Startup windykacyjny Upflow chce także obsługiwać płatności B2B

Przepływ w góręfrancuski startup, którego kryliśmy całkiem A chwilapierwotnie skupiał się na zarządzaniu zaległymi fakturami. Firma ogłasza teraz zmianę swojej strategii, aby stać się platformą płatności B2B z własną bramką płatniczą, która będzie stanowić uzupełnienie rozwiązania do automatyzacji należności.

Podobnie jak wiele produktów typu „oprogramowanie jako usługa”, Upflow zaczął od zbudowania centralnego centrum zaprojektowanego specjalnie do jednego zadania: dyrektorów finansowych. Z pulpitów nawigacyjnych Upflow dyrektorzy finansowi i zespoły finansowe mogą przeglądać wszystkie faktury swojej firmy, śledzić płatności, komunikować się z członkami zespołu i wysyłać przypomnienia do klientów.

Dobrze integruje się z innymi narzędziami i usługami finansowymi, aby automatycznie importować dane z usług stron trzecich. Narzędzie takie jak Upflow może być szczególnie ważne, ponieważ wiele firm technologicznych ma trudności z pozyskaniem kolejnej rundy finansowania i chce poprawić swoje saldo środków pieniężnych.

Ale to był dopiero pierwszy krok w szerszym planie działania.

„Zasadniczo zawsze uważałem, że prawdziwym problemem są metody płatności” – powiedział TechCrunch współzałożyciel i dyrektor generalny Upflow, Alexandre Louisy (na zdjęciu powyżej). „Dzisiaj płacąc w sklepie, płacisz telefonem. Płacąc za subskrypcję Spotify lub Amazon, nawet nie zastanawiasz się, w jaki sposób płacisz.”

„Ale jeśli spojrzeć na płatności B2B, sposób, w jaki dzisiaj płacisz, nie zmienił się przez ostatnie 50 lat. Dla nas właśnie dlatego ludzie borykają się z opóźnieniami w płatnościach. To, z czym naprawdę staram się walczyć, to pogląd, że opóźnienia w płatnościach wiążą się ze złymi płatnikami.“

Według niego w USA około 90% płatności B2B nadal odbywa się w trybie offline. Nadal są to głównie czeki papierowe. W Europie sytuacja wygląda inaczej, ponieważ firmy przyjęły przelewy bankowe. Jednak transfery „są całkowicie nieustrukturyzowane i wymagają ręcznego uzgodnienia” – stwierdziła Louisy.

Upflow sprzedaje swoje oprogramowanie do automatyzacji należności średniej wielkości firmom o przychodach od 10 do 500 milionów dolarów rocznie. Największy klient firmy generuje roczne przychody rzędu 1 miliarda dolarów.

„Ale kiedy pytasz (dyrektorów finansowych): «Jaka jest Twoja strategia w zakresie konfigurowania polecenia zapłaty dla części bazy klientów?» Nie mają rozwiązania” – stwierdziła Louisy.

Upflow pomaga skonfigurować strategie motywacyjne, dzięki którym część Twojej bazy klientów przejdzie na płatności online, takie jak płatności kartą lub polecenie zapłaty. Nie chodzi o to, że wszyscy Twoi klienci będą z dnia na dzień płacić kartą biznesową. Ale Upflow może pomóc Ci zmienić metodę płatności dla około 20% lub 30% Twojej bazy klientów.

Podobnie jak systemy CRM pomagają zarządzać procesami sprzedaży z klientami, Upflow chce teraz być rozwiązaniem do zarządzania relacjami finansowymi (FRM). To interesująca strategia, ponieważ pokazuje, jak startup taki jak Upflow myśli o dywersyfikacji źródeł przychodów.

„Wraz ze zmianą modelu odchodzimy od modelu, w którym w 100% opieramy się na przychodach z SaaS, do modelu hybrydowego, w którym mamy przychody z SaaS i przychody z płatności, ponieważ mamy własną bramkę płatniczą, którą skonfigurowaliśmy za pomocą Stripe, – powiedziała Louisy.

Płatność to druga część pakietu produktów Upflow. W następnej kolejności firma planuje zintegrować opcje finansowania z metodami płatności B2B „kup teraz, zapłać później” po stronie dostawcy i faktoringiem dla zaległych faktur firmy.

„Oceniamy rozwiązania… zapewniające wbudowane finanse” – powiedziała Louisy. „Przeprowadzanie oceny ryzyka nie jest naszą podstawową działalnością. Z drugiej strony interesujące jest to, że możemy zapewnić im przydatne dane do oceny zdolności kredytowej, których niekoniecznie mają, łącząc się z jednym z kont naszych użytkowników.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here