Uber płaci 950 milionów dolarów za tajwańską działalność Delivery Hero

Ubera nabywa Bohater dostawy jedzeniepanda firmę dostawczą na Tajwanie za 950 milionów dolarów.

Transakcja, ogłoszony Oczekuje się, że zamknięcie nastąpi we wtorek (14 maja) w pierwszej połowie przyszłego roku i nastąpi w momencie, gdy firma Delivery Hero chciała ograniczyć swoją działalność w Azji.

„Dzięki swojej obecności na Tajwanie Uber jest w stanie najlepiej wykorzystać znaczące działania lokalne opracowane przez Delivery Hero i foodpanda w ciągu ostatnich lat i dalej inwestować w poprawę komfortu konsumentów, sprzedawców i dostawców” – spółki – napisano w komunikacie prasowym.

Po sfinalizowaniu transakcji lokalni konsumenci, sprzedawcy i dostawcy Foodpanda przeniosą się do Uber Eats– podały firmy. Uber i Delivery Hero zawarły również osobną umowę, na mocy której Uber zakupi akcje Delivery Hero o wartości 300 milionów dolarów.

Jak twierdzą firmy, przejęcie – które według firm jest największą tego typu transakcją w historii Tajwanu poza branżą półprzewodników – zapewni konsumentom większy wybór pod względem rodzajów żywności i punktów cenowych poprzez połączenie Uber Eats i sprzedawców foodpanda w jedną platformę, zgodnie z ogłoszeniem.

„Na przykład konsumenci odniosą korzyści z połączenia szerszej oferty Ubera na północnym Tajwanie i w głównych ośrodkach miejskich z porównywalną siłą Foodpanda na południowym Tajwanie i w mniejszych miastach” – czytamy w komunikacie.

„Lepsza obsługa konsumentów pomaga zwiększyć liczbę zamówień od sprzedawców, a więcej zamówień od sprzedawców oznacza większe możliwości zarobku dla dostawców”.

Ogłoszenie następuje trzy miesiące po ogłoszeniu tej informacji przez firmę Delivery Hero z Berlina odwołał dyskusje sprzedać swoją działalność związaną z foodpandą w kilku innych krajach azjatyckich: Singapurze, Malezji, Filipinach, Tajlandii, Kambodży, Birmie i Laosie.

Kilka tygodni wcześniej firma, która nabyła Foodpandę w 2016 r., była pewna, że ​​transakcja zostanie sfinalizowana.

„W tamtym czasie firma uważała, że ​​osiągnęła porozumienie z potencjalnym nabywcą w sprawie podstawowych warunków sprzedaży przedsiębiorstwa” – stwierdziła spółka. „Jednak Delivery Hero podjął decyzję o wycofaniu się z negocjacji, ponieważ nie ma to już miejsca”.

Tymczasem w zeszłym tygodniu firma PYMNTS zbadała usługę Uber Eats niedawne partnerstwo z Instacartzauważając, że mogłoby to zaspokoić potrzeby wielu konsumentów, którzy „chcą móc zaspokoić swoje potrzeby w zakresie restauracji i artykułów spożywczych z jednego, ujednolicona platforma cyfrowa co ułatwia szerszy zakres ich codziennych czynności.”

Badanie inteligencji PYMNTS „Zainteresowanie konsumentów aplikacją codzienną” wykazało, że 35% konsumentów w USA wykazało duże zainteresowanie aplikacją do codziennego użytku, przy czym 69% stwierdziło, że chciałoby kupować artykuły spożywcze za pomocą takiej aplikacji, a 65% chciałoby robić zakupy w restauracjach.

źródło