Zagłęb się w temat jakikolwiek samochódpod maską lub we wnętrzu, i można znaleźć wszelkiego rodzaju dziwne drobiazgi i części. Jeśli kupiłeś tańszy model, możesz znaleźć mnóstwo zaślepionych przełączników lub wiązek kabli, które nigdzie nie prowadzą. Albo, jeśli kupiłeś nowoczesny Ford Broncomożesz znaleźć całkowicie fałszywy głośnik i wzmacniacz — tak, atrapy części prawie jak rekwizyty filmowe — z tyłu. Czy to nie jest ciekawe?

Wideo z ZapięcieButtercupTV daje nam świetny wgląd w tę ciekawą decyzję produkcyjną Forda. Z tyłu jej Bronco znajduje się „atrapa” wzmacniacza i subwoofera za panelem wykończeniowym. Oba są niefunkcjonalne, mimo że głośnik wygląda jak prawdziwy, a wzmacniacz ma kable wychodzące z niego. Panel wykończeniowy ma nawet kratkę na głośnik, mimo że nic z tego nie działa!

Minimalny dół klatki wideo

Poszukaj w sieci, a znajdziesz całą masę właścicieli Bronco, którzy znaleźli te same podrobione części w tylnej części swoich ciężarówek. Więc co się dzieje? Dlaczego Ford miałby umieszczać podrobione części w Bronco?

Dlaczego?!

Najpierw tło. Pod koniec 2022 r. niedobór chipów spowodowany przez COVID-19 ponownie spowodował spustoszenie w produkcji Bronco, zaledwie kilka tygodni po rozpoczęciu nowego roku modelowego. Fordowi brakowało części, aby dostarczyć nowy standardowy siedmiogłośnikowy system audio, który obiecał dla niektórych pojazdów z roku modelowego 2023. Z tych siedmiu głośników jeden był subwooferem umieszczonym z tyłu pojazdu. Ford rozsądnie uznał, że może odciąć subwoofer bez nadmiernego uszczerbku dla dźwięku. Pozwoliło to producentowi samochodów na dalsze wypuszczanie Bronco. Co ciekawe, dotyczyło to tylko modeli ze standardowym systemem dźwiękowym, a nie tych z ulepszonym systemem Bang and Olufsen, który wykorzystywał inne komponenty.

Ford oczywiście nie ukrywał tego przed klientami. Jak zauważono na Fora Bronco6Gosoby posiadające aktywne zamówienia zostały powiadomione z wyprzedzeniem i poproszone o podpisanie formularz potwierdzenia w sprawie zmiany. Klienci otrzymali 250 USD zniżki od sugerowanej ceny detalicznej w zamian za usunięcie subwoofera. Ford poinformował również klientów, że ich pojazdy nie zostaną wyposażone w głośnik niskotonowy w późniejszym terminie.

Wyciąg

Usunięcie komponentów miało sens. Ford nie mógł pozyskać chipów, których potrzebował do budowy wzmacniaczy, które obsługiwały subwoofer, a wstrzymywanie produkcji z powodu jednego głośnika wydawało się głupie. Dlatego podjął decyzję i utrzymał linie produkcyjne w ruchu. To wszystko ma sens. Jednak dokładny sposób, w jaki Ford to zrobił, jest dość ciekawy.

Widzisz, Ford nie tylko wysłał pojazdy bez subwoofera i wzmacniacza. Zamiast tego nadal umieścił komponenty w pojazdach, używając jedynie atrap wzmacniaczy i subwooferów. Wzmacniacze są łatwo rozpoznawalne — mają taką samą aluminiową obudowę jak właściwe urządzenie, ale z czerwonym X wskazującym na status atrapy. Jak opisano w Najlepszy Car Audioobudowa wzmacniacza ma złącza i PCB wewnątrz, ale nie jest wypełniona komponentami. Tymczasem subwoofery nie mają magnesów, co byłoby łatwym sposobem na obniżenie kosztów subwoofera, który i tak nie jest używany.

