BT zwiększa wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu przeciwdziałania zagrożeniom hakerskim dla klientów biznesowych |  BT

Firma BT twierdzi, że w coraz większym stopniu korzysta ze sztucznej inteligencji, aby wykrywać i neutralizować zagrożenia ze strony hakerów atakujących klientów biznesowych w ramach powtarzających się ataków na firmy.

Grupa o wartości 10,5 miliarda funtów zamierza rozwijać swoją działalność w zakresie ochrony klientów przed przestępcami internetowymi i opatentowała technologię wykorzystującą sztuczną inteligencję do analizy danych dotyczących ataków, aby umożliwić firmom ochronę ich infrastruktury technologicznej.

Brytyjskie firmy regularnie spotykają się z próbami włamań, a wśród ostatnich głośnych ofiar znalazła się między innymi firma zewnętrzna Capita, Royal Mail i British Airways.

Firma BT posiada 725 patentów i wniosków patentowych związanych ze sztuczną inteligencją w Europie, USA i Chinach.

Bas Burger, dyrektor naczelny BT Business, oddziału BT zajmującego się klientami biznesowymi, powiedział: „Mamy wszystkie dane dotyczące próby ataku przez przestępców, takie jak pora dnia, rodzaj ataku oraz mamy dostawców, którzy mogą pomóż nam w uzyskaniu informacji… wszystkie dane, które wzbogacamy, a następnie mamy w nich kawałek sztucznej inteligencji”.

Powiedział, że technologia o nazwie Eagle-i, która została wprowadzona na rynek w 2021 roku, może sugerować, jakie zasady należy wdrożyć w zaporze ogniowej, aby zapewnić jej ochronę przed określonym rodzajem ataków w przyszłości.

Firma BT wykorzystuje również sztuczną inteligencję do wykrywania i ustalania przyczyn usterek w swojej sieci. Pomaga to skrócić czas naprawy poprzez znalezienie usterek, których identyfikacja mogła w przeszłości trwać znacznie dłużej.

Burger stwierdził, że tempo zmian technologicznych wzbudziło wśród niektórych firm obawy, czy wybierają właściwą technologię, a także niepokój związany z potencjalnymi zakłóceniami, jakie wdrożenie nowej technologii spowoduje w ich działalności.

Firma BT przeprowadziła niedawno badanie wśród 2000 liderów biznesu i odkryła, że ​​86% dyrektorów i kadry kierowniczej firm uważa technologię za źródło stresu podczas prób modernizacji swoich przedsiębiorstw. Badanie wykazało, że 88% firm inwestowało w tym roku w nowe technologie, próbując poprawić produktywność i zyskać przewagę konkurencyjną, a ogólne inwestycje w technologie wzrosły rok do roku o 31%.

„Każda dzisiejsza firma jest firmą cyfrową” – powiedział Burger. „Wszyscy chcą korzystać z technologii i zwiększają inwestycje… Z drugiej strony wszyscy się tym niepokoją. Tempo innowacji rośnie, co samo w sobie budzi u wielu liderów biznesu niepokój „co powinienem zrobić?”. To jak wymiana silnika samolotu podczas lotu – denerwujesz się, bo samolot jest w powietrzu”.

pomiń poprzednią promocję w biuletynie

Firma BT coraz bardziej naciska na sztuczną inteligencję i ogłosiła to w zeszłym roku zastąpionych zostanie około 10 000 miejsc pracy przez tę technologię w ramach szerszego planu redukcji zatrudnienia aż o 55 000 do 2030 r.

W czwartek firma opublikuje swoje roczne wyniki, a według szacunków zyski wyniosą nieco poniżej 8 miliardów funtów analitycy.

źródło