Jak zrozumieć OT i IT, aby uzyskać maksymalną wartość biznesową

Ganesh Bukka, wiceprezes i dyrektor globalny ds. Przemysłu 4.0, Hitachi Digital Services

Dane mają odblokować efektywność operacyjną i produktywność. Zbyt często powoduje to, że firmy czują się zakute w kajdanki i niezdolne do działania w oparciu o samą ilość generowanych informacji. W sytuacji, gdy Internet Rzeczy i technologie brzegowe generują zalew danych technologii operacyjnej (OT) oraz coraz bardziej wyrafinowane gromadzenie danych i analityka zasilająca systemy technologii informatycznych (IT), coraz więcej firm szuka sposobów na integrację tych dwóch kluczowych strumieni. Integracja OT i IT może zapewnić elastyczność biznesową, zoptymalizować operacje, pomóc firmom w doskonaleniu ich przewagi konkurencyjnej i informować o podejmowaniu decyzji, aby mogły szybko wykorzystywać pojawiające się możliwości biznesowe.

Jednak integracja OT i IT to ogromne przedsięwzięcie i niewiele firm dysponuje wewnętrznymi zasobami, które umożliwiłyby osiągnięcie tego świętego Graala w zakresie udostępniania danych. Wyzwania dotyczą różnych branż: Organizacje z segmentów energetyki, kolei i produkcji odczuwają pilną potrzebę integracji danych z tych dwóch stron domu, aby zwiększyć ich widoczność i lepiej zarządzać cyklami życia danych kluczowych zasobów.

Właśnie dlatego firma Hitachi ogłosiła niedawno utworzenie Hitachi Digital Services – oddziału technologicznego giganta, który powstał, aby pomóc organizacjom z różnych segmentów branży stawić czoła rzeczywistym wyzwaniom. Dzięki swoim Centrom niezawodności aplikacji Hitachi firma Hitachi Digital Services może pochwalić się imponującymi osiągnięciami w pomaganiu organizacjom w integracji OT i IT z korzyścią dla firm i konsumentów końcowych, którym służą.

Integracja danych wspiera inteligentne podejmowanie decyzji, co z kolei wspiera ciągłość działania

Perspektywa świata rzeczywistego jest niezbędna, ponieważ nie jest to dyskusja teoretyczna. To rzeczywistość, która rozgrywa się w czasie rzeczywistym, każdego dnia w każdej fabryce i elektrowni oraz w każdym majątku korporacyjnym — systemach, sprzęcie i obiektach wartych miliony, jeśli nie miliardy dolarów. Pomimo tej wartości organizacje mają trudności ze skutecznym przewidywaniem, kiedy te aktywa będą wymagały konserwacji, kiedy będą na skraju awarii lub kiedy awaria spowoduje zamknięcie sieci energetycznej. Zagrożenia cyberbezpieczeństwa wprowadzają do równania dodatkowy poziom złożoności.

Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, firmy muszą posiadać sieć złożonych podsystemów wyposażonych w zaawansowane czujniki, wyrafinowane protokoły i funkcje precyzyjnego monitorowania. Rozwiązania te muszą optymalizować wydajność, produktywność i ciągłość działania poprzez integrację i harmonizację danych. Firmy muszą także zapewnić interoperacyjność swoich starszych i nowszych technologii oraz rozszerzyć łączność w aplikacjach umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej, takich jak zarządzanie cyklem życia produktu, produkcja, planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i systemy łańcucha dostaw. Tylko wtedy, gdy uwzględni się wszystkie te zmienne, ich dane staną się zasobem, do którego będą mogli uzyskać dostęp, zinterpretować je i podjąć działania, aby uniknąć problemów i dotrzymać terminów produkcji.

Zrealizuj integrację OT i IT z partnerem z doświadczeniem w branży

Osiągnięcie tego poziomu wydajności wymaga inteligentnej integracji OT i IT. Konwergencja integracji OT i IT jest podzielona na trzy strumienie:

Wymagana wiedza specjalistyczna w zakresie integracji wykracza poza możliwości, którymi większość firm dysponuje wewnętrznie, a wielu firmom brakuje współpracy między jednostkami biznesowymi i IT. Nawet firmy posiadające solidne działy OT i IT często stwierdzają, że członkowie każdego zespołu mają trudności z włączeniem punktu widzenia drugiego do swojego podejścia do budowania zintegrowanego rozwiązania.

Za pośrednictwem swoich Centrów niezawodności aplikacji Hitachi firma Hitachi Digital Services zapewnia partnerowi zewnętrznemu posiadającemu doświadczenie branżowe, które ułatwia, upraszcza i zarządza procesem dostosowywania wszystkich tych kwestii. Zespoły Hitachi Digital Services współpracowały z klientami nad branżowymi akceleratorami chmur, które harmonizują dane i tworzą wspólną architekturę danych. Jest to istotne, ponieważ nawet gdy firmy zmagają się z tym, co postrzegają jako unikalny scenariusz integracji danych, podstawowe problemy są często uniwersalne. Oznacza to, że w przypadku odpowiedniego partnera często istnieje gotowe, oparte na konkretnym przypadku zastosowania, sprawdzone rozwiązanie i struktura, które można dostosować do jego wyzwań i specyfikacji.

Współpracując z tym partnerem, organizacje mogą zoptymalizować gromadzenie, integrację i wzbogacanie informacji w całym cyklu życia danych. Wykwalifikowany i doświadczony partner może również pomóc firmie rozwinąć dojrzałą kulturę danych, która szanuje i uwzględnia OT i IT, które w przeciwnym razie mogłyby pozostać w konkurencji i konflikcie. Gdy istnieje znacząca kultura danych obejmująca zarządzanie danymi w całej organizacji, firma ma podstawy do zbudowania niezawodnego systemu operacyjnego umożliwiającego prowadzenie przedsiębiorstwa.

Wynik tej inteligentnej integracji pomiędzy OT i IT może zmienić reguły gry. Niektóre korzyści, jakie firmy osiągnęły dzięki integracji za pośrednictwem Centrów niezawodności aplikacji Hitachi, obejmują:

Dzięki umożliwieniu tych wszystkich korzyści i nie tylko, integracja OT i IT może pomóc organizacjom osiągnąć największą możliwą wartość biznesową z posiadanych danych.

Dowiedz się więcej o tym, jak Hitachi Digital Services współpracuje z firmami w celu integracji OT i IT oraz umożliwienia podejmowania świadomych decyzji.

Ten post został stworzony przez Hitachi Digital Services z Studia Insiderów.

źródło