Boeing 737 wypadł z pasa startowego na lotnisku w stolicy Senegalu, raniąc co najmniej 11 osób i wstrzymując wszystkie operacje, podczas gdy załoga pomagała w ewakuacji samolotu.

Lot Air Senegal obsługiwany przez TransAir miał wystartować z lotniska Blaise Diagne w stolicy kraju Dakarze i lecieć do miasta Bamako w Mali w czwartek około północy, kiedy samolot „zjechał z pasa startowego w fazie startu” ” – powiedział dziennikarzom minister transportu Senegalu El Malick Ndiaye.

Samolot wpadł w poślizg w trawie otaczającej pas startowy, tam, gdzie załoga mogła to zrobić rozmieścić boczne rampy wyjściowe i wyproszono pasażerów z samolotu, gdy zaczął się palić.

„Nasz samolot właśnie zapalił się na lotnisku Blaise Diagne” – powiedział Cheick Siriman Sissoko, malijski muzyk. – napisał w poście na Facebooku wraz z filmem przedstawiającym ekipy ratownicze pomagające pasażerom ewakuować samolot. Pod strumieniem widać pomarańczową poświatę.

FAA Wszczyna nowe dochodzenie w sprawie Boeinga po tym, jak firma mogła przeoczyć około 787 DREAMLINERÓW PRZEGLĄDÓW

Według Ndiaye na pokładzie samolotu znajdowało się 79 pasażerów, dwóch pilotów i czterech członków personelu pokładowego. Lotnisko wszczęło dochodzenie w celu ustalenia przyczyn wypadku, – relacjonuje „Independent”..

„Przewoźnicy obsługują i konserwują swoje samoloty przez ponad 30–40 lat” – stwierdził Boeing w oświadczeniu dla FOX Business, zwracając się do TransAir w celu uzyskania dalszych pytań, ale zapewniając, że firma „zapewni naszym klientom wszelkie wymagane wsparcie”.

Boeing 737 linii TransAir lecący do Bamako wypadł w czwartek z pasa startowego na międzynarodowym lotnisku Blaise Diagne w Senegalu. (Stringer/Anadolu przez Getty Images/Getty Images)

Samolot, o którym mowa, został po raz pierwszy dostarczony 30 lat temu rumuńskiej firmie TAROM, zanim TransAir zaczął go leasingować od tego roku, według Plane Spotters. W samolocie wystąpił już problem z ogonem podczas startu, ale miesiąc później wrócił do służby.

UNITED POWIEDZIAŁO, ŻE STRACIŁA 200 MLN DOLARÓW W ZWIĄZKU Z TYMCZASOWYM UZIEMIENIEM BOEINGA 737 MAX 9

Boeing ma doznał poważnego urazu medialnego w ciągu ostatnich kilku miesięcy po kilku incydentach objętych wnikliwą analizą, w tym jednym, w którym w styczniu w samolocie Alaska Airlines eksplodowała zatyczka w drzwiach samolotu Alaska Airlines.

Serce Bezpieczeństwo Ostatni Zmiana Zmiana %
BA BOEING CO. 180,35 +3,64 +2,06%

Sygnalista ŚWIADCZY, że BOEING PRODUKUJE WADLIWE SAMOLOTY, POWIADA, ŻE OTRZYMAŁ ZAGROŻENIA FIZYCZNE

Właśnie w tym tygodniu A Samolot FedEx został zmuszony do lądowania bez wypuszczania przedniego podwozia. W tym przypadku pilotom udało się utrzymać samolot na pasie startowym.

W oświadczeniu dla agencji Reuters FedEx oświadczył, że koordynuje dochodzenie i „przekaże dodatkowe informacje, gdy tylko będą dostępne”.

Incydent z samolotem Boeing

Ogólny widok na wieżę kontrolną na międzynarodowym lotnisku Blaise Diagne w Senegalu w czwartek. (Seyllou/AFP za pośrednictwem Getty Images/Getty Images)

Członkowie rodzin ofiar, które zginęły w wypadkach związanych z Boeingiem, tak zaczął domagać się odpowiedzialności za incydenty z przeszłości, takie jak sprawa Nadii Milleron, której córka zginęła w katastrofie Boeinga w 2019 r., argumentując, że „kierownicy podjęli takie decyzje i muszą ponosić osobistą odpowiedzialność”.

ROZPOCZNIJ BIZNES FOX, KLIKAJĄC TUTAJ

„Powinni być ścigani osobiście, dyrektorzy, ponieważ to właśnie powoduje zmianę zachowań w Boeingu. Ludzie muszą stawić czoła… swoim decyzjom” – powiedziała Nadia Milleron w programie „Lis i przyjaciele” w zeszłym miesiącu.

Breck Dumas, Lawrence Richard i Madeline Coggins z FOX Business wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.

źródło