Pracownicy studia 2K Motion Capture idą w stronę wyborów do NLRB

Stanowiąc historyczne posunięcie dla branży gier wideo, pracownicy studia Motion Capture firmy 2K poszukują reprezentacji IATSE.

Licząca 21 członków jednostka przetargowa, odpowiedzialna za różnorodne produkcje typu motion-capture dla Take-Two Interactive, oficjalnie przystępuje do wyborów za pośrednictwem Krajowego Komitetu ds. Praca Relations Board – ogłosiła w środę grupa. Jest to pierwsza kampania związku publicznego w studiu przechwytywania ruchu gier wideo.

Za prace MoCap nad takimi tytułami odpowiada studio zlokalizowane w Petaluma w Kalifornii NBA 2K, TopSpin 2K, WWE 2K, XCOM, Bioshock I Mafia franczyzy.

Celem pracowników jest zajęcie się kwestiami związanymi z wynagrodzeniem i warunkami pracy, w tym bezpieczeństwem zatrudnienia, równością wynagrodzeń, minimalnymi płacami i „jaśniejszą definicją obowiązków służbowych”.

„Możliwość pracy w 2K Mocap była naprawdę spełnieniem marzeń moich współpracowników i mnie. To nasza miłość do pracy, którą wykonujemy, nie tylko pozwoliła nam organizować, ale przede wszystkim jest powodem, dla którego to robimy” – powiedział w oświadczeniu Connor Bredbeck, technik sceniczny w studiu. „Nierówności, których doświadczamy, są zjawiskiem powszechnym w branży gier i utrudniają pracę, którą wszyscy tak bardzo pasjonujemy. Decyzja o utworzeniu związku była niezbędnym krokiem dla naszego studia i, miejmy nadzieję, także dla innych.”

Stanowiska, które byłyby reprezentowane przez związek, to m.in. młodszy inżynier ds. narzędzi do przechwytywania ruchu, młodszy technik sceniczny do przechwytywania ruchu, animator techniczny Mocap, animator przechwytywania ruchu, artysta przechwytywania ruchu II, specjalista ds. nagrywania dźwięku w trybie Motion Capture, specjalista ds. dźwięku w trybie przechwytywania ruchu, kierownik ruchu w zakresie przechwytywania ruchu Solver, mistrz stolarstwa przechwytywania ruchu, twórca scenerii przechwytywania ruchu, technik sceniczny przechwytywania ruchu, inżynier narzędzi przechwytywania ruchu, starszy Mocap AD, starszy inżynier narzędzi przechwytywania ruchu, starszy technik produkcji wirtualnej, Mocap, technik sceniczny, technik sceniczny I.

W swoim środowym oświadczeniu wiceprezes IATSE International Michael F. Miller powiedział: „Te oddane osoby są niezbędne do osiągnięcia sukcesu światowej klasy gier wideo, przy tworzeniu których pomaga im ich praca, a ich wkład i umiejętności techniczne w znacznym stopniu pokrywają się z rzemiosłem IATSE już reprezentuje. IATSE stanowczo stoi po stronie pracowników 2K MoCap i ogólnie pracowników gier wideo w dążeniu do tych samych praw i ochrony, jaką mają członkowie związków zawodowych w branży rozrywkowej. Z niecierpliwością czekamy na wybory i ostatecznie negocjacje w dobrej wierze z Take-Two Interactive, aby szanować głosy ich pracowników i zaangażować się w negocjacje w dobrej wierze.”

Ruch pracowników zajmujących się przechwytywaniem ruchu do zrzeszania się w związki zawodowe nosi nazwę SAG-AFTRA wraca do stołu w środę próbując zabezpieczyć nową umowę dotyczącą mediów interaktywnych z 10 głównymi firmami z branży gier wideo. Związek strajkuje od lipca, po ponad półtorarocznych negocjacjach w sprawie kontraktu. W środę po raz pierwszy od tego czasu obie strony negocjują.

Sztuczna inteligencja od miesięcy była punktem spornym kontraktu, który dotyczył talentów do nagrywania głosu i występów w grach wideo.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here