![Apple rzadko przeprasza za „miażdżącą” reklamę iPada Pro, która wywołała oburzenie Apple rzadko przeprasza za „miażdżącą” reklamę iPada Pro, która wywołała oburzenie](https://i3.wp.com/nypost.com/wp-content/uploads/sites/2/2024/05/the-destruction-human-experience-https-81521879_a90ea3.jpg?quality=75&strip=all&w=1024&w=640&resize=640,0&ssl=1)
Apple przeprosił w rzadkich przypadkach, przyznając, że „nie trafił w sedno”, wyświetlając nową reklamę przedstawiającą ukochane symbole kulturowe, takie jak gitara i fortepian powoli zgniatany w kształt iPada Pro.
Mea culpa pojawiła się po tym, jak Apple przez wiele dni było atakowane w mediach społecznościowych w odpowiedzi na 60-sekundową reklamę zatytułowaną „Crush!” Różne narzędzia ludzkiej kreatywności, w tym farby, gramofon, a nawet rzeźbione popiersie, zostały zniszczone w rytm utworu „All I Ever Need Is You” Sonny’ego i Cher.
„Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie” – Tor Myhren, wiceprezes ds. komunikacji marketingowej firmy Apple, – stwierdził w oświadczeniu dla AdAge w czwartek.
„Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jaki użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada” – dodał Myhren. „Nie dotarliśmy do celu w tym filmie i jest nam przykro”.
Apple oświadczyło, że w wyniku ostrej reakcji nie planuje już emitować 60-sekundowej reklamy w telewizji, chociaż od piątku rano była ona nadal dostępna na oficjalnej stronie YouTube.
W piątek notowania akcji Apple były płaskie.
Krytycy byli oburzeni reklamą, argumentując, że to najnowszy sygnał, że Apple i inne firmy z branży Big Tech chcą zastąpić tradycyjną sztukę i rozrywkę swoimi technologicznymi gadżetami.
Reklama pojawiła się w ramach modernizacji oferty iPadów, która w ostatnich latach zmagała się ze spadkiem sprzedaży.
Aktor Hugh Grant, jeden z najwybitniejszych krytyków, opisał wideo jako „zniszczenie ludzkiego doświadczenia. Dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej.”
Znana ekspertka branży technologicznej Shelly Palmer stwierdziła, że reklama „wywróciła mi żołądek. Wtedy bardzo mnie to rozzłościło. Potem było mi po prostu smutno.”
„Dla mnie jest to przerażająca deklaracja sposobu, w jaki Apple myśli o społeczności kreatywnej” – powiedział Palmer.
Inni użytkownicy uznali, że reklama stanowi obrazę dziedzictwa współzałożyciela Apple, Steve’a Jobsa, a jeden z nich zażartował, że „nigdy by nie zatwierdził tej reklamy”.
„Miażdżenie pianina, trąbki i gitary wywołuje to samo pierwotne, przerażające świętokradztwo, co patrzenie na płonące książki” powiedział autor tekstów Crispin Hunt. „Zaskakująco głuchy na dźwięki ze strony Apple, który wcześniej umożliwiał i wspierał kreatywność. Ale sądzę, że zobaczą, jak bardzo to rozstrojone, gdy wyłączą automatyczne dostrajanie.
„Komu potrzebne jest ludzkie życie i wszystko, co sprawia, że warto żyć? Zanurz się w tej cyfrowej symulacji i oddaj nam swoją duszę. Z poważaniem, Apple” dodał scenarzysta „Facetów w czerni”, Ed Solomon.
Większość złości skierowano na post dyrektora generalnego Apple Tima Cooka na X, który zawierał reklamę. Post Cooka jest nadal aktualny i wyświetlono go ponad 57 milionów razy.
„Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4” – pisze Cook. „Wyobraź sobie wszystkie rzeczy, do których zostanie użyty”.
Nowy iPad Pro jest o 200 dolarów droższy niż jego poprzednia wersja i jest wyposażony w chip komputerowy M4, który ma obsługiwać funkcje sztucznej inteligencji.
To zamieszanie to kolejny ból głowy dla Apple, które ostatnio wywołało gniew organów regulacyjnych na kilku frontach w związku z obawami antymonopolowymi.
Na początku tego roku Departament Sprawiedliwości złożył historyczny pozew antymonopolowy, w którym zarzuca Apple podjęcie nielegalnych kroków w celu zapewnienia dominacji rynkowej swojemu iPhone’owi.