Obraz: Square Enix

To normalne, że szczyty i doliny liczby graczy w grach MMO korelują z premierami rozszerzeń i latami jałowymi pomiędzy nimi. Nic więc dziwnego, że Szlak Świtunowe rozszerzenie do Ostateczna Fantastyka 14podniósł liczbę graczy dla dziesięcioletniego MMO Square Enix. Jednak pomimo mieszane reakcje ze strony graczy, ludzie prawdopodobnie nie spodziewali się, że gra ustanowi nowy rekord liczby jednoczesnych graczy.

Wiadomość pochodzi z FF14 producent i reżyser Naoki Yoshida, przedstawił w oficjalny wpis na blogu 4 lipca. Post dotyczy głównie nadchodzących zmian w licznych zawodach w grze, ale we wstępie Yoshida poświęca chwilę, aby podziękować Warriors of Light za eksplorację Szlak Świtu, i ujawnia dobre wieści o liczbie graczy. „Dzięki waszemu wsparciu udało nam się osiągnąć rekordową liczbę jednoczesnych użytkowników, jakiej nie widzieliśmy od czasu wydania Odrodzenie królestwa „w 2013 roku” – pisze. Odrodzenie królestwa było ponowne uruchomienie FF14 po Wersja 1.0 zamknięto pod koniec 2012 roku, choć Yoshida nie podał żadnych konkretnych liczb.

Square Enix

Ta wiadomość jest dla mnie szokująca, biorąc pod uwagę różnorodność w odbiorze Szlak ŚwituRozszerzenie jest czymś w rodzaju nowego początku dla MMO, po zakończeniu trwającej dekadę historii Wędrowiec końcowy w 2021 roku. Zamiast zagrożeń zagrażających wszechświatowi, z którymi Wojownicy Światła musieli się zmierzyć w kilku ostatnich dodatkach, Szlak Świtu to powrót do dobrej, staromodnej przygody, tym razem w miejscu inspirowanym Ameryką Łacińską Tural.

Nowa zawartość wiąże się z mniejszymi stawkami niż w poprzednich rozszerzeniach i sprawia, że ​​gracz staje się postacią drugoplanową, co pozwala na skupienie się o nowej postaci, Wuk Lamat. Z powodu tych zmian rozszerzenie było niesamowicie podzielone. Nie wspominając o tym, że jeśli nie kupisz historii i pominiesz poziomu, jako nowy gracz nie będziesz w stanie od razu zanurzyć się w rzekomym „nowym początku” MMO. Nie mogę do końca zrozumieć, o co może chodzić Ten rozszerzenie, w które każdy, łącznie z matką, mógł zagrać, w przeciwieństwie do bardziej cenionych i szeroko komentowanych rozszerzeń, takich jak Przynosiciele cienia.


W każdym razie cieszę się, że ponad dekada MMO rozkwita. Mam nadzieję, że spora część tych nowych i powracających graczy zostanie na to, co nastąpi później Szlak ŚwituNowy początek.

.

źródło