Dostawca Boeinga, Spirit AeroSystems, martwi się o utrzymanie się na rynku
W tej historii

Główny Boeing (BA-2,52%) dostawca obawia się, że nie będzie w stanie dłużej kontynuować swojej działalności. Konstruktor kadłuba Spirit AeroSystems (SPR-5,56%) martwi się nie będzie wystarczającej ilości gotówki kontynuować działalność.

„Istnieją poważne wątpliwości co do zdolności Spółki do kontynuacji działalności” – stwierdziła spółka w komunikacie dołączonym do raportu o zyskach za trzeci kwartał.

Liczby są złe – strata 477 mln dolarów przy przychodach wynoszących 1,5 mld dolarów – ale wskazują również na ciągłe komplikacje Trudny rok Boeinga Zostało to zapoczątkowane poważną awarią Spirit AeroSystems.

Spirit był spółką zależną Boeinga, zanim producent samolotów wydzielił Spirit w 2005 roku. Po podziale obie firmy kontynuowały współpracę. Jednak w miarę narastania opóźnień w produkcji w firmie Spirit, która dostarcza korpusy dojnych samolotów Boeing 737 Max, Boeing próbował obejść ten problem, opierając się na tak zwanej „pracy podróżującej”, podczas której niedokończone samoloty były przesuwane na dalsze etapy produkcji. procesu i prace będą kontynuowane poza rytmem.

Organy regulacyjne wierzą praktyka ta doprowadziła do powstania kawałka kadłuba służącego do zakrycia nieużywanych otworów drzwi wyjść awaryjnych spadając z 737 Max 9 w połowie lotu w styczniu tego roku. W następstwie tego incydentu Boeing ponownie przejął Spirit za 8,3 miliarda dolarów.

„Pod warunkiem spełnienia warunków zamknięcia określonych w Umowie Połączenia, oczekuje się, że zamknięcie Połączenia nastąpi w połowie 2025 r.” – powiedział inwestorom Spirit.

Ale firma nie jest pewna, czy wytrzyma tak długo.

„2 marca 2024 roku Boeing ogłosił, że nie będzie już przyjmować dostaw produktów, które wymagałyby montażu poza kolejnością lub poprawy jakości” – powiedział również Spirit. „W rezultacie Spółka odnotowała wyższy poziom zapasów i aktywów kontraktowych oraz niższe operacyjne przepływy pieniężne ze względu na niemożność fizycznej wysyłki i zafakturowania elementów końcowych dla Boeinga w ramach czasowych dostosowanych do działalności produkcyjnej”.

A to było przed A prawie dwumiesięczny strajk w Boeingu wstrzymano produkcję samolotów 737 Max, co oznacza poważny kryzys finansowy. Spirit ma w gotówce jedynie 218 milionów dolarów i będzie musiał poczekać z odbudowaniem swojej kasy, aż Boeing będzie mógł wznowić działalność. (Purlopy już się rozpoczęłyi zwolnienia należą do „dodatkowych strategii mających na celu poprawę płynności” rozważanych przez kierownictwo.) Choć w kwietniu Boeing przekazał firmie Spirit kwotę 425 milionów dolarów, jasne jest, że nie wystarczy to na przeciągnięcie się do lata.

„Spółka będzie potrzebować dodatkowej płynności, aby kontynuować swoją działalność przez następne 12 miesięcy” – powiedział Spirit.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here