A nowy raport przez Klarna I Laboratorium Innowacji Sportowych Podkreśla długotrwały problem małej dostępności i produkcji towarów, który od dziesięcioleci wpływa na kobiecy sport uniwersytecki i zawodowy. Z raportu wynika, że ​​wartość rynku damskich artykułów sportowych szacuje się na 4 miliardy dolarów rocznie. To odkrycie wcale nie jest zaskakujące. W ciągu ostatnich dziesięciu lat oglądalność i frekwencja w sporcie kobiecym osiągnęły historycznie wysokie poziomy, lecz producenci nie nadążali za tym wzrostem i wymaganiami.

Niestety, ci sami fani, którzy chętnie oglądają swoje ulubione drużyny i zawodników, często spotykają się z rozczarowaniem, gdy nie mogą kupić gadżetów związanych z drużyną i sportowcem. Według Angeli Ruggiero, czterokrotnej olimpijki, złotej medalistki i współzałożycielki Sports Innovation Lab, „sport kobiecy to inwestycja o największej wartości, jaką może obecnie poczynić marka. Fani są spragnieni opcji i chcą i mogą spędzać czas z firmami, które autentycznie pojawiają się jako część społeczności. Fani wyszukują złych aktorów, którzy zmniejszają i różnicują ich oferty z męskich na damskie. Aby odnieść sukces, naprawdę zainwestuj, a społeczność Cię nagrodzi.”

Motywacją do sporządzenia raportu był brak produkcji oraz możliwość oddania głosu fankom sportu kobiecego, które z niecierpliwością czekają na spójne opcje zakupów. Chociaż wcześniej było ich mnóstwo przedstawione dowody Jeśli chodzi o uzasadnienie biznesowe sportu kobiet z punktu widzenia oglądalności, nowy raport ugruntowuje fakt, że towary są kolejnym ważnym czynnikiem branym pod uwagę przez marki, ligi i zespoły. Duża część dochodów pozostaje na stole, a fani kobiecego sportu są gotowi je wydać.

Kluczowe wnioski

Badanie koncentrowało się na zbadaniu stanu branży artykułów sportowych dla kobiet, ze szczególnym naciskiem na ujawnienie nierówności w doświadczeniach zakupowych fanów, a także na zapewnienie mierzalnego sposobu na ocenę możliwości, które istnieją, gdy podaż dogoni popyt. Zespół badawczy oparł się na kilku punktach danych, aby osiągnąć te cele: 1) trendy płatności Klarna, 2) jakościowe badanie 1000 fanów sportu, 3) analiza danych transakcyjnych, 4) analiza trendów Google i 5) analiza niestandardowych SKU. W trakcie analizy ujawniono kilka ważnych ustaleń:

  • Fanki sportu kobiecego dokonywały rocznie więcej zakupów niż fani sportu męskiego.
  • Fani sportu kobiet wydają na transakcję tyle samo, co fani sportu mężczyzn.
  • Fani sportu kobiet wydają więcej rocznie niż fani sportu mężczyzn.
  • Podczas gdy w NBA obserwuje się sezonowy wzrost liczby wyszukiwań towarów, zwykle podczas play-offów, WNBA odnotowuje bardziej spójne zapotrzebowanie na informacje na temat towarów (takich jak koszulki) przez cały sezon.
  • Większość fanek sportu kobiecego dokonuje zakupów 2-4 razy w roku.
  • Nawet jeśli nigdy nie były na meczu na żywo, 67% fanek kobiecego sportu nadal dokonuje zakupów gadżetów.
  • Nabywcy damskich artykułów sportowych są o 60% bardziej narażeni na problemy ze znalezieniem odpowiedniego stylu niż nabywcy męskich artykułów sportowych.
  • Fani sportu kobiecego byli o 58% bardziej narażeni na problemy z zapasami niż fani sportu męskiego, gdy znaleźli towar, który chcieli kupić.
  • 79% fanek sportu kobiecego stwierdziło, że kupiłoby więcej artykułów sportowych dla kobiet, gdyby dostępnych było więcej opcji.

