Penske zdobywa setne zwycięstwo samochodem sportowym, a Porsche zdobywa 600. miejsce w IMSA

To był ważny dzień dla Porsche i Penske na torze WeatherTech Raceway Laguna Seca.

Zwycięstwo Mathieu Jamineta i Nicka Tandy’ego w Porsche Penske Motorsport nr 6 było dla Porsche 600. zwycięstwem w zawodach IMSA, a kilka sekund później nastąpiło 601. zwycięstwo, gdy AO Racing wygrało GTD PRO w modelu 77 911 GT3 R z Sebem Priaulxem i Laurinem Heinrichem. Do kamieni milowych zwycięstw doszło dość trafnie na torze, na którym kilka miesięcy temu producent samochodów sportowych świętował swoją historię, Rennsport Reunion 6. Nastąpiło to po zwycięstwie Hertz JOTA Porsche 963 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, pierwszym zwycięstwie prywatnego samochodu Hypercar, dzień wcześniej podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

Dla Rogera Penske, który jako kierowca zwyciężył w Laguna Seca w latach 60., było to setne zwycięstwo zespołu w światowym samochodzie sportowym. Wśród tych 100 zwycięstw Porsche znajduje się wiele zwycięstw, w tym potężne 917/30 w zawodach Can-Am i nowszy RS Spyder w American Le Mans Series.

„Porsche wywiera dużą presję, ponieważ oczekują od nas zwycięstwa” – powiedział Penske po zwycięstwie w Laguna Seca. „Myślę, że chłopaki wykonali dobrą robotę; mamy tu głęboką ławkę. W ciągu ostatnich kilku tygodni przeszliśmy przez wiele rzeczy, ale hej, jesteśmy na fali.

Penske przyleciał bezpośrednio z Belgii, gdzie jego zespół zdobył pole position w wyścigu WEC, do Monterey, aby być świadkiem zwycięstwa.

„To naprawdę niesamowite móc zapewnić zespołowi Penske setne zwycięstwo z Rogerem” – oznajmił Jaminet. „Dotarcie tutaj zajęło mu 14 godzin, ponieważ wczoraj był w Spa. Pokazuje zaangażowanie Rogera na rzecz tego programu i jego zespołu, a także nas wszystkich, kierowców, a także zaufanie, jakie w nim pokłada. To dla nas trochę emocjonalne i myślę, że możemy być dumni z tego, czego dzisiaj zrobiliśmy. ”

Porsche było już producentem, który zwyciężył w zawodach IMSA, a pierwszym producentem, który odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu IMSA rozgrywanym na torze VIR z Hurleyem Haywoodem i Peterem Greggiem w Brumos Racing 914/6. Na tę liczbę składają się zwycięstwa różnych samochodów produkcyjnych i prototypów, w tym wszelkiego rodzaju 911, 935, 962 pierwszej generacji GTP oraz RS Spyder.

AO Racing, Laurin Heinrich, Seb Priaulx i Rexy mają mnóstwo powodów do świętowania po Lagunie – swoje pierwsze zwycięstwo oraz 601. miejsce Porsche w zawodach IMSA. Obrazy Michaela Levitta/sportów motorowych

AO Racing, w sumie stosunkowo młody zespół, odniósł 601. zwycięstwo marki dzięki zwycięstwu GTD PRO w swoim 911 GT3 R. To był piąty rok z rzędu, w którym Porsche zwyciężyło w klasie GT w wyścigu WeatherTech Championship na torze ścieżka.

„Jestem naprawdę wdzięczny firmie AO Racing za zaufanie, jakie pozwoliło mi wprowadzić debiutanta i dwóch młodych chłopaków, takich jak my, do programu GTD PRO przeciwko wielu doświadczonym zespołom i kierowcom” – powiedział Heinrich. „Myślę, że dzisiaj udowodniliśmy, że Seb i ja, ale także AO Racing, jesteśmy w stanie wygrać w tej kategorii. Szczególnie dla mnie, kierowcy kontraktowego z Porsche, to wielki zaszczyt być częścią 600. zwycięstwa i być częścią tego wielkiego osiągnięcia w historii Porsche”.

Zarówno Porsche Penske Motorsports, jak i AO Racing będą miały okazję za trzy tygodnie poszerzyć swój dorobek zwycięstw na ulicach Detroit.

źródło