Ubera nabywa Bohater dostawy jedzeniepanda firmę dostawczą na Tajwanie za 950 milionów dolarów.
Transakcja, ogłoszony Oczekuje się, że zamknięcie nastąpi we wtorek (14 maja) w pierwszej połowie przyszłego roku i nastąpi w momencie, gdy firma Delivery Hero chciała ograniczyć swoją działalność w Azji.
„Dzięki swojej obecności na Tajwanie Uber jest w stanie najlepiej wykorzystać znaczące działania lokalne opracowane przez Delivery Hero i foodpanda w ciągu ostatnich lat i dalej inwestować w poprawę komfortu konsumentów, sprzedawców i dostawców” – spółki – napisano w komunikacie prasowym.
Po sfinalizowaniu transakcji lokalni konsumenci, sprzedawcy i dostawcy Foodpanda przeniosą się do Uber Eats– podały firmy. Uber i Delivery Hero zawarły również osobną umowę, na mocy której Uber zakupi akcje Delivery Hero o wartości 300 milionów dolarów.
Jak twierdzą firmy, przejęcie – które według firm jest największą tego typu transakcją w historii Tajwanu poza branżą półprzewodników – zapewni konsumentom większy wybór pod względem rodzajów żywności i punktów cenowych poprzez połączenie Uber Eats i sprzedawców foodpanda w jedną platformę, zgodnie z ogłoszeniem.
„Na przykład konsumenci odniosą korzyści z połączenia szerszej oferty Ubera na północnym Tajwanie i w głównych ośrodkach miejskich z porównywalną siłą Foodpanda na południowym Tajwanie i w mniejszych miastach” – czytamy w komunikacie.
„Lepsza obsługa konsumentów pomaga zwiększyć liczbę zamówień od sprzedawców, a więcej zamówień od sprzedawców oznacza większe możliwości zarobku dla dostawców”.
Ogłoszenie następuje trzy miesiące po ogłoszeniu tej informacji przez firmę Delivery Hero z Berlina odwołał dyskusje sprzedać swoją działalność związaną z foodpandą w kilku innych krajach azjatyckich: Singapurze, Malezji, Filipinach, Tajlandii, Kambodży, Birmie i Laosie.
Kilka tygodni wcześniej firma, która nabyła Foodpandę w 2016 r., była pewna, że transakcja zostanie sfinalizowana.
„W tamtym czasie firma uważała, że osiągnęła porozumienie z potencjalnym nabywcą w sprawie podstawowych warunków sprzedaży przedsiębiorstwa” – stwierdziła spółka. „Jednak Delivery Hero podjął decyzję o wycofaniu się z negocjacji, ponieważ nie ma to już miejsca”.
Tymczasem w zeszłym tygodniu firma PYMNTS zbadała usługę Uber Eats niedawne partnerstwo z Instacartzauważając, że mogłoby to zaspokoić potrzeby wielu konsumentów, którzy „chcą móc zaspokoić swoje potrzeby w zakresie restauracji i artykułów spożywczych z jednego, ujednolicona platforma cyfrowa co ułatwia szerszy zakres ich codziennych czynności.”
Badanie inteligencji PYMNTS „Zainteresowanie konsumentów aplikacją codzienną” wykazało, że 35% konsumentów w USA wykazało duże zainteresowanie aplikacją do codziennego użytku, przy czym 69% stwierdziło, że chciałoby kupować artykuły spożywcze za pomocą takiej aplikacji, a 65% chciałoby robić zakupy w restauracjach.