Kiedy Bobby Peterson był stażystą w szkole prawniczej w 1985 r., spędził lato przy projekcie w hrabstwie Barron, ucząc się o mieszkańcach wsi, którzy nie byli objęci ubezpieczeniem zdrowotnym.

Zespół przeprowadził wywiady ze świadczeniodawcami opieki zdrowotnej i innymi źródłami instytucjonalnymi, ale nie wiedział, jak samodzielnie znaleźć osoby nieubezpieczone – dopóki nie zwrócił się do akt sądowych. Przeglądając pozwy wniesione przez podmioty świadczące opiekę zdrowotną przeciwko pacjentom mającym zaległe długi, Peterson skontaktował się z niektórymi oskarżonymi i poprosił o przesłuchanie ich.

„Wiele z tych osób miało opcje — po prostu nie mieli pomocy” — wspomina Peterson. Nie wiedzieli o różnych programach świadczeń, które mogły być dostępne. Brakowało im również zrozumienia, jak poruszać się po systemie i jak się o siebie ubiegać.

Projekt ten był objęty auspicjami Centrum Reprezentacji Publicznejklinika edukacyjna, która działała na Wydziale Prawa Uniwersytetu Wisconsin. Dyrektor programu, Louise Trubek, skierowała Petersona do projektu po tym, jak odbył rozmowę kwalifikacyjną w sprawie pracy w centrum.

Peterson dorastał w domu o niskich dochodach. Jako dziecko robotniczych rodziców, którzy przeprowadzili się z Milwaukee na przedmieścia Butler, był wychowywany przez matkę po rozwodzie rodziców.

„Zawsze interesował mnie dostęp do opieki zdrowotnej” – wspomina, jak powiedział Trubek. „Myślę, że szokujące jest to, że ludzie w tym kraju nie mają opieki zdrowotnej”.

Po uzyskaniu dyplomu prawnika, zrobieniu sobie przerwy na podróżowanie z plecakiem po Europie i odrzuceniu kilku możliwości związanych z prawem korporacyjnym, Peterson wrócił do Madison i odwiedził Trubka. Opierając się na jego pracy z 1985 roku, powiedziała mu, ośrodek zaproponował i otrzymał grant, który miał pomóc rodzinom o niskich i średnich dochodach w poruszaniu się na zmieniającym się rynku opieki zdrowotnej.

Nowy program miałby zatrudnić parę prawników, Peterson wspomina, jak mu powiedziała. „Powiedziała: ‘Powinieneś złożyć podanie’”.

Peterson mówi, że w ciągu sześciu lat uczestnictwa w programie doradztwa w zakresie świadczeń zdrowotnych prowadzonym przez ośrodek „zmieniliśmy trajektorię życia wielu klientów”.

W 1994 roku — dziewięć lat po pierwszym letnim doświadczeniu w hrabstwie Barron, Peterson zaczął działać na własną rękę, zakładając Advocacy & Benefits Counseling for Health Inc., kancelarię prawną non-profit działającą w interesie publicznym, która zajmowała się orędownictwem w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego.

W poniedziałek ABC for Health obchodzi 30. rocznicę — całe życie, w trakcie którego organizacja się rozwijała, rozszerzając swoją misję, ale zachowując swój cel. Zespół rozrósł się do 15 osób, z których większość doradza klientom, którzy stają w obliczu rachunków medycznych, których nie są w stanie zapłacić.

„Patrzymy na ludzi z rachunkami za leczenie i długami medycznymi i zadajemy sobie pytanie: «Jak możemy to naprawić?»” – mówi Peterson. „To jak wersja prawa dotycząca zdrowia publicznego – skupiamy się na zapobieganiu”.

Biura ABC for Health mieszczą się w dawnej spółdzielni Mifflin Street w Madison. (zdjęcie Wisconsin Examiner)

W swojej codziennej pracy ABC for Health doradza osobom, dla których opieka zdrowotna była czymś innym niż przystępna cenowo. Może to być ktoś, kto stoi w obliczu miażdżącego rachunku za leczenie, którego nie ma jak zapłacić, lub ktoś, kto stracił pracę, a wraz z nią ubezpieczenie zdrowotne sponsorowane przez pracodawcę.

Poradnictwo może polegać na informowaniu kogoś o planach zdrowotnych w ramach ustawy o niedrogiej opiece zdrowotnej (które nie istniały do ​​ostatniej dekady) lub, jeśli dana osoba się kwalifikuje, o BadgerCare (nazwa programu Medicaid w stanie Wisconsin obejmującego opiekę lekarską i usługi szpitalne).

Jeśli w grę wchodzi zadłużenie, doradcy ABC for Health pomogą klientom dowiedzieć się, czy kwalifikują się do Medicaid lub innych programów świadczeń. Ale będą także patrzeć wstecz na wierzyciela – podmiot świadczący opiekę zdrowotną.

