Elizaveta Gladun i Linda Pasquini
(Reuters) – Producent Nivea Beiersdorf poinformował w czwartek o wzroście sprzedaży grupowej w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r., ale zasygnalizował utrzymujące się wyzwania na chińskim rynku luksusowym.
Sprzedaż dziewięciomiesięczna wzrosła organicznie o 6,5% do 7,55 miliarda euro (8,15 miliarda dolarów) z 7,26 miliarda euro rok wcześniej, do czego przyczyniło się odbicie w Ameryce Północnej i wzrost w segmencie produktów do pielęgnacji skóry.
„Jednak rynek luksusowy, szczególnie w Chinach, nadal stanowi wyzwanie” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny Vincent Warnery.
Spowolnienie chińskiego popytu konsumenckiego w obliczu słabej gospodarki uderzyło w sektor dóbr luksusowych, który jest uzależniony od wydatków uznaniowych, co negatywnie odbiło się na kwartalnej sprzedaży, między innymi francuskiego odpowiednika L'Oreal i wiodącego lidera branży LVMH.
Sprzedaż luksusowej marki Beiersdorf La Prairie spadła o 7,3% w ujęciu organicznym w pierwszych trzech kwartałach, co wynika z utrzymującej się słabości regionu Wielkich Chin i jej negatywnego wpływu na rynek sprzedaży detalicznej usług turystycznych, podała spółka.
Tymczasem podstawowe marki firmy pozostały odporne. Sprzedaż w całym segmencie konsumenckim wzrosła o 7,3% do 6,3 miliarda euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku.
Pomogły w tym dwucyfrowe stopy wzrostu marek produktów do pielęgnacji skóry Eucerin i Aquaphor w Ameryce Północnej oraz wysoka sprzedaż Nivea na rynkach wschodzących w trzecim kwartale – podała firma.
Beiersdorf w dalszym ciągu oczekuje organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6-8% w 2024 roku, a marża na zysku przed odsetkami i podatkami (EBIT), po wyłączeniu czynników specjalnych, będzie nieco wyższa od poziomu z poprzedniego roku.
(1 dolar = 0,9267 euro)