W sytuacji, gdy wypalenie zawodowe osiąga rekordowy poziom, pracownicy osiągają punkt krytyczny. Aż 88% pracowników twierdzi, że jest wypalonych, zgodnie z niedawnym badaniem przeprowadzone przez MyPerfectResume. Co jeszcze bardziej szokujące, w rezultacie wielu z nas wyraża złość w pracy. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 87% respondentów miało wybuch złości w pracy, a połowa przyznała się do wielu wybuchów. Jednak te napady złości nie są pozbawione wyrzutów sumienia. Dziewięciu na dziesięciu pracowników twierdzi, że żałuje, że mieli napady złości w biurze.

Wyrażanie gniewu w pracy przyczynia się do toksycznego środowiska pracy. Na podstawie raportu, najczęstsze rodzaje incydentów obejmują:

  • Krzyczeć na współpracownika
  • Wcześniejsze wyjście z pracy
  • Grożąc odejściem
  • Używanie wulgarnego języka
  • Nagłe opuszczenie spotkania

Szaleństwo w pracy szkodzi naszemu zdrowiu psychicznemu i zakłóca produktywność. Jak zatem zarządzać emocjami, aby utrzymać pozytywne miejsce pracy? Przyjrzyjmy się skutkom negatywnych emocji i pięciu zdrowym sposobom radzenia sobie ze złością w pracy.

Skutki bycia złym w pracy

Badania z Wharton ujawnia, że ​​okazywanie złości w pracy może zaciemnić nasz osąd do tego stopnia, że ​​stajemy się egocentryczni. Wtedy tracimy zdolność widzenia problemów z punktu widzenia innej osoby, co może utrudniać rozwiązywanie konfliktów. Innym powodem, dla którego złość jest szkodliwa w miejscu pracy, jest to, że może ona udzielać się współpracownikom, podwładnym, a nawet menedżerom. W rezultacie wzrasta poziom stresu, co przyczynia się do niepokoju.

Najczęstsze przyczyny złości w pracy

Ludzie odczuwają złość w pracy z różnych powodów. Niektóre z nich obejmują:

Toksyczne środowisko pracy: Słabe przywództwo lub brak zaufania mogą prowadzić do negatywnego nastawienia do pracy.

Nadmierne obciążenie pracą: Jeśli ciągle musisz sprostać nierealnym terminom i brakuje Ci równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, prawdopodobnie będziesz odczuwać większy stres, co może prowadzić do złości w miejscu pracy.

Niesprawiedliwe traktowanie: Poczucie dyskryminacji lub niedoceniania może przyczyniać się do gniewu w pracy.

5 sposobów radzenia sobie ze złością w pracy

Teraz, gdy rozumiesz negatywny wpływ i typowe przyczyny gniewu, skupmy się na radzeniu sobie z emocjami. Oto pięć strategii radzenia sobie z gniewem w pracy.

Zrozum, co Cię wyzwala

Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, jest zaprzeczenie swojemu gniewowi. Zamiast tego, przyznaj, że jest to normalna reakcja i zbadaj swoje uczucia. Zidentyfikuj przyczynę, rozumiejąc, co Cię wyzwala. Jednym z pomysłów jest zapisanie okoliczności, które powodują, że odczuwasz silne emocje. Prowadzenie dziennika pomaga również zlokalizować fizyczne objawy gniewu, takie jak napięte mięśnie lub szybkie bicie serca. Z czasem zaczniesz dostrzegać wzorce i przewidywać sytuacje, które mogą wywołać gniew. Pisanie o swoich doświadczeniach pomoże Ci również przetwarzać emocje bardziej produktywnie.

Opracuj mechanizmy radzenia sobie

Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem pomagają radzić sobie ze stresem w pozytywny sposób. Niektóre przykłady obejmują ćwiczenia oddechowe i uważność. Czasami najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest wzięcie przerwy i odejście. Oddychanie pudełkowe to prosta technika głębokiego oddychania stosowana przez osoby pracujące w zawodach o wysokim poziomie stresu. Podejście to obejmuje cztery podstawowe kroki, z których każdy trwa cztery sekundy:

1. Wdech

2. Wstrzymanie oddechu

3. Wydech

4. Wstrzymanie oddechu

Oddychanie pudełkowe polega na przywróceniu wzorca oddechu do stanu relaksu i oczyszczeniu umysłu. Ostatecznie może pomóc Ci poradzić sobie ze stresującymi sytuacjami poprzez rozładowanie gniewu w pracy.

Przeformułuj swoje myśli

Możesz zmienić swoją perspektywę, kwestionując uczucie złości i przeformułowując swoje myśli. Zacznij od zastąpienia negatywnych przekonań pozytywnymi stwierdzeniami. Oto kilka przykładów pozytywnego mówienia do siebie:

  • Nie ma nic złego w popełnianiu błędów.
  • W tej sytuacji nie muszę się udowadniać. Mogę zachować spokój.
  • Mój gniew jest znakiem. Czas poćwiczyć pozytywną rozmowę ze sobą i zrelaksować się.
  • Nie muszę być cały czas kompetentna. To w porządku czuć się niepewnie.
  • Nie da się kontrolować sytuacji i ludzi w pracy. Jedyne, co mogę kontrolować, to ja i to, jak reaguję.

Ćwicz rozwiązywanie problemów

Zamiast skupiać się na swoim gniewie, pomyśl o znalezieniu rozwiązań. Na przykład, jeśli współpracownik prosi cię o przysługę 10 minut przed wyjściem na koniec dnia, rozważ swoje opcje. Jednym z pomysłów jest ustalić zdrowe granice spokojnie dając im znać, że już masz zobowiązanie. Albo możesz im pomóc tym razem, ale daj im znać, że masz osobiste zobowiązania po pracy, które są priorytetem. Analizując sytuację, możesz zmniejszyć gniew i skupić się na konstruktywnym zachowaniu.

Zainwestuj w dbanie o siebie

Radzenie sobie ze złością w pracy wymaga także dbania o siebie poza pracą. Aby zmniejszyć stres, angażuj się w zdrowe zajęcia, takie jak ćwiczenia, joga lub hobby. Pomaga także w budowaniu solidnego systemu wsparcia. Znajdź zaufanych przyjaciół i rodzinę, z którymi możesz podzielić się swoimi uczuciami. Jeśli wydaje się, że Twoja złość w pracy narasta, rozważ skorzystanie z profesjonalnej pomocy u terapeuty lub doradcy. Dbając o swój dobrostan psychiczny i fizyczny, zbudujesz odporność i pewność siebie.

Radzenie sobie ze złością nie polega na zaprzeczaniu swoim uczuciom. Zamiast tego chodzi o nauczenie się radzenia sobie ze złością w konstruktywny sposób. Stosując się do tych strategii, stworzysz bardziej pozytywne środowisko, zachowując jednocześnie spokój w pracy.


Jesteś kobietą potrzebującą pomocy w zmianie ścieżki kariery? Pobierz mój DARMOWY 22-stronicowy e-book: Jak profesjonalne kobiety mogą opanować zmianę kariery!

źródło