Firma Flooring przejmuje kalifornijski styl życia

ENCINITAS – Coraz więcej osób patrzy z góry na ich produkty, ale dla CALI to dobrze.

Firma produkująca podłogi została uznana przez Inc. 500 za jedną z najszybciej rozwijających się firm 13 lat z rzędu, a dyrektor generalny i prezes Doug Jackson został finalistą w regionie Pacific Southwest międzynarodowego konkursu Przedsiębiorca Roku Ernst & Young LLP uznanie.

Region południowo-zachodniego Pacyfiku obejmuje południową Kalifornię, Arizonę i Nevadę, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni 7 czerwca przed awansem do etapu krajowego konkursu.

Jackson powiedział, że pracownicy Ernst & Young byli pod wrażeniem tego, jak CALI przyjęła kalifornijski styl życia, aby stworzyć rozpoznawalną markę w branży, która może być „wyjątkowo nudna”.

„Ludzie naśmiewają się z naszej polityki i ruchu drogowego, ale nie z naszego stylu życia” – stwierdził.

Takie podejście widać w całej siedzibie firmy przy Encinitas Boulevard, dokąd około rok temu przeniosła się z Mira Mesa. Nazwa linii produktów z twardego drewna pochodzi od regionów winiarskich Kalifornii, a nazwa wodoodpornej linii podłóg pochodzi od słynnych miejsc do surfowania, w tym niektórych regularnie surfowanych przez Jacksona.

Wizerunek firmy „luźno zawieszony” został zainspirowany jej założycielami, barmanem Tannerem Haigwoodem i inżynierem biotechnologiem Jeffem Goldbergiem, który po odkryciu produktu podczas hawajskiej wyprawy surfingowej wysłał skrzynkę bambusów do San Diego, aby stworzyć CALI Bamboo.

Firma od początku stawiała na agresywny rozwój. Założyciele jako pierwsi przyjęli marketing efektywnościowy online, zanim sprzedali swoją firmę firmie private equity. Firma CALI ponownie zmieniła właściciela około dwa lata temu, kiedy została zakupiona przez publiczną firmę Victoria PLC, notowaną na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (VCP.L) i największego producenta podłóg w Europie z rocznymi przychodami wynoszącymi około 1,5 miliarda dolarów.

Przed dołączeniem do CALI siedem lat temu Jackson przez 25 lat pracował w firmie podłogowej Shaw Industry i był wiceprezesem oddziału, ale doświadczył wypalenia zawodowego i szukał zmiany.

Przeniesienie uwagi na podłogę

Zamieniając białą koszulę i garnitur biznesowy na sandały i kolor khaki, Jackson zmienił także nazwę firmy z CALI Bamboo na po prostu CALI i przeniósł jej uwagę z niszowego rynku bambusa na podłogi.

CALI nadal jest największym w kraju importerem podłóg bambusowych, przy czym większość produktów pochodzi z Chin, a bambus stanowi 15% ich asortymentu.

Od czasu przejścia na podłogi roczne przychody CALI wzrosły z 30 milionów dolarów do około 180 milionów dolarów. W 2023 roku firma zrealizowała 80 000 przesyłek o łącznej wartości 2,3 miliona pudełek z podłogami.

Jackson nazywa gamę kolorystyczną większości swoich konkurentów „morzem identyczności”, podczas gdy produkty CALI mają odzwierciedlać barwy nadmorskiego środowiska stanu.

Produkty wyróżniają się także większymi rozmiarami. Podczas gdy większość desek podłogowych ma standardowe wymiary 5 cali na 48 cali, CALI ma wymiary 9 cali na 72 cale.

„W domu panuje inna estetyka” – powiedział Jackson. „Dzięki temu podłoga jest szersza, lepiej wyglądająca i wspanialsza”.

Produkty produkowane są na całym świecie, a CALI posiada magazyny w Colton, Seattle, Dallas i Charleston w Południowej Karolinie. Podłogi CALI można kupić na stronie internetowej firmy oraz lokalnie w sklepach Lowe’s i Coles Fine Flooring.

Linia produktów obejmuje również murawy wewnętrzne i zewnętrzne, tarasy, deski winylowe i laminaty.

Unikalne podejście do sprzedaży

Jackson powiedział, że firma zawsze utrzymywała relacje z użytkownikiem końcowym, co oznacza, że ​​ludzie mogli kupować produkty bezpośrednio od nich.

„Niepokoiło to wiele osób w branży podłogowej, które sprzedawały poprzez dystrybucję, dealerów i centra domowe” – powiedział.

W przeciwieństwie do większości dużych firm zajmujących się podłogami, które współpracują wyłącznie z profesjonalistami i sprzedawcami detalicznymi, CALI posiada również zespoły sprzedaży dla konsumentów domowych, centrów domowych i głównych producentów.

„To naprawdę wyjątkowe zjawisko w dzisiejszym biznesie, gdzie masz okazję sprzedawać swoim klientom, a twoi klienci nie mają nic przeciwko, gdy sprzedajesz swoim klientom” – powiedział, dodając, że profesjonaliści handlowi i sprzedawcy detaliczni przyjęli podejście wielokanałowe ze względu na jakość CALI i konkurencyjne ceny.

Jackson powiedział, że ludzie z Ernst & Young powiedzieli mu, że podejście do sprzedaży było jednym z powodów, dla których został wyróżniony w konkursie Przedsiębiorca Roku.

Jackson czuje się zaszczycony uznaniem ze strony Ernst & Young i przypisuje swojemu zespołowi sukces firmy.

„CALI to znacznie więcej niż Doug Jackson” – powiedział. „CALI to kultura i grupa ludzi, którzy wierzą w to, co robimy”.

KALI
ZAŁOŻENIE: 2004
Dyrektor generalny: Doug Jackson
SIEDZIBA: Encinitas
BIZNES: Modernizacja domu
PRZYCHODY: 180 milionów dolarów
PRACOWNICY: 200+
KONTAKT: 866-847-0425
STRONA INTERNETOWA: www.califloors.com
WPŁYW SPOŁECZNY: CALI sponsoruje lokalną i krajową Fundację Surfrider i oferuje ekologiczne alternatywy dla tradycyjnych materiałów.
WAŻNE: Przychody firmy wzrosły z 30 milionów dolarów do 180 milionów dolarów w ciągu siedmiu lat.

źródło