ogólne korekty salda

  • Zwiększono skalowanie inteligencji miecza czarnoksiężnika Carian i nieznacznie zmniejszono podstawowe obrażenia.
  • Zwiększono zasięg ataków rzucanych następującymi broniami:
  • Sztylet Smithscript / Cyrk Smithscript
  • Zmieniono rozmieszczenie bossów w ponownej walce ze Złotym Hipopotamem i Dowódcą Gaiusem, aby byli w tej samej pozycji, co w pierwszej walce.

Naprawiono błędy

  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność „Toczące się iskry” zadawała większe obrażenia, niż oczekiwano.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętności „Toczące się iskry” i „Ściana iskier” nie zadawały obrażeń, gdy na gracza oddziaływały niektóre efekty specjalne.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre efekty specjalne broni prawej ręki były stosowane również do następujących umiejętności broni, gdy była rzucana lewą ręką:
    • Szalony płomień słabego władcy
    • Rzucanie dyskiem
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego udana obrona podczas ataku przy użyciu broni typu Tarcza pchnięta zużywała mniej wytrzymałości niż zamierzono.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom anulowanie odzyskiwania ataku przy silnych atakach dwuręcznych poprzez rzut dla niektórych broni typu Ostrza Backhand.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że bronie Butelka perfum Lightning i Butelka perfum Frenzyflame zadawały podwójne obrażenia w pewnych okolicznościach.
  • Naprawiono błąd, w którym skalowanie Arcane broni Bloodfiend’s Arm było wyższe niż zamierzone podczas ustawiania powinowactwa. Zmniejszono również narastanie statusu ciężkiego ataku.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego skalowanie wiary broni Palec Spojrzenia nie było stosowane prawidłowo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacja obrażeń niektórych ataków Wielkiego Miecza Rycerza Ognia przeciwko graczom różniła się od oczekiwanej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego powinowactwo niektórych ataków Wielkiego Miecza Rycerza Ognia było inne, niż oczekiwano.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre powinowactwa dla następujących broni były wyższe niż zamierzone:
    • Sztylet Smithscript
    • Cyrk Smithscript
    • Topór Smithscript
    • Smithscript Wielki Młot
    • Włócznia Smithscript
    • Pięść Golema
    • Tarcza Smithscript
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wrogowie leczyli się, gdy efekt stopniowej redukcji maksymalnego poziomu zdrowia za pomocą Tiche Czarnego Noża przestawał działać.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przywoływane postacie niezależne zachowywały się w pewnych okolicznościach inaczej, niż oczekiwano.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niemożliwy do zablokowania atak ugryzieniem bossa Złotego Hipopotama trafiał graczy łatwiej, niż zamierzono.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie tekstu inaczej, niż oczekiwano.
  • Wprowadzono kilka innych udoskonaleń wydajności i naprawiono błędy.

Możliwe poprawki niestabilnej wydajności

  • W przypadku wersji gry na PS5 niestabilną liczbę klatek na sekundę można poprawić, korzystając z opcji „Przebuduj bazę danych” w trybie awaryjnym urządzenia.
  • W niektórych wersjach PC Ray Tracing może być nieumyślnie włączony i powodować niestabilną wydajność. Sprawdź ustawienie Ray Tracing w „System” > „Ustawienia grafiki” > „Jakość Raytracingu” na ekranie tytułowym lub w menu gry.
  • W wersji na PC komunikat „Wykryto nieodpowiednią aktywność” może pojawić się bez konieczności oszukiwania.

Aby rozwiązać ten problem, przed ponownym uruchomieniem gry sprawdź spójność plików gry.

  • W wersji na PC niestabilna liczba klatek na sekundę może być spowodowana przez aplikacje innych firm, które kontrolują zachowanie myszy. Dezaktywacja tych aplikacji innych firm może poprawić wydajność.

Ryan Dinsdale jest niezależnym reporterem IGN. Będzie gadał o Wiedźminie cały dzień.