Disney, Fox i WBD ujawniają nazwę przedsięwzięcia zajmującego się transmisją sportową

Wspólne przedsięwzięcie firmy Disneya/ESPN, Firma Fox I Odkrycie Warner Bros spakowanie pakietu transmisji strumieniowej sportowej ma nazwę — Sporty Venu.

„Jesteśmy podekscytowani możliwością oficjalnego przedstawienia Venu Sports, marki, która naszym zdaniem oddaje ducha zupełnie nowego domu do transmisji strumieniowej, w którym fani sportu spoza tradycyjnego ekosystemu płatnej telewizji mogą doświadczyć niesamowitej kolekcji wydarzeń sportowych na żywo, a wszystko to w jednym miejscu” – oznajmił w oświadczeniu Pete Distad, dyrektor generalny Venu Sports. „W miarę jak przygotowania do platformy nabierają tempa, skupiamy się szczególnie na dostarczaniu naszej docelowej grupie odbiorców najlepszego w swojej klasie produktu, zbudowanego od podstaw przy użyciu najnowszych technologii, aby angażować i zapewniać rozrywkę wymagającym fanom sportu, którzy chcą mieć kompleksowy dostęp do gry na żywo.”

Disneya, Foxa i WBD ujawnili swoje partnerstwo w lutympozycjonowanie nowego pakietu streamingowego jako sposobu na dotarcie do konsumentów, którzy nie mają abonamentu na płatną telewizję. Premiera przewidziana jest na jesień 2024 r. Trio w marcu ogłosił zatrudnienie Distadktóry przez dziesięć lat pracował w Apple, a ostatnio był odpowiedzialny za biznes, operacje i globalną dystrybucję Apple TV+. Siedziba Distad mieści się w biurze Venu Sports w Los Angeles

Cena i konkretna data premiery nie zostały ogłoszone w przypadku Venu, która połączy ESPN+ z linearnymi sieciami telewizyjnymi trzech spółek oferującymi programy sportowe (ABC, ESPN, ESPN2, ESPNU, SECN, ACCN, ESPNews, Fox, FS1, FS2, Big Ten Network, TNT, TBS i truTV) .

Kiedy ogłoszono utworzenie spółki joint venture, niektórzy żartobliwie nazwali ją „Spulu”, będącą połączeniem słów „sport” i „Hulu”, która pierwotnie została utworzona jako spółka joint venture wśród nadawców telewizyjnych.

Spółka uruchomiła także nową stronę internetową pod adresem Venu.com. Na dole strony docelowej znajduje się informacja: „Uruchomienie jest uzależnione od uzyskania zgody organów regulacyjnych i spodziewane jest jesienią 2024 r. Ta witryna jest własnością spółki zależnej FOX Corporation i jest przez nią zarządzana”. Trzy firmy zauważyły ​​również, że wspólne przedsięwzięcie nadal oczekuje na „sfinalizowanie ostatecznych porozumień między stronami”.

Jak wynika z doniesień, Departament Sprawiedliwości planował dokonać przeglądu trójstronnego przedsięwzięcia pod kątem skutków antykonkurencyjnych i to w zeszłym miesiącu dwóch czołowych Demokratów w Kongresie wyraziło obawy że wspólne przedsięwzięcie może „skutkować wyższymi cenami dla konsumentów i mniej sprawiedliwymi warunkami licencyjnymi dla lig sportowych wyższego szczebla i dystrybutorów wideo na niższym szczeblu łańcucha dostaw”. Tymczasem dostawca telewizji strumieniowej Fubo złożył pozew federalny, starając się zablokować uruchomienie usługi JV, zarzucając, że przedsięwzięcie narusza przepisy antymonopolowe. 2 maja Fubo, DirecTV, Dish Network, Newsmax i inne firmy wysłały list do członków Kongresu, wzywając do przesłuchań w sprawie stanu konkurencji na rynku płatnej telewizji, w szczególności nazywając spółkę joint venture Disney-Fox-WBD „podniesieniem (ing) poważne obawy dotyczące konkurencji wymagające natychmiastowego nadzoru Kongresu.”

Firmy podały, że Venu Sports zostanie udostępnione bezpośrednio konsumentom za pośrednictwem nowej aplikacji. Abonenci będą mieli także możliwość łączenia produktu m.in. z Disney+, Hulu czy Max.

źródło