NACFE: Obietnica pokazu wczesnych elektrycznych TRU; Walka z kosztami

Thermo King wraz z innymi producentami poczynił postępy w opracowywaniu zaawansowanych pojazdów TRU napędzanych silnikiem wysokoprężnym oraz początkowych wersji całkowicie elektrycznych pojazdów TRU. (Thermo King)

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

Według a niedawno opublikowane badanie przeprowadzone przez Północnoamerykańską Radę ds. Efektywności Transportu Towarowego.

Z badania wynika, że ​​przewoźnicy mogą dostrzegać poprawę kosztów operacyjnych w codziennym użytkowaniu poprzez zakup elektrycznych TRU, jednak z badania wynika, że ​​istnieje wiele wyzwań stojących przed ich powszechnym przyjęciem, w tym początkowa cena.

Badanie, opublikowane 18 października, było pierwszą analizą NACFE dotyczącą alternatyw dostępnych dla flot, obejmującą wprowadzenie w pełni elektrycznych TRU na wczesnym etapie.

„W przypadku niektórych z tych technologii jesteśmy na poziomie zerowym” – powiedział reporterom dyrektor wykonawczy NACFE Mike Roeth.

„Jest naprawdę wcześnie” – powiedział Roeth, dodając, że emisje z TRU są regulowane tylko w Kalifornii.

„Aspekt regulacyjny tego problemu jest realny w Kalifornii, ale gdzie indziej jest ograniczony” – powiedział Roeth. „To trochę jak tornado: jeśli w ciebie uderzy, jest to wielka sprawa, a jeśli nie (masz do czynienia z tornado), to nie jest to.”

Elektryfikacja TRU jest ważna, powiedział Rob Graff, starszy konsultant techniczny NACFE i główny autor badania, ponieważ mniej więcej jedna na siedem prostych ciężarówek i przyczep na drogach wykorzystuje TRU do utrzymania ładunku w określonych zakresach temperatur.

W badaniu NACFE zidentyfikowano cztery typy konfiguracji zasilania TRU: konwencjonalne TRU; rezerwowe elektryczne TRU; hybrydowe elektryczne TRU; oraz całkowicie elektryczne TRU, czasami nazywane akumulatorowymi TRU.

Trzy elektryczne konfiguracje TRU można podłączyć do zasilania lądowego, gdy pojazd lub przyczepa jest zaparkowana. Jak odkrył NACFE, funkcja ta może zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i umożliwić oszczędności.

Graff powiedział dziennikarzom, że zasilanie z lądu będzie miało kluczowe znaczenie, ponieważ ciężarówki lub przyczepy chłodnie spędzają dużo czasu na biegu jałowym na placach. Ponadto drzwi samochodów chłodni zazwyczaj pozostają otwarte przez dłuższy czas – dodał.

Według obliczeń NACFE, przy cenie wynoszącej 3,44 dolara za galon oleju napędowego chłodni na dzień 19 sierpnia i średnim zużyciu wynoszącym 0,75 galona na godzinę, koszt paliwa do eksploatacji chłodni wynosi około 2,60 dolara za godzinę. Reefer Diesel to nie to samo, co zwykły Diesel.

Biorąc pod uwagę średni krajowy koszt energii elektrycznej w handlu na maj 2024 r., wynoszący 12,48 centa za kilowatogodzinę, TRU zasilany energią z lądu kosztuje około 1,01 dolara za godzinę, co stanowi mniej niż 40% kosztów eksploatacji oleju napędowego, co pozwala zaoszczędzić około 1,60 dolara na godzinę.

W tym scenariuszu chłodnia wykorzystująca energię z lądu zamiast oleju napędowego przez 1000 godzin rocznie pozwoliłaby zaoszczędzić 1670 dolarów na kosztach paliwa, twierdzi NACFE. Organizacja uważa, że ​​1000 godzin – około trzech do czterech godzin dziennie – jest rozsądne.

Godziny kumulują się pomiędzy wstępnym schłodzeniem na placu, zaparkowaniem załadowanego ładunku w miejscu postoju w oczekiwaniu na rozładunek lub przewiezienie lub postojem dla ciężarówek, gdy kierowca odpoczywa, twierdzi NACFE.

Dyrektor generalny McLeod Software, Tom McLeod, bada potencjał sztucznej inteligencji w zakresie zwiększania wydajności i budowania odporności. Dołącz do nas powyżej lub przechodząc do RoadSigns.ttnews.com.

Silniki elektryczne, posiadające mniej ruchomych części niż silniki Diesla, mogą znacząco obniżyć koszty utrzymania. Dostawca TRU, firma Thermo King, powiedziała NACFE, że spodziewa się spadku kosztów konserwacji o jedną trzecią.

Jednakże wyzwania związane z wprowadzeniem elektrycznych pojazdów TRU są znaczne, podobnie jak przeszkody, przed którymi stoją znacznie bardziej rozpowszechnione ciężarówki i ciągniki zasilane akumulatorowo.

Koszty początkowe, podobnie jak dotychczas w przypadku samochodów ciężarowych i ciągników, znacznie przewyższają koszty odpowiednika diesla.

Alan Gassler, analityk ds. sprzedaży i operacji dla klientów o zerowej emisji w firmie PLM Fleet, która wynajmuje i dzierżawi naczepy chłodnie, powiedział autorom badania NACFE, że nowa naczepa chłodnia TRU o długości 53 stóp z silnikiem wysokoprężnym kosztuje od 110 000 do 115 000 dolarów. Nowa, rezerwowa, elektryczna przyczepa chłodnia TRU kosztuje od 130 000 do 145 000 dolarów. Całkowicie elektryczna przyczepa chłodnia TRU kosztuje od 170 000 do 250 000 dolarów.

Przewoźnicy będą musieli także inwestować w infrastrukturę ładowania.

Kolejnym wyzwaniem będzie odpowiednie dobranie rozmiaru akumulatora, stwierdził NACFE, zauważając, że zbyt duży akumulator zwiększa niepotrzebne koszty inwestycyjne i zwiększa wagę, podczas gdy opcja o zbyt małym rozmiarze może nie zapewnić obsługi TRU przez cały cykl pracy.

Z badania wynika również, że w pełni elektryczne pojazdy TRU w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi wiążą się z mniejszą masą ze względu na akumulatory i energoelektronikę, przy czym istnieją znaczne różnice zdań co do zakresu tej kary.

NACFE podała, że ​​Kalifornijska Rada ds. Zasobów Powietrznych szacuje karę na 728 funtów za przyczepy chłodnie, podczas gdy eksperci, z którymi konsultował się zespół Graffa, oszacowali karę na 2000–2500 funtów.

Z operacyjnego punktu widzenia przyjęcie elektrycznego TRU wymaga ścisłego monitorowania stanu naładowania akumulatora, większej uwagi poświęcanej zamykaniu drzwi i konserwacji uszczelek oraz stałego podłączenia zasilania lądowego w celu obniżenia temperatury w dokach załadunkowych i na placach – wynika z badania.

Chcesz więcej wiadomości? Posłuchaj dzisiejszej codziennej odprawy poniżej lub przejdź tutaj, aby uzyskać więcej informacji:

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here