Nowe pomieszczenia kontroli transmisji na UTSA odzwierciedlają nową rzeczywistość medialną College Sports

Dodane możliwości obsługują zadania produkcyjne American Athletic Conference

Sporty uniwersyteckie wyglądają i brzmią w coraz większym stopniu podobnie do tego, co oglądają widzowie oglądający najważniejsze ligi w krajowych stacjach nadawczych. Rosnące wyrafinowanie i możliwości szybko rozwijających się uniwersyteckich zakładów produkcyjnych odzwierciedlają kombinację dynamiki: efekt prawa Moore’a (zwiększona moc technologii cyfrowej przy spadających kosztach), wykorzystanie transmisji sportowych jako część strategii rekrutacji i dotarcia do odbiorców w obliczu dwucyfrowy spadek liczby zapisów do szkół czteroletnichoraz mandaty dotyczące konferencji sportowych na uczelniach, zwiększające minimalną liczbę rocznych produkcji szkół członkowskich.

Katie Meyers z UTSA: „(Opóźnienie związane z pandemią) sprawiło, że uzyskanie prądu było pewnym wyzwaniem, ale wszystko, co mamy teraz, to w zasadzie aktualny model”.

To, co udoskonalona technologia może umożliwić szkołom, jest niezwykłe. Na przykład w marcu zeszłego roku w ramach transmisji meczów na żywo organizowanych przez Uniwersytet Teksasu w San Antonio (UTSA) Athletics uruchomiono dwie najnowocześniejsze pomieszczenia do kontroli transmisji w Centrum Doskonałości Lekkoatletyki Roadrunner.

Nowe sterownie, zbudowane i wyposażone kosztem ponad 5 milionów dolarów, pozwolą UTSA Athletics na produkcję wysokiej jakości produkcji na żywo, spełniających standardy określone przez American Athletic Conference i ESPN. Nowe sterownie będą produkować transmisje ESPN+ lub transmisję strumieniową wszystkich domowych meczów koszykówki mężczyzn i kobiet UTSA, a także większości transmisji domowych meczów baseballu, piłki nożnej, softballu i siatkówki. Pomieszczenia kontrolne będą również wykorzystywane do produkcji wideo na żywo podczas wydarzeń w Convocation Center.

„Ukończenie projektu nadawczo-produkcyjnego było nie lada wyczynem” – mówi Zastępca dyrektora ds. lekkoatletyki, usługi kreatywne, Katie Meyersktóry nadzoruje produkcję programów telewizyjnych dla UTSA Athletics. „Zajęło to ponad dwa lata planowania i realizacji przez wiele stron: UTSA Athletics, American Conference, ESPN, a także naszych partnerów zewnętrznych, którzy pomagali nam w budowie i wykonaniu fizycznej sterowni oraz elementów naszego udogodnienia.”

Do zakończenia roku akademickiego 2023–24 UTSA Athletics wyprodukuje prawie 70 transmisji na żywo, zarówno wewnętrznie, jak i we współpracy z Jeff Watts Productions, która wcześniej zajmowała się produkcjami sportowymi UTSA. UTSA Athletics spodziewa się co roku organizować ponad 100 wydarzeń na żywo w nowych pomieszczeniach kontrolnych.

Pakiet techniczny

W nowych obiektach wdrażane są platformy do produkcji wideo Ross: jednostki odtwarzające Mira, routery Ultrix, Xpression do grafiki, Tria do odtwarzania klipów i dwa przełączniki Ross. Sprzęt audio — płyta Yamaha QL5 jako główna konsola audio, mniejsza płyta Yamaha DM3-D do przejść i pokazów Jumbotron — działa w sieci Dante. Pakiety zostały dostarczone przez integratora z siedzibą w Dallas, firmę Digital Resources, która zbudowała obiekty zaprojektowane w ciągu ostatnich trzech lat przez szereg dyrektorów personelu w tym okresie.

Elliott Griesen z USTA nadzoruje codzienną działalność związaną z transmisjami i produkcjami na wideoboardach wydziału lekkoatletyki.

Transmisję na żywo produkuje 12-osobowy niezależny zespół: spiker na żywo, analityk kolorów, producent, reżyser, inżynier transmisji, operator grafiki, operator powtórki, moduł cieniujący kamery, trzech operatorów kamer i inżynier dźwięku. Dołączywszy do załogi 22 kwietnia br. Dyrektor ds. produkcji sportowej, Elliott Griesen nadzoruje codzienną działalność związaną z transmisjami na żywo i produkcjami na tablicach wideo UTSA Athletics.

