![](https://arizent.brightspotcdn.com/dims4/default/1ea8897/2147483647/strip/true/crop/4288x2251+0+298/resize/1200x630!/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fsource-media-brightspot.s3.us-east-1.amazonaws.com%2Feb%2Fe8%2Ff2cf4fc541da8bd5467bc6c7a4b3%2Fadobestock-281147829.jpeg)
Victor Moussa – stock.adobe.com
Ten
OCC niedawno wydało
Dzieje się tak, ponieważ zaufanie konsumentów do banków w USA nadal znacząco spada, a nowy
Dziesiątki banków, spółdzielni kredytowych i firm fintech eksperymentują z pomiarem kondycji finansowej od ponad pięciu lat, głównie poprzez okresowe ankiety wśród klientów, a niewielka, ale rosnąca liczba
Pełniący obowiązki kontrolera Michael Hsu
„Wyobraźmy sobie, że istnieją jasne i obiektywne wskaźniki kondycji finansowej konsumentów” – powiedział Hsu. „… Oferty produktów finansowych dla konsumentów mogłyby być lepiej dostosowane do potrzeb klientów. … Banki, które wspierają wysiłki klientów na rzecz poprawy ich kondycji finansowej, wzmocniłyby relacje z klientami i pokazałyby, że banki naprawdę ich wspierają i można im zaufać”.
Banki odgrywają ważną rolę w życiu finansowym swoich klientów. Mogłyby być jeszcze skuteczniejszymi partnerami, gdyby miały proste, obiektywne i dokładne podejście do mierzenia temperatury swoich klientów, że tak powiem, i wiedziały, jak wygląda odpowiednik gorączki. Jak od dawna mówi Financial Health Network, a jak powtarza Hsu, to, co jest mierzone, jest zarządzane.
OCC definiuje zdrowie finansowe konsumentów w podobny sposób, jak robi to Financial Health Network: stabilne finanse codzienne, odporność na wstrząsy i bezpieczeństwo na przyszłość. Trzy kluczowe oznaki zidentyfikowane przez agencję — dodatni przepływ środków pieniężnych, bufor płynności i terminowe płatności (lub najlepszy wynik kredytowy) — pomagają mierzyć stan zdrowia finansowego klientów. Ponadto agencja zasugerowała punkt odniesienia dla każdego wskaźnika. Na przykład, aby zmierzyć obecność wystarczającego bufora płynności, agencja sugeruje próg 1000 USD dostępnych środków. Oczekuje się, że te punkty odniesienia będą ewoluować i mogą się różnić dla różnych segmentów klientów w oparciu o badania i spostrzeżenia, które banki podejmują podczas wdrażania kluczowych oznak.
Zalecane wskaźniki opierają się na dziesiątkach rozmów z bankierami, rzecznikami praw konsumentów, badaczami i innymi. Hsu i OCC chcą, aby banki je testowały, dzieliły się swoimi doświadczeniami i nadal udoskonalały w sposób, który zapewni, że będą łatwe do zmierzenia i będą skutecznym sygnałem.
Inicjatywa Vital Signs opiera się na wysiłkach Financial Health Network, aby pobudzić ruch zdrowia finansowego poprzez współpracę z ponad 100 organizacjami w celu zmierzenia kondycji finansowej ich klientów i pracowników. Niektóre, takie jak
Oprócz określenia najlepszego schematu pomiaru, banki muszą wykonać pracę, aby opracować „recepty”, które zaoferują klientom w odpowiedzi na to, czego dowiedzą się z danych. Podczas gdy banki nie mogą kontrolować warunków makroekonomicznych ani wydarzeń życiowych, które wpływają na kondycję finansową ich klientów, mają możliwość oferowania szeregu produktów, rozwiązań i narzędzi, które mogą pomóc ich klientom zarządzać finansami zarówno w dobrych, jak i złych czasach.
W przypadku konsumentów z ujemnym przepływem środków pieniężnych banki mogą nie być w stanie wyprodukować pieniędzy, ale mogą zaoferować narzędzia, które pomogą konsumentom zrozumieć swoje wydatki, a nawet je obniżyć — na przykład poprzez wyszukiwanie i eliminowanie subskrypcji zombie lub informowanie klientów o opłatach za zwłokę, które ponoszą, i oferowanie im alternatywnych sposobów ich uniknięcia.
Podobnie w przypadku klientów, którzy nie dysponują wystarczającym buforem gotówkowym, banki oferują wiele możliwości pomocy
Chwalę OCC za zachęcanie banków do zmiany sposobu postrzegania ich ostatecznego celu, od dostarczania produktów finansowych do pomagania klientom w osiągnięciu pozytywnego zdrowia finansowego. Jeśli zdrowie finansowe jest tym, co naprawdę się liczy, to czas je zmierzyć.