Po występie na wybrzeżu Hollywood przejmuje tematykę konserwatywną
  • Po występach na wybrzeżach Hollywood skłania się w stronę seriali i filmów o tematyce religijnej oraz rodzinnej.
  • Amazon i Netflix ogłosiły niedawno umowy na treści oparte na wierze.
  • Konserwatywna zmiana następuje, gdy streamerzy starają się, aby każdy dolar się liczył, ale napotykają przeszkody kulturowe.

W ten świąteczny czas, Studia Amazona MGM ma wypuścić „Dom Dawida” – serial o epickiej produkcji i globalne aspiracje, aby dopasować się do zakresu biblijnego materiału źródłowego. Jako pierwsza wyjdzie seria Prime Video Amazona współpracować z The Wonder Project, chrześcijańską firmą produkcyjną, zajmującą się produkcją filmów i programów telewizyjnych o tematyce religijnej.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani zakresem, skalą i narracją związaną z „House of David” i nie możemy się doczekać, aby podzielić się tym eposem i wieloma innymi z naszymi globalnymi klientami Prime Video” – Vernon Sanders, szef telewizji w Amazon MGM Studios, powiedział w ogłoszeniu transakcji.

Po występach na wybrzeżach z programami o tematyce postępowej, Hollywood jest skłaniając się ku ogólnie atrakcyjnym taryfom. Ta zmiana obejmowała połączenie niezaprzeczalnie opartej na wierze, o tematyce konserwatywnej i rodzinnej rozrywki, twierdzą agenci, producenci i eksperci branżowi.

Daleko nam do początków Amazona w tworzeniu oryginalnej rozrywki, która umieściła go na mapie, jak na przykład „Transparent”, który ukazał się w 2013 roku, gdy kwestie płci były w programie politycznym. Szef studia Jennifer Salke, która dołączyła do zespołu w 2018 r., powiedziała, że ​​szuka „kuratorował” programy o szerokim zasięgu i zobowiązał się do poszukiwania projektów charakteryzujących się różnorodnymi talentami.


żółty kamień

„Żółty kamień”.

Najważniejsza sieć



„Są ciekawi serca lądu” – powiedział o streamerach Nick Barnes, szef oddziału Heartland w UTA w Nashville. „To jest: «Jaki jest nasz Yellowstone?» Teraz za każdym razem, gdy jestem w Los Angeles, widzę kowbojskie buty. Western i mydlany dramat rodzinny z Kevinem Costnerem w roli głównej stał się jednym z najpopularniejszych seriali telewizyjnych.

Dyrektor generalny Disneya Bob Iger wywrócony dumne podejście firmy do różnorodnych tematów po tym, jak została uderzona przez prawicowych krytyków i zamieniła poruszające uprzedzenia filmy takie jak „Zootopia” na tegoroczny „Deadpool i Wolverine”.

Netflix, po sukcesie „Virgin River”, małomiasteczkowego romansu, który właśnie został przedłużony na siódmy sezon, ogłosił niedawno podpisanie umowy z Tylerem Perrym i DeVonem Franklinem na realizację filmów opartych na wierze, zaczynając od „R&B” będącego interpretacją biblijna historia miłosna Rut i Boaza, której akcja rozgrywa się na współczesnym południu Ameryki. Właśnie nabył także biblijny epos „Mary” z Anthonym Hopkinsem w roli głównej.

Netflix nawiązał także do podręcznika „Yellowstone” i przedstawił nadchodzący serial o jeźdźcach byków zatytułowany „Ragdoll”, w którym w roli głównej wystąpi supergwiazda country (i aktor „Yellowstone”) Tim McGraw. W programie także miniserial „American Primeval”. opisuje jako „surową, pełną przygód eksplorację narodzin amerykańskiego Zachodu”.

Ekonomia napędza zmianę kulturową

Przechylenie w prawo ma wiele wspólnego ze strachem i ekonomią.

W obliczu dużej presji finansowej studia i streamerzy chcą zapewnić rozrywkę dla jak największej liczby subskrybentów przy możliwie najniższych kosztach, ponieważ biznes kablowy słabnie I strumieniowe zyski były rzadkością. W tej nowo konserwatywnej erze zielonego światła kupujący rozglądają się za pewnymi rzeczami i grupami odbiorców tam, gdzie są możliwości.

Programy oparte na wierze i prorodzinne można robić stosunkowo tanio, bez udziału wielkich gwiazd, i mogą one być prezentowane na całym świecie. Wszyscy streamerzy są w biznes reklamowy teraza reklamodawcy lubią zabawne, niepolaryzujące treści skierowane do wszystkich domowników.


Jim Caviezel w brązowej koszuli

Jim Caviezel w „Dźwięku wolności”.

Studio Aniołów



Studia i streamerzy odnotowali także przełomowe sukcesy tytułów o tematyce chrześcijańskiej. Dystrybuowany przez Angel Studios „The Chosen”, dramat telewizyjny z 2017 roku o Jezusie i jego apostołach, wyreżyserowany przez reżysera Dallasa Jenkinsa, uważany jest za jeden z najbardziej udanych projektów rozrywkowych finansowanych przez społeczność, zebrali prawie 100 milionów dolarów.

Następnie Angel Studios wyprodukowało „Sound of Freedom”, thriller z 2023 roku o handlu dziećmi, który nie dotyczył religii jako takiej, ale został popierany przez konserwatystów i wiernych i stał się jednym z odnoszących największe sukcesy filmów niezależnych z dochodem wynoszącym 180 dolarów. milionowa kasa krajowa. „Jesus Revolution”, film z 2023 roku założyciela Wonder Project Jona Erwina o chrześcijanach-hipisach w Kalifornii, przy budżecie wynoszącym 15 milionów dolarów, zarobił około 54 milionów dolarów.

