Zgoda należy do Sony kolejny duży zakład PlayStation w grach na żywo i strzelankach science fiction jest już za kilka miesięcy. Ostatnia partia zapowiedzi w końcu dała nam lepsze pojęcie, czego się spodziewać, a reakcje jak dotąd są tak samo mieszane, jak reakcje fanów po obejrzeniu początkowej rozgrywki na zeszłomiesięcznej prezentacji PlayStation 5.

Dzięki „już mamy strażnicy Galaktyki w domu„filmowy zwiastun i struktura strzelanki 5 na 5, łatwo ją zaszufladkować Zgoda jako kolejny Nadzorować clone, mając nadzieję wykorzystać rozczarowanie wokół kiepskiej kontynuacji tej gry. Ale strzelanka pierwszoosobowa na arenie od Firewalk Studios brzmi tak, jakby w rzeczywistości próbowała połączyć elementy z gier tak różnych jak Przeznaczenie 2 I Cenienie.

Gif: Studio Firewalk / Kotaku

Gracz komputerowy dobrze się bawiłem z wersją poglądową gry, ale jej postacie były dla mnie trochę meh. Bardzo dobry podsumował strzelaninę następująco: „Przeznaczenie strzelanie, z nieco wolniejszym ruchem i około dwukrotnie dłuższym czasem zabijania Wezwanie do służby.” IGN uznał ten ruch za niestały i miał wątpliwości co do równowagi i czytelności jego zajęć. Informator gierTymczasem sprawiał wrażenie, że gra prezentuje się na żywo o wiele lepiej niż na ostatnich zwiastunach.

To, czy ten pastisz może zamienić się w coś zabawnego, znacznie mniej trwałego w całym okresie życia nowoczesnej gry jako usługi, to pytanie, na które odpowiedź poznamy dopiero długo później Zgoda26 sierpnia data premiery na PS5 i PC. Na razie oto kilka nowych szczegółów na temat tego, jak działa strzelanka i co może ją wyróżniać z zatłoczonego pola:

W momencie premiery dostępnych będzie 12 map

Różne areny walki prezentują różne części Zgoda’sci-fi world i obejmują ufortyfikowaną placówkę Freewater, burzliwą platformę wędkarską Water Hazard, obiekt do zbierania piorunów Shock Risk i górskie obserwatorium Star Chamber. Blog o PlayStation stwierdza również, że gracze będą mogli przetestować mapę o nazwie Bone Mines w lipcu.

I sześć trybów, w tym niektóre bez odradzania się

Podglądowcy mieli okazję zagrać w trzy z tych trybów, z których jeden był podobny do Call of Duty’aKill Confirmed deathmatch, w którym gracze muszą odzyskać żetony z ciał przeciwników. Podczas gdy ten tryb obejmował odradzanie się, inne nie, a rundy kończyły się, gdy drużyna została wymazana. Zgodnie z Blog PlayStationobejmuje to Cargo Run, w którym gracze rywalizują o paczkę, oraz Clash Point, w którym walczą o kontrolę nad określonym obszarem.

Mam nadzieję, że lubisz podwójne (i potrójne) skoki

Każdy z 16 Freegunnerów (bohaterów) będzie miał unikalny zestaw statystyk i umiejętności, a nawet lekkie mechanizmy budowania talii, aby dostosować ławkę bohaterów przed każdym meczem. Jedną rzeczą, którą ma większość Freegunnerów, są podwójne skoki. Według Gracz komputerowyniektórzy mają nawet potrójne skoki. Mają także uniki, które na chwilę przenoszą kamerę do widoku z trzeciej osoby.

Nie ma superumiejętności ani supermocy

w odróżnieniu Nadzorować I Wartość, Gracz komputerowy raporty, że nie ma superumiejętności Zgoda (lub supers, jeśli jesteś Przeznaczenie– naćpany jak ja). Każdy Freegunner ma dwie unikalne umiejętności, takie jak gigantyczny robot 1-Off, który może wysysać śmieci, a także jedną umiejętność pasywną. Jednak w trakcie meczu nie można naładować licznika, który pozwoliłby ci siać spustoszenie w drużynie przeciwnej.

