Może ci się wydawać, że zawsze będziesz osobą, która ustąpi miejsca rodzinie w samolocie, aby wszyscy mogli usiąść razem.

W mediach społecznościowych toczy się gorąca dyskusja na temat tego, kiedy ty powinien zamienić się miejscami, i w jakich okolicznościach powinieneś odmówić.

Eksperci ds. podróży twierdzą, że sytuacje są różne i mogą istnieć uzasadnione powody, dla których warto poprosić o zamianę, takie jak rozkład masy ciała, błędy w rezerwacji lub odwołanie lotu, które pokrzyżują plany pasażerów.

Mówią jednak, że Utimatley zawsze masz prawo powiedzieć „nie”.

Postępuj ostrożnie

Niektórzy podróżni dzielą się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych, twierdząc, że należy zachować ostrożność, gdy ktoś prosi o zmianę miejsca, ponieważ ludzie „nie zawsze mają najlepsze intencje”.

Jeden z twórców TikToka, Nick, powiedział, że ojciec został eskortowany z samolotu przez ochronę, gdy był tak zły, że nie ustąpił miejsca. Mężczyzna powiedział, że chce usiąść ze swoimi synami, którzy są już w pełni dorosłymi mężczyznami – powiedział Nick.

Nick argumentował, że zmiana miejsca rzadko jest prosta i najlepiej unikać kłopotów.

„To było wyczerpujące” – powiedział Nick. „Jeśli chcesz wybrać się na wycieczkę, po prostu lepiej ją zaplanuj”.

Inna twórczyni, Rylie, powiedziała, że ​​zapłaciła dodatkowe 40 dolarów za to, że zajmowała miejsce przy oknie bliżej przodu samolotu, aby pomóc jej złagodzić niepokój podczas jednego lotu. Powiedziała, że ​​podeszła do niej rodzina z czwórką dzieci, a ojciec złapał ją za ramię i zapytał, czy nie miałaby nic przeciwko przeprowadzce.

Rylie powiedziała, że ​​odmówiła, ponieważ zapłaciła za podwyższenie standardu, i wyjaśniła, dlaczego nie chce siedzieć pośrodku. Następnie dodała, że ​​zachowanie mężczyzny „natychmiast się zmieniło”.

„Patrzy mi głęboko w oczy i mówi: «Och, więc naprawdę zamierzasz pozwolić dziecku siedzieć samo na środkowym siedzeniu i nie być z rodziną?»” – powiedziała Rylie.

„Pomyślałem, że to jest to siedzenie, prawda? Dlaczego nie usiądziesz tam i nie pozwolisz drugiemu dziecku usiąść z rodzeństwem i matką? Dlaczego to muszę być ja?”

Rylie powiedziała, że ​​mężczyzna powiedział jej: „Nikogo już nie interesują rodziny”.

Bądź grzeczny, ale stanowczy

Widzowie zostawiają komentarze i włączają się w debatę.

Chociaż ludzie współczuli, że przy rezerwacji lotów zdarzają się błędy, szybko zauważyli, że jeśli nie zorganizujesz się odpowiednio wcześniej, nie będzie to niczyja wina, tylko twoja.

„Złe planowanie z Twojej strony nie jest z mojej strony sytuacją nadzwyczajną” – czytamy w jednym z komentarzy.

Inny powiedział: „Jeśli ktoś nie zapewni mi miejsca w pierwszej klasie, nie zmienię”.

Jessica Dante, wpływowa osoba podróżująca i założycielka Love and London, powiedziała Business Insiderowi, że istnieją uzasadnione powody, dla których ktoś może poprosić Cię o zmianę, na przykład pomoc komuś, kto jest podróżny z małymi dziećmi, osobą bojącą się latać lub osobą niepełnosprawną.

„Ale jeśli prosisz kogoś, aby w jego oczach zamienił się na mniejsze miejsce, drugi pasażer ma pełne prawo powiedzieć „nie” – stwierdziła.

„Pasażer, który jest proszony, powinien ocenić sytuację, zapytać o powód prośby i przyjrzeć się zamienionemu miejscu” – powiedział Dante. „Jeśli zamiana oznacza dla Ciebie mniej wygodne siedzenie, możesz odmówić”.

Dante powiedział, że najlepszą reakcją jest uprzejma, ale stanowcza, a jeśli sytuacja zacznie się robić gorąca, powinna interweniować stewardesa.

Ally Gibson, założycielka bloga podróżniczego Ally Travels, powiedziała BI, że dla niej sprowadza się to do kilku szczegółów prośby: czy ładnie poprosili i czy zasugerowali przeniesienie się na lepsze miejsce?

„Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi nie, nie zmieniam się” – powiedziała.

W razie potrzeby wezwij wsparcie

Gibson twierdzi, że zwykle odpowiada krótko, ale sugeruje, aby drugi pasażer poprosił załogę lotniczą o pomoc.

Linie lotnicze oferują możliwość wyboru miejsc z wyprzedzeniem, dlatego dobrą praktyką jest, aby pasażerowie wyrobili sobie nawyk planowania z wyprzedzeniem.

Gibson stwierdziła, że ​​choć współczuje rodzicom, kwestie te należy poruszyć przed lotem, a najlepiej podczas rezerwacji biletów.

„To frustrujące płacić dodatkowo za siedzenie na określonym miejscu, a potem w ostatniej chwili zostać przeniesionym z powodu okropnego planowania innej osoby” – stwierdziła. „To coś, w czym zarówno pasażerowie potrzebujący zmian, jak i linie lotnicze muszą lepiej sobie radzić”.

Carrie Bradley, była stewardesa i autorka bloga podróżniczego Flying With A Baby, powiedziała BI, argumentując, że złe planowanie jest zawsze „trochę trudne”, ponieważ zdarzają się odwołania lotów, a błędy w rezerwacji mogą oznaczać rozproszenie rodzin po całym samolocie, nawet jeśli dokonali wcześniejszej rezerwacji.

Ale to twój wybór, czy chcesz się przeprowadzić, powiedziała. Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, jej najlepszą radą jest „zachowanie spokoju i grzeczna odmowa”.

„Kiedy byłem załogą, zawsze byliśmy niezwykle wdzięczni każdemu pasażerowi, który zgodził się przyjąć rozłączoną rodzinę i upewnił się, że zapłaciliśmy dodatkowa uwaga aby lot był przyjemniejszy” – powiedział Bradley.

„Od kieliszka napoju musującego, po dodatkowe poduszki i koce, a może smakołyki z kabiny premium, jeśli są dostępne”.

źródło