Barnes z UTA powiedział, że tego typu sukcesy zachęciły czołowych chrześcijańskich twórców filmowych, którzy do tej pory działali w dużej mierze poza systemem głównych studiów, do rozpoczęcia rozmów o tworzeniu seriali telewizyjnych do dystrybucji przez głównych streamerów, gdzie skupiają się prawdziwe oczy.

Zmiana w Hollywood nie dziwi historyków. Przez większą część historii telewizji program był propozycją skierowaną do masowego odbiorcy, prorodzinną i konserwatywną. Sieci, kierując się swoimi działami standardów, zaprogramowane tak, aby docierać do jak największej liczby osób i unikać wyłączania reklamodawców. W telewizji pary spały w oddzielnych łóżkach, a wiara była popularnym gatunkiem (na przykład „Jezus z Nazaretu” z 1977 r. i „Dotknięty aniołem”, emitowany w latach 1994–2003).

Telewizja kablowa i transmisja strumieniowa stopniowo dzielą tę publiczność na nisze. Teraz streamerzy wracają do służby wszystkim walczącym o przetrwanie.

Weź Netflixa. Jego wzrost zwolniłco zmusza ją do poszukiwania nowych odbiorców w kraju i za granicą, sprzedając reklamy i eliminując udostępnianie haseł, powiedział Robert Thompson, profesor w Newhouse School of Public Communications na Uniwersytecie Syracuse i dyrektor Bleier Center for Television and Popular Culture.

„Konserwatywna, oparta na wierze rodzina to niezłe miejsce do szukania” – stwierdził Thompson. „Istnieje duża publiczność, która lubi programy rodzinne i oparte na wierze – pod wieloma względami są one pozytywne, a nie krytyczne”. Nie wspominając już o tym, że Biblia oferuje bogatą kopalnię opowieści. „To porywający zbiór dobrych historii – Exodus to jedna z najbardziej szalonych historii, jakie istnieją”.


Hilary Swank w Lionsgate's "Zwykłe anioły" Premiera w Nowym Jorku

Hilary Swank na nowojorskiej premierze „Zwykłych aniołów”.

Jamiego McCarthy’ego/Getty Images



Oparte na wierze może oznaczać jawnie chrześcijańskie, ale dzisiejsi dostawcy znajdują również rynek na opowiadanie historii najwyższej jakości, które ludzie w Hollywood nazywają związanymi z wiarą. Pomogło im to przyciągnąć wsparcie głównego nurtu i gwiazdy takie jak Hilary Swank, która występuje w „Ordinary Angels”, inspirującym dramacie z 2024 roku autorstwa Kingdom Story Co., firmy producenckiej specjalizującej się w filmach chrześcijańskich. Wonder Project zebrał 75 milionów dolarów od darczyńców, w tym Lionsgate, UTA i producenta horrorów Jasona Bluma, w ramach realizacji swoich ambicji związanych z wiarą. Lionsgate od dawna współpracuje z Kingdom Story Co.

Mimo całego zainteresowania obsługą stanów wiaduktów zwolennicy twierdzą, że zmiany zachodzą powoli.

Studia i streamerzy chcą służyć wiejskim obszarom Ameryki, ale niechętnie dotykają czegoś, co uważają zbyt religijnych lub konserwatywnych. Decydenci nadal pochodzą w dużej mierze z obu wybrzeży i tak naprawdę nie znają publiczności ani nie są zgodni co do tego, czym jest program „sercowy” lub „rodzinny”. („Współczesna rodzina” może i jest, ale czy gotycka „Środa?”)

Dla ludzi na tym świecie Heartland oznacza programy o uniwersalnych wartościach, sąsiadach pomagających sąsiadom i dających nadzieję. Dla innych może to oznaczać skrajnie prawicowy konserwatyzm, którego wielu w Hollywood unika (Zobacz: Taylor Sheridan). „Skrajna prawica przejęła chrześcijaństwo, więc to, co stanowi programowanie rodzinne, będzie oznaczać zupełnie różne rzeczy, w zależności od tego, z kim rozmawiasz” – powiedział Thompson.

„Wiedzą, że wiara i rodzina, a „Yellowstone” jest ważne, ale mandaty przychodzą i odchodzą bez wielu przejęć” – powiedział Barnes o nabywcach branży rozrywkowej. „Chociaż rozumieją, że potrzebują tej publiczności, nie rozumieją jej”.

W obliczu niepewności studiom i streamerom łatwiej i bezpieczniej jest wrócić do znanych marek. „O wiele woleliby nakręcić „Transformers 7” niż „The Blind Side”” – zażartował hollywoodzki agent, który wypowiadał się pod warunkiem zachowania anonimowości, aby chronić relacje ze studiami i sieciami.

Według firmy badawczej Ampere Analysis liczba godzin poświęconych tematyce wiary i duchowości na głównych amerykańskich streamerach wzrosła w ciągu ostatniego roku mniej więcej dwukrotnie, do około 500, ale nadal stanowi mniej niż 1% całkowitej liczby godzin katalogowych.

To może się zmienić np więcej ludzi opuszcza Los Angeles dla stanów takich jak Georgia, Teksas i Tennessee, w których znajdują się rozwijające się centra produkcji filmowej i telewizyjnej.

„Im więcej ludzi przychodzi i widzi, że wielkie, złe, przerażające serce i Południe nie są tym, czym myślą, że są, tym chętniej opowiadają historię tych miejsc” – powiedział Barnes.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here