Dane pokazują, że miasta zazwyczaj otwierają nowe firmy;  Stacja benzynowa zaprzecza rzadkim przypadkom

Warto zauważyć, jak rzadkie są takie odmowy.

Większość władz miejskich, z którymi skontaktowali się nasi reporterzy, w ciągu ostatnich ponad trzech lat odrzuciła być może jeden wniosek o wydanie planu zagospodarowania przestrzennego lub wydanie pozwolenia na nowe cele biznesowe. Miami Twp., Washington Twp. i pracownicy Springboro oświadczyli, że w tym okresie nie mieli żadnych odrzuceń.

Oczywiście są wyjątki. Od stycznia 2021 r. w Troy, Fairborn i Huber Heights odnotowano około pięciu odmów, ale nawet te stanowiły zaledwie kilka odmów w zapracowanych, rozwijających się społecznościach.

Miasta współpracują z wnioskodawcami

„Ogólnie rzecz biorąc, planiści starają się współpracować z firmami, aby mogły otwierać się lub rozwijać i odnosić sukcesy w swojej społeczności” – powiedział Aaron Sorrell, planista miejski w Huber Heights. „Spędzamy dużo czasu, pracując z firmami nad planami terenu, oznakowaniem, elewacjami itp., więc ich plany najlepiej odzwierciedlają charakter i wartości społeczności, a te różnią się w zależności od społeczności”.

Sorrell uważa, że ​​głównym powodem niskiego poziomu dezaprobaty jest to, że miasta starają się „być szczere wobec kandydatów”.

„Zdecydowana większość złych propozycji nigdy nie trafia do etapu składania wniosków, ponieważ nie zawracają sobie głowy składaniem wniosków lub ich plany są zasadniczo modyfikowane, aby odzwierciedlały wartości społeczne i dlatego ostatecznie zostają zatwierdzone” – stwierdził.

Michael Gebhart, zarządca miasta Fairborn, pracował przy planowaniu miasta. Powiedział, że właściciele gruntów mają prawo ubiegać się o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, chociaż miasta niekoniecznie muszą przychylać się do takich wniosków. Powiedział, że pracownicy zajmujący się zagospodarowaniem przestrzennym powinni przekazywać właścicielom „uczciwą informację zwrotną” na temat tego, które pomysły się sprawdzają, a które nie mają sensu.

„Kiedy coś nie wygląda na to, że zadziała, ci ludzie nawet nie zgłaszają się” – powiedział.

Członkowie Rady Miejskiej zazwyczaj mają ostatnie zdanie w sprawie tego rodzaju wniosków. Pracownicy inspekcji budowlanych, policja, strażacy, a nawet lokalne przedsiębiorstwa użyteczności publicznej mogą przekazywać swoje uwagi na temat propozycji, powiedział.

Do tego momentu propozycje powinny zostać dokładnie sprawdzone – dodał.

„Chcemy, aby wszystkie nasze działy zaangażowane w przegląd rozwoju… chcemy, aby obsługa klienta była dla nich priorytetem. Sprawdź, czy możesz znaleźć w kodzie sposoby, aby coś się wydarzyło” – powiedział.

Ale Gebhart dodał: „Ostatecznie, jeśli nie możesz lub jeśli narusza to kod, upewnij się, że wnioskodawca o tym wie”.

Tom Robillard, dyrektor ds. planowania i rozwoju w firmie Kettering, powiedział, że firma może zdecydować o nie kontynuowaniu inwestycji ze względu na niechęć do wprowadzania zmian w terenie i architekturze, których życzą sobie władze miasta.

Robillard postrzega to jako decyzję biznesową, a nie odrzucenie lub odmowę ze strony miasta.

Odmowy na stacjach benzynowych

Ostatnio lokalne miasta zatwierdziły mnóstwo propozycji nowych stacji benzynowych – w Sheetz otwarto już sześć nowych stacji – ale zdarzało się też kilka znaczących odrzuceń.

W październiku 2023 r. Rada Miasta Centerville jednogłośnie głosowało za uchyleniem decyzji podjętej przez Komisję Planowania Centerville w sierpniu, zezwalającej na budowę stacji benzynowej Sheetz i sklepu ogólnospożywczego pod adresem 6318 Far Hills Ave. Sprawa ta jest przedmiotem toczącego się sporu prawnego.