Bonko

Obraz263

Chociaż wiemy Dlaczego Ford to zrobił (ograniczenia łańcucha dostaw), nie wiemy tego na pewno Dlaczego wybrali tę właśnie metodę, zamiast pozostawić puste miejsce. I chociaż decyzja Forda w tej sprawie nie jest do końca intuicyjna — produkcja fałszywych głośników i wzmacniaczy kosztuje — mam pewne przypuszczenia.

Na pierwszy rzut oka bardziej sensowne byłoby po prostu nie zamiast tego instaluj wzmacniacze i subwoofery w pojazdach, jednak Ford najwyraźniej zrobił to z jakiegoś powodu. Badania nie przyniosły mi oficjalnego wyjaśnienia, więc zwróciłem się do producenta samochodów o komentarz. W międzyczasie pospekulujmy — inteligentnie! — dlaczego Ford zadał sobie trud zainstalowania atrap części.

Obraz147
Zastosowanie przez Forda standardowego panelu wykończeniowego z osłoną głośnika pozwala na łatwą modernizację i dodanie funkcjonalnego subwoofera w późniejszym czasie.

Po pierwsze, użycie części fikcyjnych zapobiegłoby zakłóceniom w precyzyjnie dostrojonych procesach linii montażowej Forda, nawet przy szybko zmieniającej się sytuacji w łańcuchu dostaw. Pracownik, który ma za zadanie przykręcać subwoofery i wzmacniacze? On lub ona będzie nadal wykonywać swoją pracę w ten sam sposób. Jasne, możesz im powiedzieć, żeby wzięli kilka miesięcy wolnego lub zmienić zadania, ale to jest zmiana, a zmiana staje się kosztowna i kapryśna, gdy jesteś w grze produkcyjnej. Najlepiej zostawić je w spokoju, prawda? Brzmi głupio, ale czasami najłatwiejsza ścieżka jest najlepsza.

Co ważniejsze, usunięcie subwoofera i wzmacniacza ma swoje konsekwencje. Usuń subwoofer i jego obudowę, a nagle nie będzie nic pomiędzy wykończeniem wnętrza a zewnętrznym metalowym panelem nadwozia Bronco. To mogłoby działać jak lejek dla hałasu przedostającego się do kabiny, szczególnie że subwoofer znajduje się w pobliżu tylnego nadkola. Małe uderzenia kamieni i inne irytujące dźwięki mogłyby być znacznie bardziej słyszalne, gdyby subwoofer nie był zamontowany. Podobnie, gdyby kabel audio z wiązki przewodów nie miał wzmacniacza, do którego można by go podłączyć, złącze na końcu po prostu grzechotałoby wewnątrz wykończenia. To brzmiałoby naprawdę irytująco! (Uwaga redaktora: Ciekawi mnie, czy różnica w masie między prawdziwą częścią a częścią atrapy ma jakieś implikacje w zakresie NVH. -DT).

2023 Ford Bronco Fake Sub i wzmacniacz Plug And Play Upgrade. 3 59 Zrzut ekranu

Zainstalowana płytka PCB wzmacniacza z Bronco, która była dostarczana z pełnym zestawem subwoofera. Enfig Car Stereo, Zrzut ekranu z YouTube’a

2023 Ford Bronco Fake Sub i wzmacniacz Plug And Play Upgrade. 4 4 Zrzut ekranu
Niezamieszkana płytka PCB z atrapy wzmacniacza w Bronco z usuniętymi fragmentami. za pośrednictwem Enfig Car Stereo, Zrzut ekranu z YouTube’a

Te problemy można rozwiązać. Ford mógłby zlecić inżynierowi wykonanie jakiegoś rodzaju zacisku do przytrzymywania złącza. Subwoofer również mógłby zostać zastąpiony panelem blokującym. Jednak te części musiałyby zostać zaprojektowane, wyprodukowane, przetransportowane, a technicy linii produkcyjnej musieliby zostać ponownie przeszkoleni w zakresie ich instalacji. Mówimy tu o wielu godzinach pracy dla prawdopodobnie dziesiątek osób. A oni już są naprawdę zajęci!

