KOLUMBIA, Karolina Południowa — Poważna ustawa mająca na celu restrukturyzację systemu opieki zdrowotnej w Karolinie Południowej, który uznano za najbardziej uszkodzony w kraju, zmarł przez rok w zeszłym miesiącu na linii jednego jarda w Izbie Reprezentantów.
Ustawa cieszy się szerokim poparciem obu partii, a obecnie niektóre z najpotężniejszych głosów w Izbie Reprezentantów wzywają legislaturę do jej wskrzeszenia, gdy prawodawcy powrócą do Kolumbii, już w środę.
„Nie możemy czekać kolejnego dnia” – powiedział reporterom gubernator Henry McMaster 29 maja.
W ciągu ostatnich kilku tygodni McMaster wielokrotnie zwracał się z tą samą prośbą do prawodawców, wzywając ich do jak najszybszego przekazania mu projektu ustawy restrukturyzacyjnej agencji zdrowia.
„Nie będzie lepszego momentu na zrobienie dużego kroku niż teraz” – powiedział gubernator 23 maja.
Dwupartyjny projekt ustawy, S.915połączy sześć oddzielnych agencji stanowych w jedną, nowe „Biuro Wykonawcze ds. Zdrowia i Polityki”.
Biuro to połączyłoby istniejące Wydziały ds. usług związanych z nadużywaniem alkoholu i innych narkotyków, niepełnosprawności i specjalnych potrzeb, zdrowia i opieki społecznej, zdrowia psychicznego i starzenia się, a także nowy Wydział Zdrowia Publicznego, który zostanie utworzony 1 lipca, kiedy Departament Zdrowia i Kontrola Środowiska (DHEC).
Zgodnie z projektem nową agencją miałby kierować nowy Sekretarz Zdrowia i Polityki. Osoba ta wchodziłaby w skład gabinetu gubernatora i była powoływana przez gubernatora za zgodą senatorów.
Pomysł ma na celu usprawnienie usług i poprawę wyników zdrowotnych mieszkańców Karoliny Południowej.
„Często ludzie potrzebujący pomocy przemieszczają się z jednego miejsca do drugiego i mają wrażenie, że znaleźli się na karuzeli lub przy drzwiach obrotowych. Nigdzie nie dotrą” – McMaster powiedział o istniejącym systemie.
Ustawa przeszła przeważającą większością głosów w obu izbach legislatury, ale upadła ostatniego dnia sesji legislacyjnej w wyniku posunięcia proceduralnego w Izbie ultrakonserwatywnego Freedom Caucus, który argumentował, że jego obawy dotyczące ustawodawstwa nie zostały potraktowane poważnie.
Proces pozwalający ustawodawcom na rozważenie wprowadzenia S.915 w dowolnym momencie przez resztę tego roku jest skomplikowany.
Co roku, gdy Zgromadzenie Ogólne odracza swoją sesję legislacyjną w maju, zatwierdza porozumienie, zwane tzw rozdzielczość sinusoidalnaprzedstawia powody, dla których prawodawcy mogą zostać wezwani z powrotem do Kolumbii, np. finalizacja budżetu.
Jeżeli projekt ustawy nie znajdzie się w tej uchwale, nie mogą się nim zająć aż do rozpoczęcia kolejnej sesji legislacyjnej w styczniu.
Dlatego McMaster i wielu prawodawców chcą, aby zmienili uchwałę podczas sporadycznych sesji specjalnych w czerwcu, podczas których dodadzą projekt ustawy restrukturyzacyjnej, a następnie się nim zajmą.
„Zgadzam się z gubernatorem, że jest to bardzo ważne” – powiedział przywódca większości w Senacie Shane Massey, R-Edgefield. „Szczerze mówiąc, to będzie duży skok”.
Po zatwierdzeniu uchwały i wejściu w życie w obecnym kształcie prawodawcy będą musieli zgodzić się na wyższy próg, aby ją zmienić – większością dwóch trzecich głosów wszystkich członków obu izb.
Jeśli zostanie otwarta, prawdopodobnie pojawią się naciski na dołączenie do umowy również innych obecnie nieaktualnych rachunków.
W Senacie większość Republikanów prawdopodobnie będzie potrzebować pewnego wsparcia Demokratów, aby osiągnąć próg, co otwiera przed Demokratami potencjał do spróbowania wykorzystania tego, aby zmusić Senat do dodania i przyjęcia projektu ustawy, którego nie popiera wielu republikańskich senatorów nie chcę debatować: ustawa o przestępstwach z nienawiści.
„To zabójczy układ” – stwierdził Massey, który osobiście sprzeciwia się ustawodawstwu ustanawiającemu stanowe prawo dotyczące przestępstw z nienawiści.
Massey powiedział, że w ciągu prawie dwudziestu lat jego kadencji w legislaturze umowa ta została zmieniona tylko dwukrotnie po jej pierwotnym zatwierdzeniu: raz w celu podpisania porozumienia w sprawie rozwoju gospodarczego, które sprowadziło Boeinga do Karoliny Południowej, a drugi w celu usunięcia flagi Konfederacji z Teren Izby Reprezentantów.
„To nie zdarza się często, a momenty, w których do tego doszło, były wydarzeniami bardzo znaczącymi dla całego państwa” – stwierdził.
Massey stwierdził, że nie oznacza to, że ustawa ta jest nieistotna dla mieszkańców Karoliny Południowej.
Czas pokaże, czy będzie poparcie, aby spróbować sfinalizować projekt w tym roku, czy też będziemy zmuszeni poczekać do 2025 r., aby przekazać go gubernatorowi.
„Powiedziałbym, że na tym etapie jest to wciąż mało prawdopodobne” – powiedział Massey. „Ale wielu z nas zdaje sobie sprawę, że jest to ważne i jeśli możemy, musimy spróbować dołożyć wszelkich starań, aby to zrobić”.
Ustawodawcy mogą podjąć próbę zmiany uchwały już w środę, kiedy wrócą do Kolumbii na dzień, aby wybrać kolejnego sędziego Sądu Najwyższego stanu.
Mogą jednak spróbować także później w tym miesiącu, kiedy zaplanowano sesję dotyczącą innych spraw.
Poczuj się lepiej poinformowany, przygotowany i połączony z WIS. Aby uzyskać więcej takich bezpłatnych treści, zasubskrybuj nasz Biuletyn e-mailowyI pobierz nasze aplikacje. Masz uwagi, które mogą pomóc nam ulepszyć? Kliknij tutaj.
Prawa autorskie 2024 WIS. Wszelkie prawa zastrzeżone.