Również w październiku ubiegłego roku Komisja Planowania Kettering jednomyślnie zarekomendowała radę miasta odrzucić zmianę użytkowania gruntu pod adresem 1490 W. Dorothy Lane na skrzyżowaniu South Dixie Drive pod stację benzynową ze sklepem wielobranżowym Sheetz.

W grudniu, Rada miasta Fairborn odrzuciła proponowaną stację Wawa pod adresem 600 E. Dayton-Yellow Springs Road większością 5 do 2 głosów, a w kwietniu Beavercreek zestrzelił planowaną stację benzynową RaceTrac przy US 35 i Factory Road, które umożliwiałyby tankowanie oleju napędowego.

Inne odmowy i odwołania

Jedna z propozycji biznesowych Huber Heights odrzucona na początku 2022 r. obejmowała wniosek o zatwierdzenie specjalnego wykorzystania miejskiego kodeksu rolnego pod adresem 7860 Bellefontaine Road na obiekt do paintballa. Planiści miejscy odrzucili ten wniosek stosunkiem głosów 4 do 1.

Podobnie, gdy wnioskodawca ubiegający się o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, który prowadził firmę zajmującą się naprawą samochodów ciężarowych i ciężkiego sprzętu pod adresem 7416 Taylorsville Road (ponownie w Huber Heights), złożył wniosek o uchylenie decyzji dotyczącej naprawy samochodów ciężarowych i sprzętu z silnikiem Diesla, wniosek ten został odrzucony.

W Fairborn, pod adresem 418 W. Dayton Drive, w kwietniu odrzucono propozycję przejazdu przez zatwierdzoną kawiarnię.

Również w Fairborn, pod adresem 403 W. Xenia Drive, Rada Planowania odmówiła dodania przejazdu na zatwierdzonej stacji benzynowej w styczniu tego roku.

W czerwcu 2022 r. Planiści Fairborn zalecili odmowę prowadzenia firmy zajmującej się naprawą pojazdów pod adresem 326-334 E. Xenia Drive.

Od 2021 r. w Troy odnotowano pięć odmów biznesowych. Dwie z nich dotyczyły odrzucenia planu zagospodarowania przestrzennego w centrum miasta pod działalność związaną z tatuażami i miejscem wydarzeń. Dwa z nich dotyczyły odmowy pozwolenia na użytkowanie w centrach handlowych, w tym w przypadku firmy zajmującej się pielęgnacją zwierząt, a ostatnia dotyczyła firmy zajmującej się kosmetykami do domu.

W Beavercreek, RaceTrac to jedyna firma, której miasto Beavercreek odmówiło prowadzenia działalności od 1 stycznia 2021 r. Propozycja RaceTrac „po prostu nie miała sensu” – powiedział w zeszłym miesiącu burmistrz Beavercreek Don Adams, kiedy Rada Miejska odrzuciła tę propozycję.

„Słuchając mieszkańców i ich entuzjazmu, a także mając pojęcie o tym, czego doświadczyłem w tym obszarze… ruch nie może być brany pod uwagę, ale po prostu nie spełniał tego, co moim zdaniem powinno tam występować, – powiedział Adams.

Większość wniosków zatwierdzona

Rzeczniczka miasta Centerville, Kate Bostdorff, powiedziała, że ​​od 1 stycznia 2021 r. Centerville wydało 216 wniosków o „weryfikację nowej działalności/zagospodarowania przestrzennego”. Od tego czasu tylko jeden taki wniosek został odrzucony.

W 2022 roku planiści z Centerville odrzucili propozycję dotyczącą wymiany oleju Valvoline pod adresem 6238 Far Hills Ave., ale Rada Miejska ostatecznie zatwierdziła plan.

Od stycznia 2021 r. do Miamisburga złożono 29 wniosków o założenie nowej firmy lub rozszerzenie istniejącej, powiedział dyrektor ds. rozwoju Chris Fine.

Tylko w przypadku jednego z 29 odmówiono – herbaciarnia chciała wejść do centrum handlowego z oknem typu drive-thru, ale witryna nie mogła w bezpieczny sposób zapewnić takiej funkcji, powiedziała Fine.

Do powstania tej historii przyczynili się autorzy Aimee Hancock, Ed Richter, London Bishop i Nancy Bowman.



źródło