Gry niezależne to biznes „dominujący sercem”.

Mój kumpel występował w reality show „Taking Care of Business”, w którym eksperci spadali na spadochronach, aby pomóc małym firmom z problemami w naprawie tonących statków.

Pamiętam jeden epizod z parą, która była właścicielką pensjonatu w Harlemie, społeczności w Nowym Jorku. Kiedy doradcy pojawili się pod wskazanym adresem, od razu natknęli się na problem nr 1: Trudno było znaleźć miejsce. Gdzie było oznakowanie? Pamiętam, że właściciele mówili, że nie chcą znaku, bo obawiali się, że przyciągnie on zbyt wiele uwagi w okolicy.

Następny numer: Lokal oferował łóżka, ale bez śniadań, bo jeśli pamięć pamięta, właściciele nie byli rannymi ludźmi. Program kazałby pomyśleć, że jest to firma, która mogła wymagać większego skupienia się na potrzebach klienta.

Nasz „Dodatkowy kredyt ekonomiczny” dokumentalny w tym miesiącu, 2012 „Gra niezależna: film”, charakteryzuje się większą liczbą przedsiębiorców, którzy są mniej niż laserowo skupieni na kliencie. Widzimy parę programistów pracujących gorączkowo przez lata, aby ukończyć niezależną grę o nazwie Super Mięsny Chłopiec, przedstawiający na szczęście postać o niskiej rozdzielczości, która jest zbudowana z mięsa i nie ma skóry.

Ten projekt nie jest hobby. Jeden z programistów, Tommy Refenes, wskazuje, że potrzebuje jedynie zysku netto w wysokości 20 000 dolarów w ciągu dwóch lat, jeśli będzie dalej żył prosto. Refenes to wiele rzeczy, ale nie jest sprzedawcą — twierdzi, że nie obchodzi go, czy gracze pomyślą, że jego gra jest okropna. Dla Refenes nie chodzi o zadowolenie klientów.

„Bo chociaż jest to gra, którą ludzie powinni kupować” – mówi w filmie – „nie jest to gra, którą stworzyłem dla ludzi. Wiesz, zrobiłem to dla siebie.

Teraz trener małych firm (Small Business Administration może pomóc w jego zdobyciu) usłyszą to i pokręcą głową z rozpaczy. Konwencjonalna mądrość mówi, że startup potrzebuje biznesplanu, a każdy biznesplan będzie zawierał sekcję, w której określisz docelowy rynek dla produktu oraz to, w jaki sposób produkt zaspokoi potrzeby klienta lepiej niż konkurencja.

Nie jestem jednak trenerem małych firm. Obserwując, jak Refenes pracuje nad realizacją swojej wizji gry niezależnej, jestem po jego stronie, nawet jeśli wydaje się, że gardzi własnym rynkiem. Jeśli potrzebujesz biznesplanu skupiającego się szczególnie na potencjalnych klientach, są do tego firmy — takie, które tworzą lub publikują tzw. mecze z potrójnym A.

Twórcy niezależnych gier, tacy jak Refenes i jego współtwórca, Ed McMillen, mogą zaoferować wyjątkową wizję sposobu, w jaki artysta może podejść do płótna: żadna grupa fokusowa potencjalnych nabywców nie domagałaby się, aby Picasso wykonał portrety twarzy wyglądających na dwa sposoby natychmiast. „Dora Maar z kotem” sprzedana za 95 milionów dolarów choć nie za życia Picassa. Czy porównuję Super Meat Boy do arcydzieła Picassa? Myślę, że jestem.

Kiedy przedsiębiorca Anthony K. Tjan pracował nad książką z 2012 roku, której był współautorem, pt „Serce, spryt, odwaga i szczęście” przeprowadził ankietę wśród setek start-upów, które odniosły sukces i odkrył, że 70% nie zaczęło od biznesplanu. W książce dzieli przedsiębiorców na kilka kategorii, w tym taką, która całkiem dobrze pasuje do twórców z filmu: „Dominujący sercem”.

Są to ludzie, których „podróże służbowe rozpoczęły się w innym miejscu, miejscu, które nazywamy Sercem. Powstały nie na podstawie dokumentu, ale z wyczuciem i działaniem na rzecz autentycznej wizji” – dodał. Tjan napisał w Harvard Business Review. „Jasność celu i pasja rządziły dniem, ponieważ mniej czasu spędzano na pisaniu o pomyśle, a więcej na jego robieniu”.

Ostatecznie, gdy wizja płynąca z serca zostanie zrealizowana, fachowa rada jest taka, aby zbadać i zrozumieć swój niszowy rynek, aby móc zaoferować coś dobrego ludziom, którzy to docenią. W filmie Refenes w dalszym ciągu twierdzi, że nie obchodzi go, co ludzie myślą o jego grze, nawet po jej wydaniu w ramach efektownej promocji na konsolę Xbox. Jednak twarz Refenesa rozjaśnia się z przyjemności, gdy ogląda filmy przedstawiające graczy, którzy są zachwyceni tym, co wyprodukowało Team Meat. To, co myślą klienci, ma znaczenie, jeśli nie na początku, to na końcu.


Jak oglądać i grać razem z nami

„Indie Game: The Movie” jest dostępne dla wypożyczaj lub kupuj na kilku platformach streamingowych. Przez cały miesiąc udostępniamy także niektóre z ulubionych gier naszych pracowników i chętnie dodamy także niektóre z Twoich! Jakie gry wideo lubiłeś jako dziecko? Czy nadal nimi grasz? Czy masz nowego ulubieńca?

Wyślij nam swoje typy i historie, odpowiadając na tego e-maila lub wysyłając wiadomość na adres [email protected].

Na świecie wiele się dzieje. Przez to wszystko Marketplace jest tu dla Ciebie.

Polegasz na platformie Marketplace, która analizuje wydarzenia na świecie i w przystępny i oparty na faktach sposób informuje Cię, jak na Ciebie wpływają. Aby było to możliwe, liczymy na Wasze wsparcie finansowe.

Twoja dzisiejsza darowizna zasila niezależne dziennikarstwo, na którym polegasz. Za jedyne 5 USD miesięcznie możesz pomóc w utrzymaniu Marketplace, abyśmy mogli na bieżąco raportować rzeczy, które są dla Ciebie ważne.

źródło