Jabłka Urządzenia działają dłużej, więc klienci nie muszą tak często dokonywać wymiany.

A jak podaje Bloomberg News zgłoszone Niedziela (30 czerwca) może sprawić, że wysiłki giganta technologicznego w zakresie sztucznej inteligencji (AI) staną się jeszcze ważniejsze.

Aby było jasne, w raporcie stwierdzono, że Apple stara się, aby jego produkty były wyjątkowo trwałe i twierdzi, że na urządzeniach mających 7 lat nadal można uruchomić obecne systemy operacyjne. Jednak w dalszej części raportu dowodzi się, że Apple będzie mniej niezawodnym źródłem wzrostu w miarę spadku sprzedaży.

Mark Gurman z Bloomberga napisał, że firma może zmienić sytuację, ponieważ ma „rosnącą szansę na zachęcenie klientów oprogramowaniem i sztuczną inteligencją”.

Kiedy Apple zaprezentuje iPhone’a 16 tej jesieni, nie będzie w nim wielu zmian sprzętowych, ale klienci będą musieli kupić nowy telefon, jeśli będą chcieli Oferta Apple Intelligence. Argumentował, że może to również skłonić użytkowników komputerów Mac i iPadów do aktualizacji.

Jak czytamy w raporcie, spadające tempo modernizacji sprzętu oznacza również, że Apple będzie musiało w większym stopniu polegać na opłatach za usługi i abonamentach sprzedaży paliw.

Wiadomość ta pojawia się, gdy Apple poszukuje partnerstw w celu poszerzenia swoich możliwości w zakresie sztucznej inteligencji. W zeszłym tygodniu pojawiły się doniesienia, z którymi spółka prowadziła rozmowy Meta o partnerstwie, pomyśle Apple ostatecznie odrzucono. Podobnie jak inne firmy wdrażające generatywne produkty AI, Meta najwyraźniej zamierzała wykorzystać ogromną sieć dystrybucyjną Apple.

Tymczasem PYMNTS napisał wcześniej w tym miesiącu, że nowe wysiłki Apple w zakresie sztucznej inteligencji mogą „zmienić sposób, w jaki konsumenci wchodzą w interakcję z urządzeniami i, co ważniejsze, w jaki sposób robią zakupy”.

Jak zauważono w raporcie, jeśli Apple postawi na swoim, iPhone’y konsumentów będą znać ich preferencje zakupowe i przewidywać kolejny zakup. Apple Intelligence będzie w stanie zbadać ich historię przeglądania, wzorce zakupów i aktywność w mediach społecznościowych.

Eksperci twierdzą, że firma chce również zmienić sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcję z klientami. Z integracja ChatGPT OpenAIProdukty Apple wkrótce będą mogły obsługiwać zapytania klientów, przetwarzać zamówienia, a nawet przedstawiać rekomendacje produktów.

„W miarę jak konsumenci przyzwyczają się do sztucznej inteligencji wykonującej większą liczbę zadań, ich zależność od sztucznej inteligencji w codziennych czynnościach i podejmowaniu decyzji prawdopodobnie wzrośnie. Może to zmienić oczekiwania konsumentów w stronę bardziej zautomatyzowanych i intuicyjnych usług” – dodał. Yi Fangdocent informatyki i inżynierii oraz dyrektor ds. odpowiedzialnej sztucznej inteligencji w Szkole Inżynierii na Uniwersytecie Santa Clara, powiedział PYMNTS.

Aby uzyskać dostęp do wszystkich materiałów na temat sztucznej inteligencji PYMNTS, zapisz się na codzienny newsletter Biuletyn AI.

źródło