Final Fantasy Maker Square Enix będzie agresywnie realizować strategię wieloplatformową po spadku zysków

Square Enix ogłosiło znaczące ponowne uruchomienie firmy w obliczu spadających zysków.

Ogłaszając wyniki finansowe za rok obrotowy kończący się 31 marca 2024 roku, sprzedaż w segmencie Digital Entertainment, do którego zaliczają się gry wideo, wzrosła o 2,6%, ale zysk spadł o 15,8%. Dzieje się tak pomimo sprzedaży Ostateczna fantazja 16Remaster Final Fantasy Pixel, Piankowe GwiazdyI Final Fantasy 7: Odrodzenie. W szczególności w przypadku gier HD, czyli podkategorii, którą Square Enix obejmuje wszystkie powyższe gry, firma odnotowała znaczną stratę operacyjną w wysokości 8,1 miliarda jenów (około 51,9 miliona dolarów).

Final Fantasy 16 i Final Fantasy 7 Rebirth zostały wydane wyłącznie na PlayStation 5, a także w Square Enix ma ogłosiło dane dotyczące sprzedaży Final Fantasy 16, nie zrobiło tego jeszcze w przypadku Final Fantasy 7 Rebirth, drugiej gry z trylogii firmy obejmującej remake’i Final Fantasy 7. W swoim raporcie finansowym Square Enix stwierdziło jedynie, że ucierpiało z powodu „niepełnej podróży do lepszej rentowności w tworzeniu gier HD” oraz że „wypuściło na rynek wiele tytułów, ale niektóre nie spełniły oczekiwań dotyczących zysków, zwłaszcza tytuły zlecone na zewnątrz i kilka tytułów AAA.” Wydaje się prawdopodobne, że przynajmniej Final Fantasy 7 Rebirth jest w to uwzględniony.

W odpowiedzi na spadające zyski Square Enix ogłosiło, co nazywa „Square Enix Reboots and Awakens”, trzyletni plan ponownego uruchomienia w celu zapewnienia długoterminowego wzrostu. Wymaga to ponownego przemyślenia wszystkich części działalności, ale najważniejszym wydarzeniem jest „przejście na strategię wieloplatformową”. Square Enix oświadczyło, że „będzie agresywnie realizować strategię wieloplatformową obejmującą platformy Nintendo, PlayStation, Xbox i komputery PC”. Zwróć uwagę na sformułowanie „platformy Nintendo” z Nintendo ma ogłosić następcę konsoli Switch przed kwietniem 2025 roku.

W ramach tego wieloplatformowego działania Square Enix oświadczyło, że „zbuduje środowisko, w którym więcej klientów będzie mogło cieszyć się naszymi tytułami w odniesieniu do głównych franczyz i tytułów AAA, w tym tytułów katalogowych”. Sugeruje się w tym wszystkim, że główne gry Final Fantasy porzucą w przyszłości wyłączność PlayStation, chociaż Square Enix nie ogłosiło jeszcze szczegółów poza nadchodzącą premierą Final Fantasy 16 na PC.

Square Enix twierdzi, że następuje także przejście od ilości do jakości i dąży się do zapewnienia „zapewnionej zabawy”. Square Enix zostało oskarżone o wypuszczenie zbyt wielu gier Final Fantasy w zbyt krótkim czasie, więc być może oznacza to, że premiery głównych gier Final Fantasy będą nieco bardziej rozłożone w czasie.

Ogólnie rzecz biorąc, to trudny czas dla Square Enix, która pochłonęła już 22,1 miliarda jenów (około 140,9 miliona dolarów) z tytułu tak zwanych „strat z tytułu porzucenia treści” przed dzisiejszym raportem finansowym. Square Enix nie podało nazwy anulowanych lub zmienionych tytułów w fazie rozwoju.

Patrząc w przyszłość, Ślad Świtudodatek do trwającej gry MMO Final Fantasy 14 ukaże się pod koniec czerwca. Square Enix też ma Serca Królestwa 4trzecia gra z trylogii remake’u Final Fantasy oraz Wyprawa ze Smokiem 12 w pracach.

W lutym dyrektor i prezes Square Enix Takashi Kiryu podobno opowiedział analitykom planuje utworzenie nowej struktury spółki po spadku sprzedaży w swojej branży rozrywki cyfrowej, pomimo premiery Final Fantasy 16 w czerwcu. – stwierdził Square Enix Ekskluzywna wersja na PS5 sprzedała się w trzech milionach egzemplarzy w tygodniu startowym. Port PC jest w przygotowaniu. W styczniu powiedział producent Final Fantasy 16, Naoki Yoshida być może nadszedł czas, aby młodsze pokolenie przewodziło serii i sterowało Final Fantasy 17.

Wesley jest redaktorem wiadomości brytyjskich w IGN. Znajdź go na Twitterze pod adresem @wyp100. Z Wesleyem można się skontaktować pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].

źródło