11 lat później twórca „Horizon Zero Dawn” nie jest zainteresowany powrotem do ulubionego serialu fanów

Guerilla Games, twórcy hitowych gier Horizon, zakończyli prace nad serią strzelanek pierwszoosobowych, która umieściła je na mapie. I chociaż może to być rozczarowujące dla fanów, którzy chcieli powrotu Guerilla do swoich korzeni, jest to również rzadki przykład dewelopera, który porzucił dotychczasowe sukcesy.

– powiedział dyrektor artystyczny Guerilla Games Roy Postma, weteran studia z 24-letnim stażem „Washington Post”. że decyzja o przejściu od szorstkiego i ponurego świata Killzone do czegoś tak tętniącego życiem jak Horizon była przemyślanym posunięciem.

„Mamy już tego dość jako zespół” – powiedziała Postma. „Jako studio musieliśmy odświeżyć paletę. Z wyboru było to przeciwieństwo Killzone.”

2013 rok Killzone: Upadek Cienia była ostatnią grą z serii strzelanek FPS firmy Guerilla.

Gry partyzanckie

Gry Killzone zostały osadzone w uniwersum science fiction, w którym ludzkość toczy galaktyczną bitwę z totalitarną frakcją znaną jako Imperium Helghan. Jeśli tytuł gry nie jest tajemnicą, seria Killzone była często ponura i poważna. Chociaż wszystkie sześć gier z serii dobrze sobie radził krytycznieseria nigdy do końca nie pozbyła się piętna związanego z pierwszą grą przedstawianą jako wersja Sony Aureola.

Seria rozpoczęła się w 2004 roku na PlayStation 2, a zakończyła premierą na PlayStation 4 Killzone: Upadek Cienia. Cztery lata później ukazała się pierwsza gra Horizon. Choć akcja nadal rozgrywa się w postapokaliptycznej przyszłości tu, na Ziemi, Horyzont świat jest kolorowy i przeważnie optymistyczny.

Postma wierzy, że optymizm jest kluczem do atrakcyjności Horizon.

„Wątki, które reprezentuje historia (Horizon) i bohaterowie, są istotne dla wszystkich grup wiekowych i osób, na przykład założenie rodziny przyjaciół i znalezienie swojego miejsca na świecie” – dodał Postma.

The Horyzont Seria stanowi ogromne odejście od mroku i zagłady Strefa śmierci.

Gry partyzanckie

Dla fanów Killzone komentarze Postmy mogą uderzyć jak cios w brzuch. Jednak decyzja Guerilla o pozostawieniu serii na dobre, ponieważ kontynuacja nie byłaby dla nich twórcza spełnieniem, jest niezwykle godna podziwu. Branża gier często opiera się na wielkich hitach i pewnych sukcesach. Z biznesowego punktu widzenia ma to sens. Ponieważ tworzenie gier staje się coraz droższe, korzystanie ze sprawdzonych i rozpoznawalnych projektów sprawia, że ​​te duże inwestycje są mniej ryzykowne. Wysiłki mające na celu zmniejszenie tego ryzyka mogą jednak również przynieść szkodę twórcom za kulisami.

Branża jest w lepszej sytuacji, gdy tak duże zespoły jak Guerilla Games stosują tego rodzaju powściągliwość i mają wsparcie wydawców. W zeszłym roku wszyscy byli zszokowani, gdy dyrektor Larian Studios, Swen Vincke, powiedział o zespole nie pracowałby nad kontynuacją Do Wrota Baldura 3. Były dyrektor studia Neversoft, Scott Pease powiedział Odwrotność we wrześniu, że żałuje, że zrezygnował z kontynuacji niedocenianego westernu z otwartym światem z 2005 roku Pistolet, na rzecz kontynuowania większej liczby gier w Tony Hawk Pro skater szereg.

Pomimo uznania krytyków, Horyzont serial ma swoich przeciwników. Projekt otwartego świata może wydawać się nieco przestarzały graczom spalonym nadmiarem gier z otwartym światem w stylu Ubisoftu wydanych w ostatniej dekadzie. Ale wiedząc, że Guerilla Games bezwstydnie chce pracować Horyzont jest bardzo fajne. Kiedy zespoły pracują nad grami, które są ich pasją, wyniki często mówią same za siebie. My, gracze, bylibyśmy szczęśliwi, gdyby więcej programistów mogło tworzyć rzeczy tak swobodnie jak to.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here