Zamiast tego Ford wybrał prostą drogę. Jeden telefon do dostawcy wzmacniacza — „Hej, nie możemy dostać chipów. Po prostu wyślij nam wzmacniacze subwoofera bez wyposażenia i zaznacz je czerwonym X”. Gotowe. Jeden telefon do dostawcy subwoofera — „Hej, nie zawracaj sobie głowy umieszczaniem magnesów lub cewek w subwooferach Bronco. Po prostu wyślij nam atrapy z zamontowanymi stożkami”. Dostawcy wyeliminują niepotrzebne procesy, Ford otrzyma niemal identyczne części i nie zmieni niczego po swojej stronie, poza niewielką rekonfiguracją oprogramowania audio.

Modernizacja typu plug and play jest możliwa, jednak niektórzy decydują się na użycie wzmacniaczy innych producentów.

Niektórzy spekulowali również, że usunięcie subwoofera lub powiązanych części mogło wpłynąć na zatwierdzenie testu zderzeniowego Bronco. To wykracza poza moje możliwości, ale mój inżynierski zmysł pająka mówi, że usunięcie głośnika nie jest wystarczająco dużą zmianą, aby się liczyć w tym względzie. Mogę się jednak mylić, więc poruszyłem tę kwestię również z Fordem.

Modernizacje są możliwe

Nawiasem mówiąc, chociaż Ford odmówił oferowania modernizacji, nie oznacza to, że nie są one możliwe. Wielu właścicieli zdecydowało się na samodzielne instalacje subwooferów i jest to w rzeczywistości niezwykle łatwe. Wszystko dlatego, że Ford pozostawił praktycznie wszystko na swoim miejscu!

W przypadku wzmacniacza atrapę można wymienić na działającą wersję o numerze części dla Forda Fusion. Podłącza się bezpośrednio. Jeśli chodzi o subwoofer, powszechnym wyborem jest subwoofer Kicker 6,75″. Następnie wystarczy niewielka modyfikacja za pomocą narzędzia FORScan OBDLink, aby włączyć wyjście subwoofera w systemie audio.

Wykonanie tych prostych modyfikacji sprawia, że ​​system dźwiękowy Bronco jest znacznie bliższy temu, co producent pierwotnie zamierzał. Niskie częstotliwości nie będą już niedoreprezentowane!

Ostatecznie niektórzy będą narzekać na Forda za to, że sam nie podjął kampanii modernizacyjnej. Jak pokazało wielu właścicieli, nie jest trudno zdjąć kilka elementów wykończeniowych i umieścić działające części tam, gdzie powinny się znaleźć. Zamiast tego, w trudnym środowisku produkcyjnym, Ford wybrał łatwiejsze wyjście, które dostarczyło produkt klientom i umył ręce od całej sytuacji. Ponadto, dał właścicielom Bronco fajny weekendowy projekt w tym procesie. Bez szkody, bez faulu?

Znalazłem atrapę głośnika i zamieniłem ją w najlepszą budżetową modernizację subwoofera dla Forda Bronco 9 22 Zrzut ekranu
Instalacja funkcjonalnego wzmacniacza i subwoofera to prosty projekt. Subwoofery Kicker są najpopularniejszym wyborem w społeczności Bronco.

W każdym razie daje nam to wgląd w to, jak dziwna może być produkcja na większą skalę. Jasne, może się wydawać, że Fordowi prościej jest po prostu pominąć części, których nie może dostać. Ale rzeczywistość jest często bardziej złożona! Duzi producenci samochodów rzadko robią cokolwiek z głupich lub błahych powodów, poza projektowaniem i planowaniem produktu. Części pozorne często istnieją z dobrych powodów, nawet jeśli pozornie bezużyteczny.

Źródła obrazów: Amazon, BuckleUpButtercupTV za pośrednictwem zrzutu ekranu z YouTube

źródło