Gracze mogą rozmieszczać struktury, aby pomóc im pozostać w pobliżu

Co Zgoda ma, według Informator gier I Ekranowa tyradato umiejętności, które rozmieszczają sprzęt, który wytrzymuje pomiędzy rundami, chyba że zostanie zniszczony przez twoich wrogów. Ta lekka mechanika, w której gracze mogą próbować kontrolować określone obszary mapy za pomocą trwałych tarcz, podkładek leczących i innych korzystnych struktur, z pewnością może dodać nową warstwę taktyki do walk na arenie.

Co sprawia, że Zgoda unikalny?

Jeśli chodzi o to, że strzelanka Sony ma jakiś wyróżniający się gadżet, to wydaje się, że jest nim sposób, w jaki działa przełączanie się między postaciami w trakcie rozgrywki. Gracz komputerowy raportuje, że gracze poszerzają swój skład, „ratując” różne postacie i mogą wziąć tylko sześć z nich do danej bitwy. Jednakże, gdy zamieniają się między sobą podczas rund lub odrodzenia, mogą dodać premię klasową poprzedniej martwej postaci do swojej obecnej, zapewniając ponad 100 różnych kombinacji premii do zabawy w dowolnym momencie.

Aktualizacje po premierze będą bezpłatne

Firewalk Studios wspomniało już o planach cotygodniowego wydawania nowego zwiastuna filmowego przedstawiającego postacie w grze i uniwersum. Teraz studio potwierdziło również, że przyszłe aktualizacje zawartości będą bezpłatne. Oto dokładny język z Blog PlayStation: „poznaj tylko część zawartości, która będzie dostępna po premierze gry 23 sierpnia i będzie z czasem poszerzana dzięki aktualizacjom po premierze bez dodatkowych kosztów”.

Mikrotransakcje będą jedynie kosmetyczne

Podobnie jak cena 40 dolarów Helldivers 2, Zgoda jest gdzieś pomiędzy obecnym modelem freemium Ostrzeżenia 2 i stary, pełnopłatny tryb lootboxa z oryginału Overwatch. Firewalk Studios zapewniło VGC że jedyne płatne mikrotransakcje w grze będą miały charakter kosmetyczny. „Istnieją czysto kosmetyczne elementy, które możesz wybrać, aby jeszcze bardziej dostosować wygląd swojej postaci i które możesz kupić” – powiedziało studio VGC. „Nie mają one wpływu na rozgrywkę. Bardzo mocno wierzymy, że wszyscy nasi gracze powinni mieć dostęp do pełnego doświadczenia.” Wygląda na to, że nowe mapy, postacie i tryby będą bezpłatne i dostępne dla każdego posiadacza gry.

Weekendy wczesnego dostępu do wersji beta przypadają w lipcu

Gracze będą mogli spróbować Zgoda dla siebie w przyszłym miesiącu. Zamknięta beta wczesnego dostępu odbędzie się w dniach 12–14 lipca i wymaga wcześniejszego zamówienia gry, aby się do niej dostać (jedno wcześniejsze zamówienie daje pięć kluczy, więc tylko jedna osoba z twojej grupy znajomych musi przyjąć cios). Otwarta beta, która jest darmowa dla wszystkich, odbędzie się w dniach 18–21 lipca. Podczas tych beta testów, które są w zasadzie tylko wersjami demonstracyjnymi, gracze będą mieli dostęp do wszystkich 16 Freegunnerów, czterech map i trzech trybów. Jest też wersja „deluxe” gry za 60 USD, która daje graczom wczesny dostęp do pełnej wersji gry na trzy dni przed premierą 20 sierpnia.



źródło