Home Aktualności Departament Zdrowia hrabstwa Pima analizuje dane w celu znalezienia rozwiązania problemu zgonów...

Departament Zdrowia hrabstwa Pima analizuje dane w celu znalezienia rozwiązania problemu zgonów pieszych

12

TUCSON, Arizona (13 wiadomości) – Niedawne badanie pokazuje, że w hrabstwie Tucson/Pima znajdują się jedne z najniebezpieczniejszych ulic w kraju.

Tucson plasuje się jako trzeci najbardziej śmiercionośny obszar metra za Memphis i Albuquerque.

W latach 2013–2022 w obszarze metropolitalnym doszło do 322 zgonów pieszych, ale 67% z nich miało miejsce w latach 2018–2022. Oznacza to znaczny wzrost w ciągu ostatnich kilku lat.

Dlaczego podwyżka i co z tym zrobić, może przypaść nowemu biuru utworzonemu przez Departament Zdrowia hrabstwa Pima pod nazwą Biuro ds. Zapobiegania Urazom i Przemocy.

Jak sama nazwa wskazuje, obejmuje wiele zagadnień, w tym przemoc z użyciem broni i nadużywanie narkotyków. Trwają także ustalenia, dlaczego jezdnie są tak niebezpieczne dla pieszych.

„Nieco ponad 75% zgonów w zeszłym roku dotyczyło osób przechodzących poza przejściem dla pieszych” – powiedział Mark Person, kierownik programu ds. społecznego zdrowia psychicznego i uzależnień.

Chociaż przewaga zgonów związanych z narkotykami jest głównym problemem, którym zajmie się nowe biuro, śmierć pieszych nie pozostaje daleko w tyle, a dane pokazują, że prawdopodobnie istnieje silna korelacja.

„Bez względu na to, na co patrzymy, 75% z nich dotyczy osoby pod wpływem lub potencjalnie pod wpływem, więc nie można tego zignorować” – stwierdził Person.

Nie ignorowanie tego prowadzi do pytania, czy dzieje się tak dlatego, że nastąpił wzrost spożycia narkotyków, który spowodował, że piesi są mniej świadomi swojego otoczenia?

A może jest to coś w rodzaju zwiększenia prędkości, rozproszenia uwagi podczas jazdy, wzrostu populacji bezdomnych i większej liczby osób spacerujących po ulicach?

Właśnie tego rodzaju dane nowe biuro ma nadzieję zebrać, aby pomóc decydentom.

„A więc taki jest cel” – powiedział Person. „Chcemy, aby te dane i trendy były widoczne dla innych osób i chcemy, aby osoby wykonujące tę pracę miały pewność, że informacje, jakie przyniosą niektóre z tych danych, mogły wyjść i popracować nad tymi kwestiami”.

Na przykład w ubiegłym roku dwóch nastoletnich pieszych zginęło, próbując przejść przez autostradę międzystanową nr 10 w Maranie.

W nowym biurze spotkali się już inżynierowie ruchu drogowego, funkcjonariusze bezpieczeństwa publicznego, miasto Marana i inne osoby, aby omówić sposoby zapobiegania przyszłym ofiarom śmiertelnym.

„Dzieci ogólnie nie są zbyt dobre w obliczaniu ryzyka, są naturalnymi ryzykantami” – stwierdził Person. „Chcemy zapewnić taką edukację, aby ludzie zrozumieli związane z tym ryzyko”.

Ale prawdopodobnie będzie to wymagało czegoś więcej niż tylko edukacji – ogrodzenia lub bariery mogą odgrywać rolę w zmniejszaniu ryzyka.

Inną obawą jest to, czy wzrost liczby bezdomnych na ulicach może przyczyniać się do wzrostu liczby zgonów pieszych. Nie jest to jednoznaczne, ale warto się temu przyjrzeć.

„Mniej niż 30%, 30–35% zmarłych to bezdomni” – powiedział. „To przyzwoita liczba, ale oczywiście chodzi o coś więcej, niż tylko o to, czy dana osoba jest bezdomna, czy nie”.

Koniecznie zasubskrybuj kanał YouTube 13 News: www.youtube.com/@13newskold

źródło