Apple przeprosił w rzadkich przypadkach, przyznając, że „nie trafił w sedno”, wyświetlając nową reklamę przedstawiającą ukochane symbole kulturowe, takie jak gitara i fortepian powoli zgniatany w kształt iPada Pro.

Mea culpa pojawiła się po tym, jak Apple przez wiele dni było atakowane w mediach społecznościowych w odpowiedzi na 60-sekundową reklamę zatytułowaną „Crush!” Różne narzędzia ludzkiej kreatywności, w tym farby, gramofon, a nawet rzeźbione popiersie, zostały zniszczone w rytm utworu „All I Ever Need Is You” Sonny’ego i Cher.

„Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie” – Tor Myhren, wiceprezes ds. komunikacji marketingowej firmy Apple, – stwierdził w oświadczeniu dla AdAge w czwartek.

Apple przyznał, że jego reklama „nie trafiła w sedno”. @tim_cook/X

„Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jaki użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada” – dodał Myhren. „Nie dotarliśmy do celu w tym filmie i jest nam przykro”.

Apple oświadczyło, że w wyniku ostrej reakcji nie planuje już emitować 60-sekundowej reklamy w telewizji, chociaż od piątku rano była ona nadal dostępna na oficjalnej stronie YouTube.

W piątek notowania akcji Apple były płaskie.

Krytycy byli oburzeni reklamą, argumentując, że to najnowszy sygnał, że Apple i inne firmy z branży Big Tech chcą zastąpić tradycyjną sztukę i rozrywkę swoimi technologicznymi gadżetami.

Reklama pojawiła się w ramach modernizacji oferty iPadów, która w ostatnich latach zmagała się ze spadkiem sprzedaży.

Aktor Hugh Grant, jeden z najwybitniejszych krytyków, opisał wideo jako „zniszczenie ludzkiego doświadczenia. Dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej.”

Znana ekspertka branży technologicznej Shelly Palmer stwierdziła, że ​​reklama „wywróciła mi żołądek. Wtedy bardzo mnie to rozzłościło. Potem było mi po prostu smutno.”

„Dla mnie jest to przerażająca deklaracja sposobu, w jaki Apple myśli o społeczności kreatywnej” – powiedział Palmer.

Aktor Hugh Grant opisał reklamę jako „zniszczenie ludzkiego doświadczenia”. @tim_cook/X
Apple nie planuje już emisji reklamy w telewizji. @tim_cook/X
Reklama pokazywała, jak kreatywne instrumenty są powoli miażdżone, aby stworzyć iPada. @tim_cook/X

Inni użytkownicy uznali, że reklama stanowi obrazę dziedzictwa współzałożyciela Apple, Steve’a Jobsa, a jeden z nich zażartował, że „nigdy by nie zatwierdził tej reklamy”.

„Miażdżenie pianina, trąbki i gitary wywołuje to samo pierwotne, przerażające świętokradztwo, co patrzenie na płonące książki” powiedział autor tekstów Crispin Hunt. „Zaskakująco głuchy na dźwięki ze strony Apple, który wcześniej umożliwiał i wspierał kreatywność. Ale sądzę, że zobaczą, jak bardzo to rozstrojone, gdy wyłączą automatyczne dostrajanie.

„Komu potrzebne jest ludzkie życie i wszystko, co sprawia, że ​​warto żyć? Zanurz się w tej cyfrowej symulacji i oddaj nam swoją duszę. Z poważaniem, Apple” dodał scenarzysta „Facetów w czerni”, Ed Solomon.

Większość złości skierowano na post dyrektora generalnego Apple Tima Cooka na X, który zawierał reklamę. Post Cooka jest nadal aktualny i wyświetlono go ponad 57 milionów razy.

Apple reklamowało iPada Pro jako swoje najcieńsze urządzenie w historii. Jabłko

„Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4” – pisze Cook. „Wyobraź sobie wszystkie rzeczy, do których zostanie użyty”.

Nowy iPad Pro jest o 200 dolarów droższy niż jego poprzednia wersja i jest wyposażony w chip komputerowy M4, który ma obsługiwać funkcje sztucznej inteligencji.

To zamieszanie to kolejny ból głowy dla Apple, które ostatnio wywołało gniew organów regulacyjnych na kilku frontach w związku z obawami antymonopolowymi.

Na początku tego roku Departament Sprawiedliwości złożył historyczny pozew antymonopolowy, w którym zarzuca Apple podjęcie nielegalnych kroków w celu zapewnienia dominacji rynkowej swojemu iPhone’owi.



źródło