Szpitale mają programy pomocy finansowej wymagane przez prawo, na przykład. Peterson twierdzi jednak, że różnią się one znacznie pod względem sposobu prowadzenia tych programów i tego, jak ciężko pracują, aby poinformować pacjentów, że pomoc w ogóle istnieje, zanim wyślą zaległe rachunki do agencji windykacyjnych.

Peterson chciałby, aby szpitale rutynowo pomagały kierować zadłużonych pacjentów do Medicaid, jeśli się kwalifikują. Jeśli szpitale wskazują na niskie stawki zwrotu kosztów Medicaid jako obronę przed brakiem cięższej pracy, aby zapisać zadłużonego pacjenta do programu, Peterson jest niesympatyczny.

„Jeśli pomagasz tym ludziom w ramach Medicaid, przynajmniej otrzymujesz jakąś zapłatę, zamiast ich wiązać i narażać na szwank ich zdolność kredytową” – mówi.

Doradcy ABC for Health widzieli również klientów, których dług medyczny obejmuje rachunki, które wymagają dodatkowej zapłaty za leczenie lub procedurę ponad to, co płaci Medicaid. W Wisconsin takie „rozliczanie salda” jest nielegalne, mówi Peterson. „Niektóre z tych długów nie mają prawa być ściągane”.

Oprócz bezpośredniej obsługi klientów ta organizacja non-profit jest także zdeklarowanym zwolennikiem polityki.

ABC for Health bada i raportuje trendy w zakresie pozwów składanych przez dostawców usług opieki zdrowotnej przeciwko pacjentom w związku z długami z tytułu usług medycznych — praktyką, którą Peterson uważa za szkodliwą społecznie i należy jej unikać.

Organizacja jest jedną z kilku w Wisconsin, które wezwały stan do rozszerzenia kwalifikowalności do Medicaid w zamian za federalną dotację na mocy ustawy Affordable Care Act. I otwarcie krytykowała odzyskiwanie kosztów urodzenia w ramach Medicaid — udając się do sądu, aby zażądać, aby ojciec, którego narodziny dziecka były objęte ubezpieczeniem Medicaid, ale którego własny dochód przekracza limit kwalifikujący do Medicaid, zwrócił to, co Medicaid wydał.

W ciągu lat od założenia ABC utworzyła kilka spółek zależnych. Pierwszą z nich była organizacja ABC for Rural Health, uruchomiona dwadzieścia lat temu, aby służyć społecznościom stanu Wisconsin poza obszarami miejskimi stanu.

HealthWatch Wisconsin jest komunikacji, edukacji i pomocy program. Wśród niedawnych wysiłków firmy znalazły się filmy wyjaśniające zakończenie Medicaid — przywrócenie wymogów rocznej rejestracji dla uczestników programu Medicaid. Filmy zostały wyprodukowane przez dyrektor operacyjną ABC for Health Brynne McBride.

Mój Plan Ubezpieczenia Inc. to biznes technologiczny która opracowuje aplikacje używane przez ABC for Health, a także niektóre do użytku publicznego i niektóre dla określonych rodzajów organizacji.

Wśród jej produktów znajduje się kalkulator internetowy, dzięki któremu osoby zainteresowane mogą ustalić, czy ich dochody mieszczą się powyżej czy poniżej federalnego progu ubóstwa, który jest punktem odniesienia przy ustalaniu kwalifikowalności do programu Medicaid i innych programów.

Inny program został zaprojektowany dla federalnie kwalifikowanych bezpłatnych i charytatywnych klinik opieki zdrowotnej, aby pomóc ustalić, do jakich programów świadczeń mogą kwalifikować się ich nieubezpieczeni pacjenci. Do czerwca ten program stosowany w małej grupie klinik pomógł 1025 pacjentom i członkom rodzin rozwiązać problem zadłużenia medycznego przekraczającego 1,4 miliona dolarów — spłacając 852 000 dolarów tego długu, powiedział Peterson.

Przez cały okres istnienia organizacji pomogła ona ponad 72 500 klientom i członkom rodzin znaleźć ubezpieczenie zdrowotne i usługi — populacji o większych potrzebach zdrowotnych z powodu ubóstwa lub niskich dochodów, rasy lub obu tych czynników. Peterson twierdzi, że nawet 20% populacji Wisconsin — ponad 1 milion osób — może skorzystać z niektórych usług oferowanych przez ABC for Health.

Według Petersona narzędzia technologiczne pomogły ABC for Health zwiększyć zasięg, ale nie widzi on braku potrzeby.

„Podwoiliśmy liczbę osób, którym obsłużyliśmy w latach 2022–2023” – mówi, a w tym roku „wygląda na to, że ponownie to podwoimy”.

OTRZYMAJ PORANNE NAGŁÓWKI DO TWOJEJ SKRZYNKI POCZTOWEJ

źródło