Apple przeprosił po tym, jak reklama nowego iPada Pro spotkała się z szeroką i ostrą krytyką.

Reklama zatytułowana „Crush!” zadebiutowała na początku tego tygodnia. Pokazuje prasę hydrauliczną miażdżącą instrumenty takie jak fortepian i gitara, a także urządzenia multimedialne, takie jak telewizor i kamery.

The krótka reklama pokazuje, jak prasa całkowicie niszczy przedmioty i podnosi, aby pokazać jedno urządzenie: nowego, smukłego iPada Pro.

„Kreatywność jest w naszym DNA w Apple, i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie” – powiedział wiceprezes ds. komunikacji marketingowej Apple, Tor Myhren w oświadczeniu dla Ad Age. „Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wnoszą swoje pomysły do życia poprzez iPada. W tym filmie nie dotarliśmy do celu, za co przepraszamy”.

APPLE OGŁASZA NOWE TABLETY IPAD PRO, AIR

Apple przeprosił po tym, jak nowa reklama iPada Pro wywołała zamieszanie w mediach społecznościowych. (Scott Olson/Getty Images/Getty Images)

Reklama spotkała się z przeważającą negatywną oceną, a wiele osób odpowiedziało, że jest obraźliwa lub lekceważąca.

FOX Business skontaktował się z Apple, ale nie otrzymał natychmiastowej odpowiedzi.

SPRZEDAŻ JABŁEK SPADA MNIEJ NIŻ OCZEKIWANO, PRZEKRACZAJĄC SZACUNKI Z WALL STREET

Po raz pierwszy został on udostępniony we wtorek przez Dyrektor generalny Apple Tim Cook w poście na X, nazywając go „najbardziej zaawansowanym wyświetlaczem, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy”.

„Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraź sobie tylko, do czego będzie używany” – Cook napisał.

Kilka osób wyraziło się krytycznie, a od tego czasu reklama została szeroko rozpowszechniona i spotkała się z podobnymi reakcjami.

„Nie jestem pewien, czy «bezmyślne niszczenie wszystkiego, co dobre i piękne jest na tym świecie» było rzeczywiście tym klimatem, o który zabiegałeś” – napisał jeden z użytkowników.

„W ogóle nie mogę się utożsamić z tym filmem. Brakuje w nim szacunku dla kreatywnego sprzętu i kpi z twórców” – dodał kolejny.

Tim gotuje

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, wypowiedział się na temat wirusowej reklamy. (Zdjęcia Reutersa)

„Miażdżące symbole ludzkiej kreatywności i osiągnięć kulturalnych, które przemawiają do profesjonalnych twórców, miło” – napisał kolejny użytkownik.

Jeden z użytkowników napisał: „Poczułem smutek, gdy zobaczyłem niszczenie narzędzi kreatywnych, takich jak instrumenty muzyczne i aparaty fotograficzne. Nie sądzę, że twórcom spodoba się ten film”.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY PRZECZYTAĆ WIĘCEJ O FOX BUSINESS

„Symbolika bezkrytycznego niszczenia pięknych narzędzi twórczych to interesujący wybór” – stwierdziła kolejna. Inna odpowiedź brzmiała: „Zniszczyłeś wszystkie kreatywne narzędzia i wysiłek ludzi. Najgorsza. Komercja. W historii”.

Dwa urządzenia iPad

Nowy iPad Pro to pierwsze urządzenie Apple z chipem M4. Większa wersja z 13-calowym wyświetlaczem jest najcieńszym jak dotąd urządzeniem Apple, ma grubość 5,1 milimetra. (Christoph Dernbach/picture Alliance za pośrednictwem Getty Images / Getty Images)

Inny powtórzył: „To rozdzierająca serce, niewygodna i egoistyczna reklama. Kiedy widzę taki wynik, wstydzę się kupować produkty Apple od dziewiętnastu lat”.

Reklama pozostanie opublikowana na koncie Cooka i koncie Apple na YouTube. Inne ogłoszenia dla prezentacja nowego urządzenia jego procesor i możliwości graficzne.

Ceny iPada Pro zaczynają się od 999 dolarów. Będzie dostępny 15 maja.

źródło