Można argumentować, że każdy wielki obraz tworzy dwa dzieła sztuki: płótno i powierzchnię, na której mieszają się pigmenty. Paleta artystyktóry ukaże się 5 listopada nakładem Princeton University Press, zagłębia się w ponadczasowe narzędzie studyjne, odkrywając piękno tego procesu.
Tom, opracowany przez historyczkę sztuki i pisarkę Alexandrę Loske, zawiera pięćdziesiąt palet używanych przez wielkich historyków sztuki, m.in Edwarda Muncha Do Pauli Modersohn Becker Do Kerry’ego Jamesa Marshalla.
Loske prezentuje fizyczne palety – wyschniętą farbę, zużyte krawędzie, dobrze wyćwiczone zawiasy, poplamione drewno i wszystko inne – obok jednego lub większej liczby obrazów każdego artysty. Analizuje także mieszaninę pigmentów, podkreślając zależności kolorystyczne, które rzucają światło zarówno na zastosowane metody, jak i wybory, które doprowadziły do skończonego dzieła.
Na przykład paleta Modersohna-Beckera opowiada przejmującą historię artystki w przełomowym momencie jej kariery, która została przerwana, gdy zmarła przy porodzie córki. Opuściła pracownię pełną nowych i niedokończonych prac, wiecznie zamkniętą w momencie przejściowym – przypomnieniu o ciągłej ewolucji twórczości i kariery artysty.
Marshall włącza ten motyw do samych obrazów, przedstawiając czarnych artystów trzymających symbolicznie duże palety i prowokując pytania o rolę koloru w historii Czarnych i sztuce Zachodu.
Od wirtuozów impresjonizmu po mistrzów modernizmu, Paleta artysty śledzi historie wielu najważniejszych obrazów w historii sztuki. Zamów swój egzemplarz w przedsprzedaży w Kolosalny sklep.