Kwartalne zyski wzrosły o 28% w przypadku abonentów

Kierownictwo Rozrywka muzyczna Tencent Grupa podała w poniedziałek, że wyższy niż oczekiwano wzrost liczby abonentów spowodował wzrost jej zysków w pierwszym kwartale o 28% do 1,53 miliarda RMB (212 milionów dolarów).

Badać

Badać

Zobacz najnowsze filmy, wykresy i aktualności

Zobacz najnowsze filmy, wykresy i aktualności

Dzięki promocjom marketingowym organizowanym w okolicach chińskiego Nowego Roku TME było w stanie pozyskać w tym kwartale prawie 7 milionów nowych abonentów netto — najwięcej jak dotąd w ciągu jednego kwartału — co pomogło osiągnąć prawie 40% wzrost przychodów z subskrypcji muzyki o wartości 3,62 miliarda RMB (501 milionów dolarów).

„Nasze skuteczne kampanie marketingowe doprowadziły do ​​wyższego niż oczekiwano wzrostu liczby abonentów usług muzycznych w pierwszym kwartale” – dyrektor generalny TME Rossa Lianga – napisano w oświadczeniu. „Cieszymy się, że możemy zaobserwować stały wzrost bazy użytkowników dzięki naszym zoptymalizowanym wysiłkom operacyjnym”.

Na dzień 31 marca Tencent Music miał 113,5 miliona płatnych abonentów – czyli mniej więcej połowę liczby abonentów, jakie ma jego bardziej globalny konkurent Spotify. Mimo to całkowite przychody spadły o 3,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym do 6,77 miliarda RMB (937 milionów dolarów) ze względu na kolejny kwartał spadku przychodów z usług rozrywki społecznościowej.

Przychody z usług rozrywki społecznościowej spadły, odkąd TME zrezygnowało z popularnej usługi transmisji strumieniowej na żywo w związku z obawami, że można ją wykorzystać do gier hazardowych. Przychody w tym kwartale z usług rozrywki społecznościowej spadły o prawie 50% do 1,76 miliarda RMB (244 milionów dolarów) z 3,5 miliarda RMB w tym samym okresie ubiegłego roku. Zwiększona konkurencja przyczyniła się również do stałego trendu spadkowego liczby aktywnych użytkowników miesięcznie korzystających z produktów rozrywki społecznościowej – w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z rokiem ubiegłym było to 97 milionów, czyli o 28% mniej aktywnych użytkowników miesięcznie.

Wpływ spadających przychodów działu rozrywki społecznościowej został złagodzony przez 43% wzrost przychodów działu muzyki online, które wyniosły 5,01 miliarda RMB (693 mln USD) i był napędzany przychodami z subskrypcji muzycznych i usług reklamowych.

Średnia miesięczna liczba użytkowników internetowej platformy muzycznej TME spadła o 2,4% do 578 milionów, ale przychody TME z płacenia użytkownikom za korzystanie z witryny wzrosły. W pierwszym kwartale TME zarobiło 10,6 RMB (1,47 USD), co oznacza wzrost o 15,2% z 9,2 RMB (1,27 USD) w kwartale ubiegłego roku, jeśli chodzi o średni miesięczny przychód na każdego płacącego użytkownika internetowego serwisu muzycznego.

Tencent Music obsługuje QQ Music, Kugou i Kuwo, a także społeczną grę karaoke WeSing.

źródło