(Reuters) – AMC Entertainment (AMC) w środę poinformowała o spadku przychodów w trzecim kwartale i zaobserwowała spadek frekwencji w swojej sieci kin, do czego przyczyniła się mniejsza liczba hitów kinowych z hollywoodzkich studiów.
Akcje spółki z siedzibą w Leawood w Kansas spadły o ponad 5% w przedłużonym handlu.
Zeszłoroczne strajki aktorów i scenarzystów zmusiły do wstrzymania prac filmowych i postprodukcyjnych na wiele miesięcy, pozostawiając luki w tegorocznym harmonogramie filmów.
Klienci ograniczają także wydatki uznaniowe ze względu na niepewność makroekonomiczną.
Dyrektor generalny Adam Aron optymistycznie spoglądał w przyszłość, mówiąc, że AMC spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży biletów w całej branży na koniec roku i w ciągu najbliższych dwóch lat.
Przychody za trzeci kwartał wyniosły 1,35 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 4,1% w porównaniu z 1,41 miliarda dolarów rok wcześniej. Według danych LSEG analitycy spodziewali się przychodów w wysokości 1,33 miliarda dolarów.
Frekwencja w kinach spadła o 11,5% do 65 087 z 73 576 w analogicznym kwartale ubiegłego roku.
AMC odnotowała stratę netto w wysokości 20,7 mln dolarów za kwartał zakończony 30 września w porównaniu do zysków netto w wysokości 12,3 mln dolarów rok temu.
(Raport: Juby Babu z Meksyku; redakcja: Shailesh Kuber)