„Wszystko zaczęło się około 2020 r., więc był to proces trwający 3,5 roku, częściowo przerwany przez pandemię” – mówi Meyers. Dodaje, że opóźnienie wpłynęło na wybory technologiczne – jak się okazuje pozytywnie – ponieważ platformy zmieniały się i ewoluowały w tym czasie: „Próba uzyskania aktualności była pewnym wyzwaniem, ale wszystko, co mamy teraz, to w zasadzie aktualny model. Zamawiając w latach 2020, 2021, wszystko było bardzo opóźnione, co w pewnym sensie pomogło nam na dłuższą metę zdobyć nowsze modele.

Wyzwania kadrowe

Stałym wyzwaniem dla kolegialnych obiektów sportowo-produkcyjnych jest kwestia kadrowa, która nasila się wraz ze wzrostem skali produkcji. Zobowiązana przez American Athletic Conference do wyprodukowania co najmniej 50 meczów innych niż piłka nożna i koszykówka rocznie i mająca nadzieję, że w przyszłości będzie produkować 100 lub więcej przedstawień rocznie, szkoła – w pierwszym roku jej członkostwa – musiała szybko ruszyć z miejsca jego otwarcie 16 marca. (Minimalne wymagania produkcyjne ESPN stanowią wyzwanie od czasu założenia sieci SEC i ACC odpowiednio w 2014 i 2019 r.)

Meyers twierdzi, że obecnie w placówkach od 15% do 20% pracują studenci, a resztą zajmują się freelancerzy. Jednak w dzisiejszych czasach znalezienie i utrzymanie czeladników techników transmisji nie jest łatwe.

„Prawdopodobnie moim największym wyzwaniem w uruchomieniu studia było po prostu znalezienie (personelu)” – zauważa. „Wielu uczniów, z którymi rozmawiamy, chce występować przed kamerą, a nie za kamerą. Znalezienie osób zainteresowanych taką działalnością było dużym wyzwaniem. Wiele osób, które z nami współpracowały, pracuje także w drużynie (NBA) Spurs, więc gdy pojawiały się konflikty z tymi meczami, zdecydowanie wyzwaniem było znalezienie 11 osób do poprowadzenia programu.

Nowe pomieszczenia kontroli transmisji na UTSA odzwierciedlają nową rzeczywistość medialną College Sports

Obecnie produkcje Uniwersytetu Teksasu w San Antonio Athletics, w których skład wchodzą obecnie 15–20% studentów, do końca sezonu 2024–25 mają być w 100% prowadzone przez studentów.

Kolejnym dużym wyzwaniem było to, że na stadionie bardzo rzadko pojawiały się codziennie te same osoby na każdym meczu, co skutkowało, zdaniem Meyersa, czasami niespójnymi wynikami. Mówi, że celem do końca sezonu 2024–2025 jest osiągnięcie kadry kierowanej w 100% przez studentów i ustalenie stałych wartości produkcji.

„To problem narodowy” – kontynuuje. „Myślę, że szczególnie obecnie w środowisku uniwersyteckim, kiedy PAC 12 się rozpada i wszystkie szkoły muszą budować własne studia produkcyjne, ogromnym wyzwaniem jest samo znalezienie ludzi, którzy się tym zajmą, i zapewnienie spójności w tym procesie. To właśnie słyszę od ludzi, z którymi rozmawiam na uniwersytetach w całym kraju.

Nowa rzeczywistość uczelni sportowych

Połączenie sterowni było ogromnym zadaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę przyspieszenie ostatnich kilku miesięcy — „Konferencje (kolegialne) obecnie nakładają obowiązek (możliwości produkcji i transmisji) bycia członkiem konferencji” – mówi. „Myślę, że to mówi wszystko – a także fakt, że sama Meyers stała się częścią tego wysiłku dopiero w styczniu ubiegłego roku.

„Przyszłam wiedząc, że za dwa miesiące wejdziemy na antenę, wiedząc, że muszę to przygotować” – mówi, wspominając infrastrukturę światłowodową i sieć sieciową obiektu jako największe wyzwanie techniczne w tym okresie.

Podkreśla także znaczenie domowej produkcji dla sportów uniwersyteckich, zarówno dla marek szkół, jak i dla przestrzegania wymogów konferencji. Co mniej oczywiste, muszą też sprostać oczekiwaniom widzów, którzy mają do wyboru dziesiątki transmisji sieciowych.

Wysiłek i wydane ponad 5 milionów dolarów były tego warte, mówi Meyers.

„Powodem, dla którego przenieśliśmy się na konferencję amerykańską” – mówi – „był fakt, że dla UTSA był to krok naprzód ze względu na możliwości związane z transmisją i zainteresowaniem całego kraju. Po raz pierwszy wszystkie nasze sporty przyciągają uwagę całego kraju; UTSA byłaby teraz w oczach opinii publicznej znacznie bardziej widoczna niż wcześniej, dzięki naszym meczom piłki nożnej i może 10 meczom koszykówki rocznie. Myślę, że był to naprawdę ważny krok dla uniwersytetu i wydziału lekkoatletyki”.



źródło