Co ważne, w raporcie wskazano również, że biorąc pod uwagę brak drużyn w różnych ligach oraz ograniczenia geograficzne istniejące obecnie w zawodowym sporcie kobiet, fanki sportu kobiet polegają na zakupach towarów, gdy nie mogą wspierać swojej ulubionej drużyny i sportowca. ) w prawdziwym życiu. Z tego powodu zespół badawczy odkrył, że „trudny dostęp do damskich artykułów sportowych dosłownie utrudnia pozyskiwanie nowych fanów”.

Błędne koło

Stały cykl niskich zapasów i wysokiego popytu rysuje niebezpieczny obraz sytuacji w sporcie kobiecym. Biorąc pod uwagę niską dostępność towarów, mierzenie popytu na sport damski wyłącznie na podstawie bieżącej sprzedaży jest wysoce niedokładnym miernikiem całego rynku. To samo tyczy się oglądalności. Jeśli popyt na transmisje sportowe kobiet na żywo na platformach linearnych i cyfrowych będzie oceniany wyłącznie na podstawie ogólnej liczby widzów bieżących wydarzeń, wyniki będą mocno wypaczone ze względu na obecną niespójną i ograniczoną dostępność możliwości oglądania meczów na żywo.

Wyniki przedstawione w bieżącym raporcie potwierdzają te twierdzenia. Wyniki wykazały, że „jeśli chodzi o towary, błędne koło objawia się jako trudne doświadczenie zakupowe. Prawie 1/3 kupujących damskie artykuły sportowe objęte naszym badaniem stwierdziła, że ​​znalezienie sprzedawcy stanowiło problem, a podobny odsetek kupujących miał problemy z dostępnością towaru. Ogólnie rzecz biorąc, kupowanie damskich artykułów sportowych jest znacznie bardziej bolesne niż kupowanie męskich artykułów sportowych”. Co więcej, fani sportu kobiet są konsekwentnie doświadczając długiego oczekiwania do wymiany zapasów, a przedmioty szybko się wyprzedają.

Rozwój asortymentu i możliwości

Ogromna luka w dostępności towarów dla fanów sportu kobiecego stwarza jednocześnie ogromną szansę na przyszły rozwój. Poprzednie badania ustaliło, że kobiece fanki sportu nie tylko bardziej angażują się w media społecznościowe niż fani mężczyzn, ale także chętniej dokonują zakupów w tych samych przestrzeniach, korzystając ze sponsoringu.

Według Ruggiero „fanki sportu kobiecego to bardzo zaangażowana publiczność, która zapewnia szeroką oglądalność, a ponadto wydaje coraz więcej pieniędzy niż ogólna populacja fanów sportu. Fanki sportów kobiecych są już obeznane z technologiami cyfrowymi, ponieważ w przeszłości musiały to posiadać, aby znajdować mecze i wspierać swoje drużyny w Internecie; nie ma czegoś takiego jak „leniwa fanka sportu kobiet” i ta prawda stworzyła wysoce zaangażowaną publiczność, która będzie walczyć o sportowców, drużyny, ligi i sporty, na których im najbardziej zależy.

Wyniki badania wykazały, że trzech na pięciu respondentów, którzy zamierzali kupić damskie artykuły sportowe, nie znalazło tego, czego szukało, i ostatecznie nie dokonało zakupu. Biorąc to pod uwagę, prawie 80% respondentów stwierdziło, że kupiłoby więcej damskich artykułów sportowych, gdyby było więcej opcji i większy asortyment.

Odkrycia te ujawniają znaczącą szansę na uzyskanie dodatniego zwrotu z inwestycji, gdy poprawi się wybór i dostępność towarów w przestrzeniach sportowych dla kobiet. Według Giny Waldhorn, dyrektor ds. marketingu w Sports Innovation Lab, „zespoły, ligi i uniwersytety będą musiały przekonać producentów i partnerów towarów, że istnieje popyt, aby zachęcić ich do inwestowania już dziś i zlikwidowania luki. Kiedy widzisz, że 60% fanów opuszcza kolejkę do kasy, ponieważ danego produktu nie ma w magazynie, jest to najwyraźniejszy dowód na brak przychodów, jaki można zobaczyć. Chcemy, aby każdy wykorzystał nasze dane, aby przekonać decydentów o możliwościach, jakie kryje tu siedziba.”

Możesz przeczytać pełny raport Klarna i Sports Innovation Lab zatytułowany „Rep Her: Revealing The Unmet Demand for Women’s Sports Merchandise” Tutaj.

źródło